ITX paket á la H87 & 4670K (samt ett par DDR4)

Permalänk
Medlem

ITX paket á la H87 & 4670K (samt ett par DDR4)

ITX-paket: 1400:-
ASUS H87I-PLUS + i5-4670K + 2x8 HyperX 1866MHz CL10.

CPUn är deliddad och gamla kylpastan under heatspreadern är bytt mot Thermal Grizzly Condoctonaut. Heatspreadern är inte fastlimmad utan hålls fast av socketen på moderkortet. Av den här anledningen säljer jag det som ett paket. Allt fungerar fint, minnena testade i memtest.

DDR4: 700:-
Corsair Vengance LPX Black 2x8GB 2666MHz CL16

Minnena är testade med memtest, fungerar galant.

Priser är köp-nu. Jag finns i Göteborg och föredrar avhämtning. Eftersom det är köp-nu-priser som gäller gör jag såhär: Alla som har möjlighet att hämta får EN dags förtur.

Vill du t. ex köpa och få det skickat gäller det både att:
1. Vara först att få det skickat
2. Ingen med möjlighet för avhämtning dyker upp innan det att annonsen blivit 24h gammal.

Dyker någon med avhämtningsmöjlighet upp efter det att du gjort klart att du vill köpa så går de före om annonsen fortfarande är färsk.

Läs hela annonsen här

Permalänk

@TheWhy

Haloj.

Hur mycket har du lyckats klocka CPU'n med denna setup?

Permalänk
Medlem

Jag har kört den i ett chassi på under fem liter så bästa kylaren där är en Noctua NH-L9i. Körde alla kärnor på 4.2GHz vid 1.16V. Tillägas bör att moderkortet inte klarar minne snabbare än 1600MHz så jag körde tajtare timings och lägre spänning.

EDIT: Bara så det är klart så var det kylaren som var begränsningen. Med delid så kunde jag sätta ett thermal tak på 105W och kylaren klarade då precis att hålla det under 90 grader. Ganska bra resultat för en kylare som tidigare var specifierad med en TDP på 65W (senare har de övergett TDP-rating på denna kylaren helt i förmån för en lista med kompatibla produkter).

Permalänk
Medlem

Tar gärna itx-paket. Behöver skickas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Nanonine: Yes, du är först i kön för att få den skickad. Dyker ingen upp som kan hämta innan 19:30 imorgon så är det ditt! Frakt tillkommer då på 95:- via PostNord.

Permalänk
Medlem

1500+frakt för itx paket

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanonine:

Tar gärna itx-paket. Behöver skickas.

Skickades från m.sweclockers.com

Klockan är förbi 19:30 och ITX-paketet är ditt. Jag skriver PM.

Permalänk

Har du kvar ram-minnena?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hej! Finns moderkort/prolle/minne kvar? Mvh Kalle

Visa signatur

Pad: Apple iPad 12,9" (2018).
Desktop: Ghost S1 Ash - i7-4770 - MSI 1070 GTX - Noctua NH-L12.
Server: HP Z420 Xenon E5-2690 - 64GB - ESXi 6.7
NAS: HP Microserver G8 (16TB) - ReadyNAS U2 (20TB) - ReadyNAS U4 (16TB)