HDD (D:) "inte allokerat" utrymme efter ominstallation av operativet på SSD (C:)

Permalänk
Medlem

HDD (D:) "inte allokerat" utrymme efter ominstallation av operativet på SSD (C:)

Körde en ren ominstallation av win 8.1 på min C-disk och efter installationen hade DVD-läsaren fått beteckningen D och "D-disken" syntes inte längre i utforskaren. Gick då in i diskhantering, där står det "inte allokerat" på "D-disken".

Behöver verkligen komma åt filerna, de är min backup på det som fanns på C-disken som numer är formaterad med nyinstallerat operativ.

Permalänk
Medlem

Kan saknas vissa drivrutiner till moderkortet. Intel Rapid Storage eller dylikt kanske? Installation av dessa löste exakt samma problem för mig vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygplanet:

Kan saknas vissa drivrutiner till moderkortet. Intel Rapid Storage eller dylikt kanske? Installation av dessa löste exakt samma problem för mig vid ominstallation av windows.

Har IRS på min laptop, men då körs de 2 ssd:erna i raid?

I detta fallet är det en avspegling av vissa mappar, inte en direkt avspegling av hela disken. Alltså jag har kopierat filerna manuellt så fort jag ändrar eller lägger till någonting.