Vilket var ditt första inlägg på SweClockers?

Permalänk
Medlem

Mitt första inlägg (2002-10-07) som också var min första tråd:

Skrivet av NUKEGREEN:

Var hittar man en Vader mask?, ska gå att använda!

Jag har inget minne varför jag letade efter en sådan, säkert till nån maskerad på gymnasiet.

Visa signatur

[CPU:Ryzen 7 5800x][RAM:Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3600MHz][MB:ASUS ROG Strix B550-F GAMING][GPU:Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC][OS-HDD:Samsung 980 Pro 1 TB][Lagring-HDD:Samsung 970 EVO Plus 1 TB][Chassi:be quiet! Dark Base 700][Kylning CPU:Noctua NH-D15 2xNoctua NF-A15|Kylning chassi:5xNoctua NF-A14 PWM][Mus:Logitech G403 Prodigy||TB:Varmilo VEA88 Summit R2 V2 TKL MX Brown][Skärm:Acer XB270HU][PSU:EVGA SuperNOVA 1000 P2][Ljud:Logitech G935]

Permalänk
Medlem

Mitt första inlägg är sabbat sedan länge då första forumet inte finns kvar.
Troligtvis var det grymt avancerat eftersom jag redan då var bäst på allt.
Kan ha varit en debatt om grafikminne på ISA-kort med Misko eller någon på gamla forumet?
Vänligen,
//Eder ödmjuke//
-Dunde-

Permalänk
Medlem

Det var längesedan. Mitt första inlägg är en citering: #6848043

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Hedersmedlem

Skrevs 2008-12-03 12:53

Citat:
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BelZeBuB
Det beror lite på vilken typ av spel du spelar.
Laser är väl mer riktad mot rts och mmorpg (macro mm)
Optical är mer mot snabba fps (1000 hz)

Lasern funkar inte lika bra till snabba fps. Lider av negativ mus acceleration.

Jag har haft min Laser nu i ca 5 månader och har testat den negativa accelerationen flertal gånger, för mig har det dock skiljt max ett par pixlar...

Båda mössen är likvärdiga men det e bara att välja... macron och ställbar "CPI" eller utan macron och 2 olika profillägen.

måste säga att jag e ganska kär i lcd displayen ^^ smidigt som fan att kunna ställa in en helt ny Low eller High i profilen på ett par sekunder när man finslipar

Haha, jäklar vad många Ikari Laser jag jobbade mig igenom. Alla gick sönder på samma sätt dessutom, okontrollerbara dubbel/trippelklick... Älskade dock formen på de och gick sen över till QPads motsvarighet som även de hade kvalitetsproblem. Numera är det en Logitech G403 Wireless som körs istället.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Moderator
Testpilot

Fet het med lingot.

Frågade om vilket moderkort som gällde till en P4:a.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/124612-ny-pc-mobo

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av NUKEGREEN:

Mitt första inlägg (2002-10-07) som också var min första tråd:

Jag har inget minne varför jag letade efter en sådan, säkert till nån maskerad på gymnasiet.

Gillar tillägget; skall gå att använda

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

2003-10-12 22:27

Citat:

Det finns att ladda hem på http://www.lasyk.addr.com/rings.htm

I nån tråd där man frågade efter Java-spel till Nokia.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Inaktiv

Kommer inte riktigt ihåg, är inne på mitt 5e konto pga diverse avstängningar.

Det va någon tweak i dos och startfilerna har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Senast köpta spel?
vinylens 2010-10-03 17:18
Mafia II till pc

Så snart 9 år sedan fast man hade varit inne mycket innan utan att registrera sig.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

fick ihop mitt vattenkylningssystem idag...YIPEEEEE

men nu till frågan
vart ska jag sätta klamrorna och ha för motstånd på ett asus A7A 266??
HJÄLP

..::|en klockare i nöd|::..

ps: hip kretsen does not egsist

Detta var några år sedan, vilket märks på vilket moderkort som pratas om

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niclas:

Nej, tror inte heller den väger 3kg.

Skulle vara kul att se en kylare i rent silver!

2008-09-25
Tornkylaren TRUE gjordes i helkoppar version och vikten diskuterades.
Kom väl att tänka på hur silver är ännu bättre på att leda värme än koppar. Tänkte nog mindre på vad det skulle kosta

Värt att nämna är att jag hade lurkat på SweC flera år innan jag skapade ett konto. Tror dock inte jag skapade kontot just för det inlägget.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Gillar tillägget; skall gå att använda

Skickades från m.sweclockers.com

Jadu, andra tider

Visa signatur

[CPU:Ryzen 7 5800x][RAM:Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3600MHz][MB:ASUS ROG Strix B550-F GAMING][GPU:Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC][OS-HDD:Samsung 980 Pro 1 TB][Lagring-HDD:Samsung 970 EVO Plus 1 TB][Chassi:be quiet! Dark Base 700][Kylning CPU:Noctua NH-D15 2xNoctua NF-A15|Kylning chassi:5xNoctua NF-A14 PWM][Mus:Logitech G403 Prodigy||TB:Varmilo VEA88 Summit R2 V2 TKL MX Brown][Skärm:Acer XB270HU][PSU:EVGA SuperNOVA 1000 P2][Ljud:Logitech G935]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Grafikkort: Hercules Geforce 2 GTS
och Sigma Designs Hollywood +
Krets: Geforce 2 och Hollywood +
Format: Båda på S-video
Synpunkt: På Hercules kortet är bildkvalteten OK, men inte mer - lite "suddig" och omständigt att man måste växla mellan bildskärm och TV - Twinview verkar bra på Geforce 4.
På Hollywood + kortet är bildkvaliteten OLSLAGBAR!! (bättre än stationär DVD-spelare !?!)- Synd bara att den bara kan visa Mpeg filer på TV:n

Skrivet av Dr. MASS:

Det har juh kommit ett nytt kort går att förbeställa på www.realmagic.com som klarar allt som hollywood + korten klarar + divx (Mpeg-4) jag skall förbeställa ett

2002-02-21 17:43

Du fick ju med mitt första inlägg också

Skrämmande nördigt att jag såhär 17 år senare fortfarande försöker hitta bra bildkvalitet...

Permalänk
Medlem

"Det kommer patchas bort enl FZ.se"
Som svar på att ett spel skulle vara låst till 30FPS.
Inte mycket till bidrag men mitt första😁

Visa signatur

CPU: 5600X Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Minnen: Corsair Vengeance LPX 32 GB (2x16 GB) DDR4 3 600 MHz GPU: Asus 3080 EKWB M2: WD Black SN850X 1TB Samsung 960 Evo 1TB Nätagg: EVGA SuperNOVA 750W G2

Permalänk
Medlem

En som inte fick Prnt Scrn knappen att funka och ½ tråden handlar om hur han ska gå tillväga.

Skrivet av Bloopy:

Sen så kan de å vara reg problem som gör att knappen inte funkar (väldigt vanligt med windows) samma sak kan ske med ctrl-x/c/v samt dra-släpp funktion m.fl

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Gäller namnbyte av nästa generations AMD Radeon kort och jag sa fortfarande ATi :=)

Citat:

Jag håller ju fortfarande på att lära mig säga AMD

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartinuZ
*Väntar fortfarande på AMD TB, Duron och XP+ stepping-info*

Vilka som är bra eller?
Om det var det så är dessa bra vad jag vet.
*Duron = AKBA (tydligen )
*TB = AXIA, AYHJA 9, AYHJA R ?
*XP = AGOGA ?

/OC&Burn

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

Mitt första in lägg Fixa SLI på DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D de fungera fin fint

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

2003..
Ny tråd med titel:

"Var finns 9700np...till ej mördarpris?"

Skrivet av Kolsvart Katt:

Alltså, undrar inte om de är billiga nånstans; de är billiga på en del ställen, men VAR i helsefyr finns de? På alla ställen jag kollat och kontaktat hittils har det varit 'Kommer in nån gång, droppar in lite då och då, jaa ett par tre dar max 4 veckor, vi vet inte riktigt men de kommer nog snart' etc . Sedan vill man ju ha ett som inte kostar nasse förstås.

Hej hej förresten alla. Jag är Kolsvart Katt.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av +_+:

Hej

jag hade tänkt mig att köpa en dator....antagligen en:

AMD Athlon64 130nm 3500+ 2200MHz/2.2GHz 512kb Boxed (with cpu-cooler!) Socket939 2345:-

Asus A8N-SLI Deluxe nForce4 SLI 4DDR-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket939 ATX 1375:-

A-DATA 2x512Mb (tot. 1024Mb/1Gb) Dual DDR-DIMM PC3200 400MHz 184pin 875:-

Asus Extreme GeForce PCX6600GT 128Mb DDR3 TV-out DVI SLI-ready RETAIL PCI Express 1645:-

som ni kanske ser så sk jag använda mig av SLI-tekniken, men är grafikkortet värt att satsa på???dator för sig är vel bra till spel amd är ju snabbare när det gäller spel men får jag mer processor för pengarna DVS bättre dator om jag tar INTeL??

Tack på förhand!

Ovanstående skrevs : 2005-05-16 16:50
Tror inte jag fick de svar jag letade efter, Ärligt talat har jag ingen aning vad jag vela få ut av mitt inlägg. Verkar vara ett gammalt hederligt AMD vs INTEL inlägg.

Det var i alla fall denna dator jag köpte tillslut, den presterade helt OK!
Förutom att den brände flera nätagg av dålig kvalitet.

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

15 år sen och redan då skulle det vara fläktlöst #3358748

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

2008-09-06 i tråden Sapphire 4870x2 problem. Försäkrade någon om att kortet klarade den höga temperaturen denne var orolig över. Ironiskt nog så överhettade mitt 4870x2 året efter.

Skrivet av Limo:

det är gjort för att vara så varmt, så du behöver inte oroa dig och till första posten, om klockhastighete, när man inte använder kortet hoppar den ner till 500/507 (eller hur mkt de va) för att spara ström, när man sedan spelar hoppar den upp till full hastighet igen

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazadar:

Hej gott folk!

Har länge varit och ugglat i erat forum i sökande på bra tips/råd gällande datorer och än så länge har jag fått svar på allt

Men nu är det så att min Alienware m17x R1 har gett upp
Hände igår på vår arbetsplats när vi startade det externa elaggregatet så slog det ut all elektronik i våra arbetsbodar samt att nu startar inte min dator längre.
Har tagit bort batteri samt Cmos batteri, men är helt stekt!

Som tur är så har jag dell Accidental damage service.!
Jag undrar nu, är det någon som har R1 modellen som fått sina delar utbytta? Nu på senaste, för komponeneterna är ju lite gammla som sagt, GTX 280 sli, T9800 processor etc etc.... ?
Har dom dessa på lager eller man kan få lite nyare saker i den?

Tack på förhand!

Mvh: Marcus.

Inlägget förklarar sig själv tror jag
Kör fortfarande med Alienware men lite nyare.

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Casgar:

Offtopic: Mitt första inlägg på SC så måste bara säga hej på er alla.

* Användningsområden = FPS-spel, RPG-spel, surf
* Önskad storlek = 24"-27", helst 27"
* Din budget =~3000kr (flexibelt)
* Önskad upplösning = 1080p/1200p
* Önskat format = 16:9/16:10
* Butik = Kända

Har i dagsläget en SyncMaster 2053BW som jag har varit väldigt nöjd med, men känner att jag gärna skulle vilja ha en lite större skärm. Kommer för övrigt att uppgradera datorn till sommaren/hösten.

24" har jag kollat på men mitt första intryck i butik är att ytan är knappt märkbart större än min nuvarande skärm, förutom på bredden. Pixeltätheten jämfört mot min nuvarande skärm är dock mycket närmare på 24" än på 27", ca 2/3 pixeltäthet på 27" 16:9 jämfört mot 20" 16:10. Är det något som är väldigt märkbart om man sitter ca 70-90cm från skärmen? Pixelstorlek på 0,26mm på min 20" vs 0,31mm på 27" känns inte som en jättestor skillnad. Kan inte urskilja enskilda pixlar i dagsläget såvida jag inte sitter 20cm från skärmen, än mindre 70cm.

Hur är betraktningsvinklarna om man sitter på 70-90cm avstånd? Skulle eventuellt 23-24" 120Hz vara värt istället (ej 3D), och kräver inte det riktigt bra grafikkort för att kunna pressa upp FPSen i hög upplösning i nyare spel?

Jag är ganska "casual" när det gäller spelande så jag är förmodligen inte den mest kräsna användaren. Däremot när jag gör en uppgradering vill jag verkligen känna att det är en uppgradering, inte bara "Ohh, högre siffror på skärmen/förpackningen!!!".

Dessa skärmar jag har kollat mest på, men är såklart öppen för andra förslag.
Samsung P2770FH
Asus VE278Q

Köpråd efter att ha varit lurker på forumet i ~2 år.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Första inlägget:

Skrivet av TaunyTiger:

Tjenare! har suttit och läst här på sweclockers forum en heldel och ser att folk fått upp sina cpu's en ganska bra bit över de vanliga.. Blev rktigt intresserad av att testa klocka denna AMD 6000+ jag sitter på nu, men märkte att min vcore/cpu voltage inte går att ställa in högre än 1.35v.. :S

Men jag håller på att uppgradera datorn och då undrar jag lite vad folk rekommendera för processor/moderkort/cpu fläkt/pasta..

Har aldrig monterat ihop en dator själv så de ska bli en utmaning..

Hade tänkt mig en Antec 900 och corsair 650w nätagg..

Moderkortet ska ha stöd för 2st PCI-E 2.0 16x

Processorn blir en E8500 eller Q6600.. kom med förslag vilket som funkar bäst i Vista samt spel..

Alltså, ett moderkort som funkar bra med OC och 2st PCI-E 2.0 16x
Processor? E8500/Q6600?
CPU Kylare samt kylpasta?

3527 inlägg senare.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Jag citerar mitt första inlägg:

"Av Techs 2012-09-15 13:12

Fick en tår i ögat ju Snyggt bygge, väldokumenterat, nostalgitrippen och alla minnen kom som ett dussin reklamblad på posten...

Toppbetyg 5/5."

Slutcitat.

Det jag kommenterade var det här : Amiga 1200

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

hej!
är så att jag skall försöka mig på Linux nu. Då jag gillar utmaningar har jag fått höra att Slackware skall passa mig ganska bra. vad jag läst skall det utan några större bekymmer gå att köra dessa samtidigt, på olika partitioner. Därför har jag frigjort ca 15GB utrymme, som är opartitionerat. Min önskan är att det skall gå att välja vid uppstarten om jag vill köra slackware eller windows xp, och det är väl så det bör bli om det finns flera bootalternativ?

Jag är dock lite tveksam, då jag läst på www.distrowatch.com om Suse, så stod det något om att suse var den enda (möjligtvis ett av få.. kommer inte ihåg exakt formulering) distron som ordnande boot-sekvensen automatiskt. Dvs. att jag slipper ändra massa inställningar efter det att jag installerat slackware, för min största rädsla är att slackware skriver över windows i booten, och för att kunna ha bägge måste jag då ändra det i slackware... första gången jag någonsin ser systemet
Min fråga är därför till er med erfarenhet av slackware:
Då jag installerat Slackware, krävs det några kunskaper i Slackware för att kunna komma tillbaka till Windows Xp?

tack på förhand för svar

ingulf

Utmaningar var nog inte min grej, det blev windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Hej!

Nu är jag på jakt efter en ny speldator.
Kollade runt lite, och hittade denna

http://www.netgiganten.se/product_info.php?cPath=21_44&produc...

Är den ett bra köp? Någon som har handlat från netgiganten innan, och kan berätta hur servicen och dylikt är?. Har ni andra tips, så får ni självklart komma med det!

Ska även nämnas att jag INTE vill köpa en dator i delar och bygga ihop själv. Har tummen mitt i handen när det gäller att greja med datorer.
Och DELL är inget alternativ. Har lite lagom dålig erfarenhet av just Dell.

Mvh/Nicklas

Slutade med att jag köpte en dator i delar och byggde själv ändå.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Jag hade ett annat konto i början som jag tappade bort Men det var då sweclockers handlade just om överklockning. Minns att sidan bestod av phpBB eller liknande bulletin-board och hade ett blått tema. Frågade något om överklockning av AMD thunderbird CPU som jag körde, om jag inte minns fel

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det här var mitt första

Skrivet av Ozzed:

Hej. Är ny här och har sökt men hittar inga trådar som ger mig svar på mitt problem.

Grejen är den att jag börjar bli trött på mitt inbyggda Soundmax high definition audio-kort och vill ha ett nytt. Det måste vara något skumt med windows 7-drivrutinerna till det kortet för ibland funkar inte stereo som det skall, vilket hindrar mig i min hobby att göra chipmusik.
Som det är nu så har jag ett Nvidia-kort med HDMI-passthrough via en 2-pin kabel typ denhär: http://www.alina.se/images/produktbilder/thumb/300/tn_386addc...

Vad jag är ute efter är ett ljudkort som har samma typ av kontakt (2-pin s/pdif out) som finns på moderkortet. Jag har mailat creative och frågat eftersom jag helst ville ha ett X-fi-kort, men det verkar inte som de har några kort som fixar det. Läste någonstans att det finns någon slags "general output module" på de snuskigt dyra korten som man kan få ljud via s/pdif om man trixar och fixar men det är inte ett alternativ. Jag vill ha något som stödjer det rakt av, och jag tycker mig ha letat överallt. Har inte hittat något.

Tack på förhand

Ozzed.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.