Rita och tävla om presentkort på valfria datordelar för 10 000 kronor

Permalänk
Melding Plague

Rita och tävla om presentkort på valfria datordelar för 10 000 kronor

Det är dags för en maffig turnering tillsammans med Samsung, där det ges tre olika chanser att vinna komponenter på temat Galaxy Note 10. Vem är den mest kreativa medlemmen?  

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är med andra ord inte ens tillåtet att använda Samsungs logga heller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Elakekocken:

Det är med andra ord inte ens tillåtet att använda Samsungs logga heller?

Skickades från m.sweclockers.com

Korrekt!

Permalänk

Får man använda bilder man tagit själv?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define S | AMD Ryzen 3700x |Dark Rock pro 4| MSI x570 Gaming Edge WIFI | Corsair LPX 32GB | AMD RX 5700 XT |

Permalänk
Medlem

Är det okej att rita av en existerande bild? Alltså göra om en bild till vektorgrafik?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av trisse_123:

Får man använda bilder man tagit själv?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp!

Skrivet av Infiniti:

Är det okej att rita av en existerande bild? Alltså göra om en bild till vektorgrafik?

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut! Så länge man har skapar något själv och inte kör en rak copy-paste på material man hittar på nätet är det bara att köra.

Permalänk
Medlem

Deltävling #1 – Wallpaper for Galaxy Note 10 - Emad Shaabani

Hej, här kommer fyra bidrag jag har gjort:

Motiven är inspirerade av RGB-belysningen som finns på dagens olika teknikhårdvaror.
Jag använt Inkscape och PaintShop Pro för att skapa samtliga bidrag.

V1 - 3040x1440 (se bild nedan)

V1b - 3040x1440 (se bild nedan)

V2 - 3040x1440 (se bild nedan)

V2b - 3040x1440 (se bild nedan)

Adderade ytterligare bidrag
Visa signatur

🗄️ : NZXT H510 TG White . . . . . . . . . . . 🔌: Corsair RM750X White Series
🏬: MSI z370i Gaming Pro Carbon AC . 🎞️: Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15
🔲: Intel Core i7 8700K @4.1Ghz . . . . . ❄️: Corsair Hydro H115i
💾: M.2 Samsung 960 EVO 500 GB .. . . 💾: Samsung 860 EVO 1 TB
🏴: MSI GF GTX 1080 Ti GamingX . . . . 🖥️: AOC AG241QG 1440p 165Hz GS

Permalänk

Rätta mig om jag har fel, men motivet ska alltså vara datorinspirerat och inte ha med telefoner att göra? 🤔

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS XI FORMULA Z390 // Intel Core i9-9900K (Hydro Series™ H150i PRO RGB 360mm) // ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC // Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR4 3200Mhz // Samsung 950 Pro M.2 512GB // Samsung 860 Evo 500GB // PSU Corsair HX1000i

ASUS ROG Strix XG32VQR, 32”, 144hz// ASUS ROG Strix Scope Deluxe // ASUS ROG Chakram // ASUS ROG Delta

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av andre_sjostedt:

Rätta mig om jag har fel, men motivet ska alltså vara datorinspirerat och inte ha med telefoner att göra? 🤔

Kan ju vara telefoner också (det sitter ju faktiskt hårdvara i dom med)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Här är mina bidrag.

Det här motivet är inspirerat av processorn med alla dess kretsar och dess roll som datorns hjärna. Färgsättningen kanske kan beskrivas som en metafor för informationsflödet inne där inne. (Notera hur kretsarna undviker frontkameran.)

Motivet nedanför är inspirerat av fläktbladens härligt svepande och roterande rörelser. Kulörernas sprakande liv påminner kanske om vindturbulens? De tycks också föra tankarna till planeter som kommer upp ur rymdens djup...

Adderade ett bidrag (kretsar) och tog bort ett annat (fläktblad med orange färgsättning).
Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Medlem

Sweet, lets do this

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

Trollade runt med lite vektorer och annat trams. Ville få till lite tangentbords-skylines.
Redigering: Lade till ett bidrag, tog bort ett annat

Fortsätter på inslagen linje:

Och bryter av med:

samt varianten:

Permalänk
Medlem

Mina första bidrag! (kommer troligtvis ladda upp fler ^^)

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Medlem

Deltävling #1 – Wallpaper for Galaxy Note 10 - Emad Shaabani

Hej, här kommer ytterligare ett bidrag jag har gjort:

Motivet är inspirerad av RGB-belysningen som finns på dagens olika teknikhårdvaror.
Jag använt Inkscape och PaintShop Pro för att skapa samtliga bidrag.

V3 - 3040x1440 (se bild nedan)

Visa signatur

🗄️ : NZXT H510 TG White . . . . . . . . . . . 🔌: Corsair RM750X White Series
🏬: MSI z370i Gaming Pro Carbon AC . 🎞️: Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15
🔲: Intel Core i7 8700K @4.1Ghz . . . . . ❄️: Corsair Hydro H115i
💾: M.2 Samsung 960 EVO 500 GB .. . . 💾: Samsung 860 EVO 1 TB
🏴: MSI GF GTX 1080 Ti GamingX . . . . 🖥️: AOC AG241QG 1440p 165Hz GS

Permalänk
Medlem

Och så till en viktig fråga, om en bild vinner vem äger bilden efter att checken är utbetald?
Är det Samsung?
Isåfall är 10000kr inte mycket att hänga i granen och då avstår jag från tävlingen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Och så till en viktig fråga, om en bild vinner vem äger bilden efter att checken är utbetald?
Är det Samsung?
Isåfall är 10000kr inte mycket att hänga i granen och då avstår jag från tävlingen.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du brukar sälja eller licensiera dina bilder för mer än 10 000 kr/st så är det klart en bättre affär att fortsätta med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Om du brukar sälja eller licensiera dina bilder för mer än 10 000 kr/st så är det klart en bättre affär att fortsätta med det.

Hade kostat Samsung betydligt mycket mer att beställa detta kan jag säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Hade kostat Samsung betydligt mycket mer att beställa detta kan jag säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Därför såna här tävlingar anordnas.

Frågan kvarstår dock. Vad hade du tjänat annars och är det värt arbetet med risken att inte få betalt?

Permalänk
Medlem

Kan en användare vinna alla 3 vinsterna med 3 olika bidrag?
Är dom 2 andra deltävlingarna också grafikrelaterade?
För att tävla behöver jag köpa en licens av en programvara, och behöver veta om det är värt investeringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Därför såna här tävlingar anordnas.

Frågan kvarstår dock. Vad hade du tjänat annars och är det värt arbetet med risken att inte få betalt?

Ni borde vara glada att slippa en konkurrent.
Med min begränsade tid så har jag ingen lust att ta risken att göra gratisjobb när vinsten inte kan bli särskilt stor.
Det är den avvägningen jag gjort, lycka till alla ni andra! 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Ni borde vara glada att slippa en konkurrent.
Med min begränsade tid så har jag ingen lust att ta risken att göra gratisjobb när vinsten inte kan bli särskilt stor.
Det är den avvägningen jag gjort, lycka till alla ni andra! 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Jag förstår avvägningen. Själv kanske jag väljer att delta för att det är en rolig utmaning. Jag är dock tveksam till att jag kommer ha tid att få ihop nåt bra.

Permalänk
Medlem

Det är ju en tävling avsedd snarare för glada amatörer som gärna skulle vinna presentkort snarare än för professionella grafiker som är vana vid att sälja bakgrundsbilder för över 10 000 kr styck.

Hade jag kunnat göra det hade jag nog inte ens tittat på en sådan här tävling ...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Här är mina två bidrag. En är skapad i Blender och en är skapad i Illustrator.

Permalänk

Lånade sambons iPad under eftermiddagen

Edit: Om det skulle vara otydligt, från överst: m.2 SSD, GPU, CPU-kylare, RAM, CPU och moderkort.

v.2 i nytt program, hade dessutom glömt nätagget

Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018

Permalänk
Medlem

Mina första bidrag.

Permalänk
Medlem

Den första bilden gav en grym effekt på iPaden när man scrollade. Antar att det inte är meningen men väldigt häftigt oavsett.

Permalänk
Medlem

Här är mitt bidrag ^^ Ville vara lite kreativ och skapade hårdvara maskerad som en karaktär ^^
Min inspiration är att jag fascineras av grafikkort och kretskort, deras mönster och allt sådant <3

Skapad i: Sketchbook pro

Länk: https://imgur.com/YSwFW5R

Försökte få min bild bifogad och lade till lite om min inspiration
Permalänk
Medlem

Lägger in lite bidrag jag gjort i Blender.

Sleevade kablar

Lite RGB

Lite mindre färgglatt

Lite knäppa texturer

Vattenkylnings rör

När man överklockar för mycket

Permalänk
Frida 🥐

Försökte fixa dina bildlänkar men lyckades bara fixa imgur och inte pasteboard-länkarna. Använd gärna imgur och högerklicka på bilden för att få rätt länk-kod alternativt öppna bilden i en ny flik och kopiera in det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Försökte fixa dina bildlänkar men lyckades bara fixa imgur och inte pasteboard-länkarna. Använd gärna imgur och högerklicka på bilden för att få rätt länk-kod alternativt öppna bilden i en ny flik och kopiera in det.

Tack, jag lyckades fixa det nu!