Värdig ersättare för Photodex Compupic Pros Slide Show/Maxi Show?

Permalänk
Medlem

Värdig ersättare för Photodex Compupic Pros Slide Show/Maxi Show?

Jag har i många år använt mig av Photodex Compupic Pro för att visa bilder på en skärm/tv. Förutom vanliga bildspel som visare en bild åt gången så gillar jag att visa en rad med 3 bilder synliga samtidigt, och ibland även en matris på ex. 5x2 bilder.

Compupic Pro är dock inte helt överens med Windows 10 och jag skulle behöve hitta ett program att ersätta det med.

Detta är tydligen inget som någon numera är intresserad av. Jag kan i alla fall inte hitta ett enda program som klarar bildspel med mer än en bild. Än mindre en matris av bilder.

Finns det någon som känner till ett program som klarar detta? Vill också tillägga att jag väldigt gärna också hade kunnat göra bildspel som i Compupic Pro. Med andra ord att kunna välja flera olika foldrar (och ytterligare bland dessa bilder kunna välja specifika bilder om så önskas). Och att faktiskt inte först behöva skapa och spara ner ett bildspel som en egen fil eller så, utan helt enkelt bara köra det som ett snabbt temporärt bildspel.

Hoppas någon har tips att ge här. Har letat och letat och provat det ena bildvisningsprogrammet efter det andra och inget har varit i närheten (och nej inte ens Photodex egna ProShow program kan göra detta).

Ser inte ut att kunna posta bilder så här är en lite bild på Maxi-Show inställningarna man kör om man vill sätta igång ett bildspel för foldrarna man markerat.

https://pic.downloadastro.com/gallery/compupic_pro/install-co...