Köp en World of Warcraft-server – pengarna går till välgörenhet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

@Quorthon:
Inte mycket för miljön eller välgörenhet, men med hjälp av dessa servrar har jag genom åren haft mycket kul!
Hatkärlek skulle man kunna säga, så fort dom laggat till lite så har man dragit långa ramsor om vilka fattiga jävla laptops/brödrostar som blizzard har till servrar och idioterna till personal som konstant spiller kaffe i dessa.

Att nu kunna vråla att blizzards nya skit servrar laggar medans man kollar på den gamla servern kommer kännas bra
Väl värt pengarna!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Sep 2005

Vinst doneras efter A B C och massa andra är avräknat.
Servrarna sägs ha huserat, men dom säljs som obrukbar ej fungerande.

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av aqwedcxz:

@Quorthon:
Inte mycket för miljön eller välgörenhet, men med hjälp av dessa servrar har jag genom åren haft mycket kul!
Hatkärlek skulle man kunna säga, så fort dom laggat till lite så har man dragit långa ramsor om vilka fattiga jävla laptops/brödrostar som blizzard har till servrar och idioterna till personal som konstant spiller kaffe i dessa.

Att nu kunna vråla att blizzards nya skit servrar laggar medans man kollar på den gamla servern kommer kännas bra
Väl värt pengarna!!

Vad har du hittat på med deras äldre servrar? Finns det kvar någon data från wow-servrarna osv?
Eller har du blåst om dem och fortsatt med egna projekt på deras hårdvara?

Cpu: i5 4670k @ 4.2GHz | MSI Z87 Mpower | SLI MSI GTX 770 Lightning+Gaming 2 GB | Corsair CL10 1600Mhz 16GB VENGEANCE LP | Orange Phanteks PH-TC14PE-RD | Chassi: Fractal Design Define R4 Arctic White | MK 85 Brown : Deathadder
Ljud: Pioneer A616 Mark II | B&W DM309 + DM601S3 | Sennheiser PC360 G4ME | DJ Utrustning: Hercules DJ4SET |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av XHI:

Jag: Älskling, jag har börjat köpa inredning till huset vi köper i vår!
Hon: Vad kul! Vad har du köpt?
Jag: .... inredning..?

Haha det låter ungefär som att det blir lika populärt som när jag kom hem med ett serverrack, 2st HP DL380 G6, 2st noname server lådor, switch samt router och placerade i vardagsrummet... Helt plötsligt skulle vardagsrummet möbleras om och vitrinskåpet skulle fungera som en rumsavdelare som gömde mitt fina skåp.. samt att min datorplats blev placerad där med.

Skrev fel modell av server
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av goose007:

@Quorthon: Du måste vara kul på fester.

😂

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av goose007:

@Quorthon: Du måste vara kul på fester.

Hehe, fester där man skryter om hur man har köpt någon dyr värdelös grej med Wow klisterlapp på är för nördiga för mig;)

Skickades från m.sweclockers.com

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Köp en begagnad WoW server

Starta en vanilla WoW server

Bli nedstängd av Blizzard, skriv ut deras copyright claim-brev & rama in, sälj servern igen på eBay som "unique collectible"

Profit

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

@Quorthon
Ojoj, verkar gå upp i värde snabbt, kanske inte så värdelös ändå
Nu ligger dom på ebay för 18,000kr, och 1st har redan sålt för det priset.
https://www.ebay.com/itm/World-of-Warcraft-15th-Anniversary-R...

En bra affär :D!
Men jag tänker då inte sälja min.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

@grönsaksröra: det där lät bra!

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Quorthon:

Miljövänligare å donera till välgörenhet på annat sätt och dessutom kan man donera mer när man ändå var beredd att betala den dyra frakten, så slipper en skrotbit fraktas över halva jordklotet. Wow klistermärken kan man nog skaffa ganska lätt ändå.

Jaha... carebox på dig.

WS: 4770K, 16GB, 1TB SSD, GTX 1070, Acer XB271HU+Asus PB278Q.
FS: Supermicro X9SCM/CSE-743TQ, Xeon 1230, 28TB
HP MS G8 Xeon 1265L. Qnap TS453A 12TB, Asrock HTPC, HP Elitebook, Aruba AP:s, HP Poe switch, Fortigate 60D