Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Tänkte mer på dom som struntar i micken och vill ha Audeze ljudet till bra pris

Skickades från m.sweclockers.com

Ja iofs förstod det. Känns väldigt konstigt att köpa ett headset dock för att ta bort mic:en.
Om dom blandar in ett företag till som ska ha vinst så är sannolikheten inte så hög att det är bra bang for the buck i dessa exkl. mic.
Men jag gissar ju bara här. Tycker det känns långsökt.

Konstigare saker har hänt i dessa kretsar.

Permalänk
Skrivet av sunefred:

@Lizardman: Det är en öppen design, hur mycket av ljudet når dina kollegors öron? Funderar på en liknande setup.

Menar du Ananda? De läcker som ett såll! Det hörs absolut runt omkring. Jag har eget kontor tack och lov. Det positiva är att jag hör om nån knackar eller är på väg in i mitt rum. Annars hade jag förmodligen kört med Audeze LCD-2 Closed. Tidigare när jag satt med folk hade jag mina Audeze Sine men de är on-ear och funkar dåligt då jag behöver brillor framför skärmen.

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Håller nog med Mumu: Jag tror nog micken är "good enough" för mina minimala behov...
Och det vore kul med planars för det här priset!
Headtrackingen känns inte viktig (och man kan ju hoppa över den) men resten av surround/HRTF tekniken kan vara intressant.

Micken duger de är inte sämre än på gemene gaming headset. Klart bättre än min modmic V3 ialla fall.

Headtrackingen fungerar bra så kör du inte enbart VR där de naturligtvis redan fixat detta har det sin funktion om än inget revolutionerande.

Surroundläget är också ett plus så länge man inte tror sig få mer exakt positionering av ljud. Lokaliseringen av ljud i the hunter, och call of the wild. Jaktspel där du spenderar en massa tid på att försöka hitta något att jaga. Kan gå 40 minuter innan du ens spottar något där är det mycket enklare spåra ljud med stereo. HD 800S är det primära vapnet där mycket bra tracking i 360 grader av ljud.

Mobius har en fascinerande ljudbild men den är fake. Tredje persons rpgs som shadow of the tombraider och liknande är helt sjuk med mobius dock. Du får Lara snackandes över axeln riktigt kusligt och allting känns rätt med helikopterkameran då ljudet upplevs som komma ovanifrån som om du är i en katedral eller något

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Ja iofs förstod det. Känns väldigt konstigt att köpa ett headset dock för att ta bort mic:en.
Om dom blandar in ett företag till som ska ha vinst så är sannolikheten inte så hög att det är bra bang for the buck i dessa exkl. mic.
Men jag gissar ju bara här. Tycker det känns långsökt.

Konstigare saker har hänt i dessa kretsar.

Men är det verkligen så konstigt? Inte alls så ovanligt att se folk gå runt med gaming-headset med borttagen mic eller gömd. HyperX såväl som Steelseries är väl det vanligaste man ser på tuben titt som tätt. Använder mina Mobius mer eller mindre till pendlarlurar och tar då av micen. Tycker dem funkar kanon som allroundlur.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

Men är det verkligen så konstigt? Inte alls så ovanligt att se folk gå runt med gaming-headset med borttagen mic eller gömd. HyperX såväl som Steelseries är väl det vanligaste man ser på tuben titt som tätt. Använder mina Mobius mer eller mindre till pendlarlurar och tar då av micen. Tycker dem funkar kanon som allroundlur.

Jag åker tunnelbana så sällan jag kan, så har väl inte en komplett bild över vad folk använder.
Men kan inte minnas att jag någonsin sett någon med Steelseries headset på tuben. Men jag kan mycket väl ha fel.
Bose och Airpods är vad jag ser.

Min poäng är att det bör vara osannolikt att ett gaming headset som är en collab mellan två företag (som båda vill ha vinst) skulle ha ett bättre värde än en ren hörlur för de som struntar i micen. Det bör ha snålats in på komponenter en hel del.
Sen för de som är intresserad av att använda lurarna som gaming headset, ja då är det ju trist att micen är dålig.

Finns en möjlighet att det är superelement i dessa och det är supervärde ljudmässigt ändå. Jag ser det bara som väldigt långsökt/osannolikt.

Permalänk
Skrivet av ZyntaX:

Jag åker tunnelbana så sällan jag kan, så har väl inte en komplett bild över vad folk använder.
Men kan inte minnas att jag någonsin sett någon med Steelseries headset på tuben. Men jag kan mycket väl ha fel.
Bose och Airpods är vad jag ser.

Min poäng är att det bör vara osannolikt att ett gaming headset som är en collab mellan två företag (som båda vill ha vinst) skulle ha ett bättre värde än en ren hörlur för de som struntar i micen. Det bör ha snålats in på komponenter en hel del.
Sen för de som är intresserad av att använda lurarna som gaming headset, ja då är det ju trist att micen är dålig.

Finns en möjlighet att det är superelement i dessa och det är supervärde ljudmässigt ändå. Jag ser det bara som väldigt långsökt/osannolikt.

Dom har nog brutal marginal på dessa lurar. Hyper-X är bra på att kränga headsets så man tar igen det på kvantitet.

Permalänk
Fyndjägare

Philips Fidelio X3 på g. Både X1 och X2 är ju mysiga hörlurar =D

https://www.tek.no/artikler/sniktitt-philips-fidelio-x3-og-ph...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

@ZyntaX: Är det du som totalsågat FidelioX2HR i kommentatorsfältet på - vad heter han - Brian B/P BadSeed Tech.
Scrollade ner och läste en harang av dynga om hörlurarna - garva - och kände igen namnet ZyntaX från SweC.
Uppskattar uppriktighet när den skrivs i klartext, väldigt väldigt roligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

@ZyntaX: Är det du som totalsågat FidelioX2HR i kommentatorsfältet på - vad heter han - Brian B/P BadSeed Tech.
Scrollade ner och läste en harang av dynga om hörlurarna - garva - och kände igen namnet ZyntaX från SweC.
Uppskattar uppriktighet när den skrivs i klartext, väldigt väldigt roligt...

Guilty Stör mig makalöst mycket på att dessa lurar hyllas så mycket haha. Får väl gå någon terapi för det eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Guilty Stör mig makalöst mycket på att dessa lurar hyllas så mycket haha. Får väl gå någon terapi för det eller något.

👍 En av dom roligare kommentarerna jag läst på tuben.

Permalänk

Hifi noob behöver råd

Tjaa, är nybörjare gällande hifi, tänkte bara höra om ni vet nån bra video som förklarar hifi ÖPPNA over ear lurar, varför och om det är VÄRT att använda en DAC och AMP ( frågade på personalen på BRL om mitt ljudkort inbyggt på moderkortet på PCn(Aorus master z390) och det var bra.) Har hittat "Z reviews" på yt. Har sett den när han går igenom gaming headphones. Tanken nu är att köpa "Sennheiser hd 58x jubilee" eftersom z reviews hyllade dessa och priset för dom, men är öppen för förslag. Det jag vill komma åt med lurarna är ett bra "soundstage" och "ljudbild". Gaming och musik är lurarna till.
Tack på förhand

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoxonMicke:

Tjaa, är nybörjare gällande hifi, tänkte bara höra om ni vet nån bra video som förklarar hifi ÖPPNA over ear lurar, varför och om det är VÄRT att använda en DAC och AMP ( frågade på personalen på BRL om mitt ljudkort inbyggt på moderkortet på PCn(Aorus master z390) och det var bra.) Har hittat "Z reviews" på yt. Har sett den när han går igenom gaming headphones. Tanken nu är att köpa "Sennheiser hd 58x jubilee" eftersom z reviews hyllade dessa och priset för dom, men är öppen för förslag. Det jag vill komma åt med lurarna är ett bra "soundstage" och "ljudbild". Gaming och musik är lurarna till.
Tack på förhand

Då ska du inte kika på HD 58X. Ingen lur för förstapersonspangare. Då är luren @ZyntaX: här ovan totalsågade (Fidelio X2HR) ett mycket bättre val, tycker jag iallafall. Större "soundstage" än många hörlurar och lokaliserar skottsalvor etc på ett bättre sätt än HD 58X. HD 58X levererar ett bra ljud för sin prisklass tycker jag, men det finns bättre enligt mig. Inget för spel hur som...Liten soundstage och lokaliserar ljud på ett ok sätt, inte mer.

Ljud är ju något subjektivt, det du föredrar kanske jag avskyr, och tvärtom. Svårt att ge några råd när man inte vet vad du uppskattar.
Jag gillar "tråkigt" ljud tex. Platt, naturligt utan massa bas som dunkar. Detaljer uppskattar jag mycket.
Sen kan jag uppskatta vissa hörlurar som är lite mer lattjo, men min utgångspunkt är platt och tråkigt.

Edit: Jag är absolut ingen audiofil eller expert. Förpestar omgivningen med mina åsikter bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoxonMicke:

Tjaa, är nybörjare gällande hifi, tänkte bara höra om ni vet nån bra video som förklarar hifi ÖPPNA over ear lurar, varför och om det är VÄRT att använda en DAC och AMP ( frågade på personalen på BRL om mitt ljudkort inbyggt på moderkortet på PCn(Aorus master z390) och det var bra.) Har hittat "Z reviews" på yt. Har sett den när han går igenom gaming headphones. Tanken nu är att köpa "Sennheiser hd 58x jubilee" eftersom z reviews hyllade dessa och priset för dom, men är öppen för förslag. Det jag vill komma åt med lurarna är ett bra "soundstage" och "ljudbild". Gaming och musik är lurarna till.
Tack på förhand

Vad spelar du för spel? Vad lyssnar du på för musik? Vad vill du ha ut av din hörlur?
Spelar du Doom och skjuter mobs, tycker det är häftigt med djupa explotioner. Spelar du CS/PUBG och vill kunna pinpointa fotsteg noggrant?
Se denna till att börja med: https://youtu.be/TZjysufLO4Y
Sen, provlyssna innan du köper. Du kanske klarar dig fantastiskt bra med ett par Sennheiser G4me One och slipper leta dig ned i det här konsumtionsträsket.

Skrivet av REWplayFF:

Då ska du inte kika på HD 58X. Ingen lur för förstapersonspangare. Då är luren @ZyntaX: här ovan totalsågade (Fidelio X2HR) ett mycket bättre val, tycker jag iallafall. Större "soundstage" än många hörlurar och lokaliserar skottsalvor etc på ett bättre sätt än HD 58X. HD 58X levererar ett bra ljud för sin prisklass tycker jag, men det finns bättre enligt mig. Inget för spel hur som...Liten soundstage och lokaliserar ljud på ett ok sätt, inte mer.

Ljud är ju något subjektivt, det du föredrar kanske jag avskyr, och tvärtom. Svårt att ge några råd när man inte vet vad du uppskattar.
Jag gillar "tråkigt" ljud tex. Platt, naturligt utan massa bas som dunkar. Detaljer uppskattar jag mycket.
Sen kan jag uppskatta vissa hörlurar som är lite mer lattjo, men min utgångspunkt är platt och tråkigt

Edit: Jag är absolut ingen audiofil eller expert. Förpestar omgivningen med mina åsikter bara.

Väldans subjektivt, det är roligt också. Audiofil kallar bara självutnämnda expert sig själva ändå
Jag tycker precis tvärt emot dock gällande fps. Jag äger ej och har aldrig hört HD58X, men jag äger däremot HD660s som tydligen skall vara väldigt snarlika HD58X. Samt så äger jag X2. (Och ett lass med andra lurar).
HD660s har inte särskilt bred soundstage, men väldigt bra imaging. Imaging är viktigare än soundstage när det gäller fps och fotsteg/riktning. Dessa får VG i fps spel från mig.
X2 har enooorm soundstage och väldigt dålig imaging. Spelar du inte tävlingsinriktat behöver inte det vara någon nackdel dock. Dessa får IG i fps spel ifrån mig.

Det finns en hel hög med folk här inne som kan mycket, mycket mer än mig så de kan nog tipsa bättre.
Jag är bara här som motpol för X2-hyllarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Vad spelar du för spel? Vad lyssnar du på för musik? Vad vill du ha ut av din hörlur?
Spelar du Doom och skjuter mobs, tycker det är häftigt med djupa explotioner. Spelar du CS/PUBG och vill kunna pinpointa fotsteg noggrant?
Se denna till att börja med: https://youtu.be/TZjysufLO4Y
Sen, provlyssna innan du köper. Du kanske klarar dig fantastiskt bra med ett par Sennheiser G4me One och slipper leta dig ned i det här konsumtionsträsket.

Väldans subjektivt, det är roligt också. Audiofil kallar bara självutnämnda expert sig själva ändå
Jag tycker precis tvärt emot dock gällande fps. Jag äger ej och har aldrig hört HD58X, men jag äger däremot HD660s som tydligen skall vara väldigt snarlika HD58X. Samt så äger jag X2. (Och ett lass med andra lurar).
HD660s har inte särskilt bred soundstage, men väldigt bra imaging. Imaging är viktigare än soundstage när det gäller fps och fotsteg/riktning. Dessa får VG i fps spel från mig.
X2 har enooorm soundstage och väldigt dålig imaging. Spelar du inte tävlingsinriktat behöver inte det vara någon nackdel dock. Dessa får IG i fps spel ifrån mig.

Det finns en hel hög med folk här inne som kan mycket, mycket mer än mig så de kan nog tipsa bättre.
Jag är bara här som motpol för X2-hyllarna

Håller med om att bra imaging är viktigare än en större soundstage. Men med en för liten soundstage - givetvis också subjektivt - blir det inge bra i mina öron heller. I o f s pangar jag enbart pubg, inge CS eller liknande skit. Då är kombinationen av soundstage och imaging receptet. Då har jag inte testat på något hittills som piskar HD 800. Större soundstage har jag inte upplevt, och det i kombination med en väldigt bra imaging. Skjuter som skit gör jag ändå, men det kan jag inte lasta lurarna för.

Jag har X2HR, kan dom leverera en bättre imaging än X2? Har aldrig testat lurarna mot varann. X3:orna som kommer måste man ju testa på. Även om jag inte är ett jättefan av X2HR ljudmässigt. Men så kassa som du får dom att låta tycker jag inte. Ska jag såga ett par populära lurar blir det M50X. Dom är absolut inget för mig - skitlur.

Permalänk
Skrivet av ZyntaX:

Guilty Stör mig makalöst mycket på att dessa lurar hyllas så mycket haha. Får väl gå någon terapi för det eller något.

Skulle kunna säga samma sak om Sennheisers grejer faktiskt, är lite trött på att höra att Sennheiser hd 600 är det ultimate music experience, vilket jag verkligen inte håller med om men vad vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Håller med om att bra imaging är viktigare än en större soundstage. Men med en för liten soundstage - givetvis också subjektivt - blir det inge bra i mina öron heller. I o f s pangar jag enbart pubg, inge CS eller liknande skit. Då är kombinationen av soundstage och imaging receptet. Då har jag inte testat på något hittills som piskar HD 800. Större soundstage har jag inte upplevt, och det i kombination med en väldigt bra imaging. Skjuter som skit gör jag ändå, men det kan jag inte lasta lurarna för.

Jag har X2HR, kan dom leverera en bättre imaging än X2? Har aldrig testat lurarna mot varann. X3:orna som kommer måste man ju testa på. Även om jag inte är ett jättefan av X2HR ljudmässigt. Men så kassa som du får dom att låta tycker jag inte. Ska jag såga ett par populära lurar blir det M50X. Dom är absolut inget för mig - skitlur.

Vi är överens. Jag sa aldrig att soundstage inte är viktigt, men inte lika viktigt. Hd800s är förmodligen det bästa du kan spela med. Grym kombo av båda.
Testa att köra några matcher pubg i X2orna
Jag vill också testa X3 såklart.
M50X tycker jag är hot garbage.

Permalänk
Skrivet av REWplayFF:

Då ska du inte kika på HD 58X. Ingen lur för förstapersonspangare. Då är luren @ZyntaX: här ovan totalsågade (Fidelio X2HR) ett mycket bättre val, tycker jag iallafall. Större "soundstage" än många hörlurar och lokaliserar skottsalvor etc på ett bättre sätt än HD 58X. HD 58X levererar ett bra ljud för sin prisklass tycker jag, men det finns bättre enligt mig. Inget för spel hur som...Liten soundstage och lokaliserar ljud på ett ok sätt, inte mer.

Ljud är ju något subjektivt, det du föredrar kanske jag avskyr, och tvärtom. Svårt att ge några råd när man inte vet vad du uppskattar.
Jag gillar "tråkigt" ljud tex. Platt, naturligt utan massa bas som dunkar. Detaljer uppskattar jag mycket.
Sen kan jag uppskatta vissa hörlurar som är lite mer lattjo, men min utgångspunkt är platt och tråkigt.

Edit: Jag är absolut ingen audiofil eller expert. Förpestar omgivningen med mina åsikter bara.

Okej! tack för tipset om X2 luren. Har bett ljudhandlarn ta hem hd 660s så jag kan lyssna så får vi se

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Skrivet av ZyntaX:

Vad spelar du för spel? Vad lyssnar du på för musik? Vad vill du ha ut av din hörlur?
Spelar du Doom och skjuter mobs, tycker det är häftigt med djupa explotioner. Spelar du CS/PUBG och vill kunna pinpointa fotsteg noggrant?
Se denna till att börja med: https://youtu.be/TZjysufLO4Y
Sen, provlyssna innan du köper. Du kanske klarar dig fantastiskt bra med ett par Sennheiser G4me One och slipper leta dig ned i det här konsumtionsträsket.

Väldans subjektivt, det är roligt också. Audiofil kallar bara självutnämnda expert sig själva ändå
Jag tycker precis tvärt emot dock gällande fps. Jag äger ej och har aldrig hört HD58X, men jag äger däremot HD660s som tydligen skall vara väldigt snarlika HD58X. Samt så äger jag X2. (Och ett lass med andra lurar).
HD660s har inte särskilt bred soundstage, men väldigt bra imaging. Imaging är viktigare än soundstage när det gäller fps och fotsteg/riktning. Dessa får VG i fps spel från mig.
X2 har enooorm soundstage och väldigt dålig imaging. Spelar du inte tävlingsinriktat behöver inte det vara någon nackdel dock. Dessa får IG i fps spel ifrån mig.

Det finns en hel hög med folk här inne som kan mycket, mycket mer än mig så de kan nog tipsa bättre.
Jag är bara här som motpol för X2-hyllarna

Okej, intressant att 660s har bra ljudbild. Alltså vet inte om jag föredrar mer ljudbild eller "soundstage" än men i spel så vill jag hellre uppleva ett RPG spel med grymt ljud eller feta explotioner i Squad hellre än att kunna höra steps i fps/battle royale spel. Jag spelar inte speciellt mycket, blir lite cs men det är heelt på skojj (Kör nästan bara kapprustning haha). Kör RPG spel också, har över 200h på assassins creed odyssey. Musik jag gillar är hardstyle, house (typ allt från Avicii gillar jag starkt), pop, rap ibland, gamla godingar ibland och rock så det blir allt möjligt men mest blir det nog house.

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Vi är överens. Jag sa aldrig att soundstage inte är viktigt, men inte lika viktigt. Hd800s är förmodligen det bästa du kan spela med. Grym kombo av båda.
Testa att köra några matcher pubg i X2orna
Jag vill också testa X3 såklart.
M50X tycker jag är hot garbage.

HD 800 eller HD 800s är de bästa jag testat gällande den biten. Måste nog gå för earspeakees som k1000 för att få det bättre

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Vi är överens. Jag sa aldrig att soundstage inte är viktigt, men inte lika viktigt. Hd800s är förmodligen det bästa du kan spela med. Grym kombo av båda.
Testa att köra några matcher pubg i X2orna
Jag vill också testa X3 såklart.
M50X tycker jag är hot garbage.

Jag har ganska många timmar pubg med X2HR. Snäppet vassare i pubg än tex DT990 skulle jag säga. Och DT990 är ingen skitlur att panga dataspel i. DT990 kanske fångar fotsteg bättre då det är en ljusare lur. Men X2HR:s soundstage gör att jag mitt val faller på dom.

Permalänk
Medlem

Har också HD660s samt X2 och håller helt med @ZyntaX. Väljer utan tvekan Sennheisern över X2. Med alldeles för många timmar i CS:GO och COD så tyckte jag ljudet i X2 lät grötigare. Hade det mycket svårare att lokalisera var motståndarna befann sig. Så för competitive väljer jag HD660s. Däremot så är väl X2 roligare, bättre inlevelse i explosioner och liknande om man nu vill ha det istället.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoxonMicke:

Okej, intressant att 660s har bra ljudbild. Alltså vet inte om jag föredrar mer ljudbild eller "soundstage" än men i spel så vill jag hellre uppleva ett RPG spel med grymt ljud eller feta explotioner i Squad hellre än att kunna höra steps i fps/battle royale spel. Jag spelar inte speciellt mycket, blir lite cs men det är heelt på skojj (Kör nästan bara kapprustning haha). Kör RPG spel också, har över 200h på assassins creed odyssey. Musik jag gillar är hardstyle, house (typ allt från Avicii gillar jag starkt), pop, rap ibland, gamla godingar ibland och rock så det blir allt möjligt men mest blir det nog house.

Hatar mig själv för att jag säger det här. Men köp X2. Driv dem utan dac/amp. De är extremt lättdrivna så det fungerar hur fint som helst. Billig investering, så kan du känna efter sen om du saknar något.

Permalänk
Medlem

Hörlurar/headset till mobil - finns det några bra med USB-C?

Jag letar in-ear lurar, gärna med mic och volymkontroll, som ger bra ljud och tål att knycklas ned i byxfickan. Helst under 1000kr.

Permalänk

@DasIch: Har supra headphones nitro X. Dessa är trådlösa dock men jag är nöjd med dom ^^ What?! Ser nu att det bara går att få tag på nitro X2 nu.

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk

@ZyntaX: Är Philips Fidelio X2HR lika X2? X2 finns inte längre vad jag kan se.

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Medlem

Hejsan gott folk, ni som kan något om ljud och kanske eventuellt någon som har erfarenhet av dessa lurar kan ge mig lite insikt innan eventuellt köp.

Har beställt en Note 10+ och missade helt att kolla om hörlursuttaget vilket var helt borta så jag inte längre kan använda min iem-lurar, tyvärr... Så jag måste gå över till trådlöst men vill inte lägga en förmögenhet på lurar men samtidigt inte använda de medföljande som kopplas via USB-C! Några som ser lite mer lediga ut än mina Peltor XP lmao. Over-ears föredras men in-ears om det fi

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoxonMicke:

@ZyntaX: Är Philips Fidelio X2HR lika X2? X2 finns inte längre vad jag kan se.

Yes samma. Lite skillnad på huvudbandet och padsen bara.

Permalänk

@ZyntaX: Kungligt

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoxonMicke:

@DasIch: Har supra headphones nitro X. Dessa är trådlösa dock men jag är nöjd med dom ^^ What?! Ser nu att det bara går att få tag på nitro X2 nu.

Jag betalar helst inte extra för trådlöst. Fast å andra sidan, utbudet av hörlurar med USB-C är ju sjukt dåligt.

Permalänk
Inaktiv

@Muddyvaines: Urbanista New York

Urbanista New York

Jag har Dark Clown (svart), köpta för en under 1000:- eller bättre pris förr, de leverar bra ljud, NC inte världsbäst men fungerar samt passformen är overear. Värt ha ett par medan du kanske sparar till värre saker. Jag har ett par Marshall on ears version 3 också, urbanista slår dem på komforten samt ljudet om man som jag blandar electro med dödsmetall. Placebo kanske, fast stänger jag av NC funktionen som är på en knapp så tycker jag det ger bättre ljud. Så mitt tips är New York.