Call of Duty: Modern Warfare 2019 – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Varför hoppar pingen upp och ner hela tiden?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Om du spelade bo4 så kan du nog spela detta.
Jag för mer eller mindre exakt samma fps med min i7 920 och GTX 1070 i MW/BO4 men processorn kanske inte har det som behövs för att starta spelet? Finns ju spel som kräver något av processorn som jag inte kan namnet på 😂

i7-920 och 1070? Härlig kombo, skiljer åtta år mellan dem Tror tyvärr att du har rätt, någon instruktion kanske fattas. Spelet startar ej för mig, står endast "Game running" några sekunder innan play-knappen kommer tillbaka.

Senaste jag spelade var COD 4, vill hemskt gärna uppleva en liknande sp-story igen.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

i7-920 och 1070? Härlig kombo, skiljer åtta år mellan dem Tror tyvärr att du har rätt, någon instruktion kanske fattas. Spelet startar ej för mig, står endast "Game running" några sekunder innan play-knappen kommer tillbaka.

Senaste jag spelade var COD 4, vill hemskt gärna uppleva en liknande sp-story igen.

Spelar cod4 varje dag i hopp om att Cod ska bli bä
Haha har kört den ihop med 980ti/1070/1080ti och skall testa med mitt 5700xt längre fram. 😬
Jäklar trist att det inte går, den bord väl vara snabbare än min 920 då den gick väl upp emot 965be? 🙁 Här har du en länk på hur det funkade för min gamla relik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Lite OT: För en som aldrig spelat dessa, vilka CoD har Singleplayer story? (Gillar inte multiplayer för jag är för kass på det)

Skickades från m.sweclockers.com

Alla utom Black ops 4 har väl single player mode, men bäst enligt mig är "gamla"(CoD4) modern warfare. Det är som en härlig actionrulle vill jag minnas. Jag gillade mw2 SP samt BO(1) oxå även om den sistnämnda är mer "nedtonad" i sammanhanget.

Permalänk
Medlem

vad tycker ni om läget som liknar bf conquest ? vetefan asså spelat 2 matcher finns endel kul men rätt rörigt o har massa lagg . men lite kul tkr ja det är men gillar mest DOM .. men tkr man dör för fort... hinner ej med i svängarna nu när man snart är 40 bast men rätt kul har ja men ej spelat så mycket är lvl 10

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

@brajonk:
Rörigt minst sagt, även för en som knappt passerat 30 TTK är lite väl snabb tycker jag, hinner sällan besvara elden innan man är död.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Jag är lite fundersam på deras matchmaking, det verkar som att de ibland tappar och man står utan att få match ett bra tag. Hoppar man ur det och sedan in igen så verkar det dock släppa, någon annan som upplever liknande?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Vilken värdelös smörja? Nu har jag bara kört några matcher, men det är mer "run and gun" än någonsin tidigare, och varför i helvete går man i slowmotion av en flashbang?! Orimligt.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Så de släpper ännu ett Modern warfare 2 i ny kostym.
Ska bli intrrssant att se vad lång tid det tar innan det blir som med resten av spelen.
Cod 2 och Cod4 var bäst och är fortfarande bäst i mina ögon.

Detta är väl ändå remake på just CoD4 vilket är Modern Warfare (1).

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Detta är väl ändå remake på just CoD4 vilket är Modern Warfare (1).

Tycker inte spelet känns som Cod 4 alls imo. Känslan i detta spelet är mer likt MW2 - BO4 än Cod4 eller WaW som var mer lika varandra.
Men detta är ju bara så jag känner men visst jag gillar deras 32V32 läge och blir det 100V100 så skulle jag ser jag inget negativt med det mer än att jag gillar inte hur spelet känns när man ska springa och skjuta.
Men de skulle ju gå tillbaka till hur Cod4 var om jag inte minns fel men spelet känns inte som Cod4 alls.

Permalänk
Medlem

Vad kör ni andra med för grafikinställningar? Får inge flyt pavsett hur jag gör just nu med ett 1070ti

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Vad kör ni andra med för grafikinställningar? Får inge flyt pavsett hur jag gör just nu med ett 1070ti

Skickades från m.sweclockers.com

känns som 30 fps på vissa ställen även fast jag aldrig droppar under 100 fps, oberoende av inställningarna, ryzen 3700x 2080ti, helt ospelbart

EDIT: det var rivatuner statistics server fps limiter som orsakade min kassa prestanda (tror jag) funkar fint nu

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk

polaren har fått problem med betan.
Spelet crashar och han får meddelandet "The game couldnt start because your operating does not support directx 12"
Någon som stött på detta?

Permalänk
Medlem

HEEEEEEEEELT underbart spel, första spelet på länge som släpper en beta som känns redan så ALFA !

Visa signatur

Enthoo Evolv Mini Tower, AMD Ryzen 5 2600X, GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC 6, Corsair RGB PRO 16 GB DDR4 @3200MHz, Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI, Corsair RM650x.

Asus ROG Swift PG279Q 2560x1440 @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna customiza en egen gubbe eller de som finns?

Permalänk
Geeks Gaming

Tankegången för mig.
"Är så trött på Battlefield spelen just nu"
*Kör Gound war i CoD*
"Jag undrar vilket Battlefield spel jag ska installera?"

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Tankegången för mig.
"Är så trött på Battlefield spelen just nu"
*Kör Gound war i CoD*
"Jag undrar vilket Battlefield spel jag ska installera?"

On point. Svär att snubben som dödade mig dog 0,1 sekund senare, varav den snubben dog 0,1 sekund senare, varav denna snubben också dog 0,1 sekund senare. Känns väldigt rörigt och inte alls likt BF.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Moderator
Forumledare

Jag förstår inte varför man insisterar på att krampaktigt hålla fast i sin nätkod? Folk har ju klagat på den sedan mw2 och i princip alla andra klarar av att göra en hyfsat fungerande nätkod 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Nu har jag spelat lite mer och tänkte sammanfatta det i följande punkter:

  • Vilken röra. Rörigt, stressigt och noll verklighetskänsla. Det är inte ens en bra arkadskjutare för att allting händer i ultrarapid utan reaktion.

  • Hitboxes? Riktigt dåliga från vad jag märkt hittills. Ibland skjuter man i huvudet bakifrån och 1% av skotten verkar träffa, medan andra gånger drar man iväg en burst och får ett random headshot.

  • Flashbangs. Återigen, varför i helvete skulle man hamna i ett slowmotion-läge av dem?!

  • Killstreaks. Visst, det finns lite charm med dem, men att inte kunna skicka iväg sin luftmissil utan att riskera garanterad död på krigsfältet känns det meningslöst. Och dessutom så stackar dem inte (hade en UAV, fick en till, nu hade jag totalt en UAV).

Nej, det är skamligt att de döper detta till Modern Warfare i hopp om att försöka rida på den vågen. Detta är en pinsam ursäkt till något som skulle ens vara enstaka procent av vad det första spelet var. Gör om, gör rätt, eller kanske skrota hela jävla spelserien...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara Gunfight för mig? Jag tyckte när man tittade på streams innan att alla startade med samma loadout och sen kör man. Nu ska jag ränna runt med nävarna tills jag hittar en famas och de hittar awp? WTF?

Permalänk
Medlem

Är det verkligen ingen som reagerar på hur fult spelet är? Det är 2019 och jag förväntar mig mer av ett FPS.

Är tvungen att dra upp resulution scale till 150% (3840x2160) för att det ska se ok ut, men man måste typ köra deras Film grain för att det bara blir suddigt annars. Och det känmns mer som ett sätt att dölja hur fult spelet egentligen är.

Prestandan har jag inget problem med. Har riktigt bra flyt förutom frame drops när jag spawnar in ibland.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Nu har jag spelat lite mer och tänkte sammanfatta det i följande punkter:

  • Vilken röra. Rörigt, stressigt och noll verklighetskänsla. Det är inte ens en bra arkadskjutare för att allting händer i ultrarapid utan reaktion.

  • Hitboxes? Riktigt dåliga från vad jag märkt hittills. Ibland skjuter man i huvudet bakifrån och 1% av skotten verkar träffa, medan andra gånger drar man iväg en burst och får ett random headshot.

  • Flashbangs. Återigen, varför i helvete skulle man hamna i ett slowmotion-läge av dem?!

  • Killstreaks. Visst, det finns lite charm med dem, men att inte kunna skicka iväg sin luftmissil utan att riskera garanterad död på krigsfältet känns det meningslöst. Och dessutom så stackar dem inte (hade en UAV, fick en till, nu hade jag totalt en UAV).

Nej, det är skamligt att de döper detta till Modern Warfare i hopp om att försöka rida på den vågen. Detta är en pinsam ursäkt till något som skulle ens vara enstaka procent av vad det första spelet var. Gör om, gör rätt, eller kanske skrota hela jävla spelserien...

Nu föredrar jag ju CoD framför BF spelen men jag tycker inte det är speciellt rörigt, hitboxes fungerar väldigt bra i min mening och flashbangs ja de är som de är. Missiler etc är ju risk vs reward?

Skrivet av Gustenrocks:

Kan någon förklara Gunfight för mig? Jag tyckte när man tittade på streams innan att alla startade med samma loadout och sen kör man. Nu ska jag ränna runt med nävarna tills jag hittar en famas och de hittar awp? WTF?

DU har inga vapen, de ligger random vapen på banan, du och din partner plockar upp och skjuter på de andra.

Skrivet av Azureye:

Är det verkligen ingen som reagerar på hur fult spelet är? Det är 2019 och jag förväntar mig mer av ett FPS.

Är tvungen att dra upp resulution scale till 150% (3840x2160) för att det ska se ok ut, men man måste typ köra deras Film grain för att det bara blir suddigt annars. Och det känmns mer som ett sätt att dölja hur fult spelet egentligen är.

Prestandan har jag inget problem med. Har riktigt bra flyt förutom frame drops när jag spawnar in ibland.

Vad kör du för inställningar? Jag tycker inte att det är fult, det är dock klart att de satsar på 60+ FPS framför enbart ögongodis ja.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Lirade PS4 betan förra helgen, och PC-betan nu denna helg. Inte förbokat, och kommer inte göra det heller. Det sitter liksom inpräntat sedan MW2-dagarna - "Rembember, no Pre-orders".

Finns fortfarande många buggar. Visst, de flesta beta-builds brukar vara någon månad gammal och mycket kan kan fixas till release, och kan kommer inte klaga för mycket på Time-to-kill och vapenbalans för sånt jobbar man på under hela spelets livslängd och det är så oerhört personligt vad man föredrar som spelar.

MEN! Spawn systemet. FIIIIXA. helt katastrofalt som det är just nu. Spelet rör sig för snabbt för att ha det spawn-systemet som är implementerat idag. Det är snyggt - ja, men när spelet har bestämt "det är safe att spawna här nu" så ska spelet sen gå igenom flera sekunders animation och när man väl är inne i kartan så har fienden ställt sig precis framför dig, typ.

Händer i vanliga spellägen och händer i Groundwar.

på tal om Ground War. Gillar man kaos så är det bra. Många spelare verkar gillar att sitta i tanks på berget och campa, vissa perks blir onödiga eftersom det finns påfyllnadsstationer för ammo på flera ställen på kartan (så byt ut din munition box och Scavenger mot nått annat, de är helt meningslösa). Det är 2000 punkter med text på din skärm med info, det är konstant någon typ av Kill Streak på gång så röst spelas KONSTANT upp om du inst drar ner Voice volymen. Kartan och kompassen har konstanta röda prickar. Det ser helt sjukt ut. IW måste antingen justera GUI'n för Ground War eller ta bort Kill Streaks.

Fixar de spawns, user interfacen i Ground war och kill streaks överdriften så har spelet potential, för det är roligt i grunden. Prestandan är solid - jag lirar på en i5 4690k, 16Gb RAM, RX580 8Gb i 1080p High, ingen AA stängt av Motion blur och får 80fps i Ground War och 100fps i övriga lägen. Framedrops när jag spawnar in, annars lugnt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

MEN! Spawn systemet. FIIIIXA. helt katastrofalt som det är just nu. Spelet rör sig för snabbt för att ha det spawn-systemet som är implementerat idag. Det är snyggt - ja, men när spelet har bestämt "det är safe att spawna här nu" så ska spelet sen gå igenom flera sekunders animation och när man väl är inne i kartan så har fienden ställt sig precis framför dig, typ.

Tyvärr lär det inte ske, spawns har varit kaos i alla de senaste CoD spelen pga pace, helt ärligt vet jag inte exakt hur de ska fixa det heller men någon form av check att man inte är direkt i någon annans line of fire borde vara satt.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Vad kör du för inställningar? Jag tycker inte att det är fult, det är dock klart att de satsar på 60+ FPS framför enbart ögongodis ja.

Var tvungen att kolla upp det, om det var något jag missat. Men här är dom:

Resolution: 2560x1440
Screen Refresh Rate: 144hz
Render Resolution: 150% (3840x2160)
V-sync: Disabled
Custom Framerate Limit: 141 (pga G-sync skärm i signatur)
Texture Resolution: High
Texture Filter Anisotropic: High
Particle Quality: High
Bullet Impacts: Enabled
Tesselation: All
Shadow Map Resolution: Extra
Cache Spot Shadows: Enabled
Cache Sun Shadows: Enabled
Ambient Occlusion: Both
Particle Lighting: Ultra
Anti-Aliasing: SMAA T2X
Filmic Strenght: 1.00 (Har provat att stänga av helt)
Film Grain: 0.50(Har provat att stänga av helt)

Tycker bara det är fult om man jämför med andra spel. Och FPS-spel brukar överlag kunna bli riktigt fina. Men det känns som att det är mer av en konsol-portning i det här fallet. De har stora pengar att tjäna på att alla kan spela spelet på gamla potatisburkar.

Hade önskat att det var mer CRISP. Speciellt när man börjar bli till åren och ser lite sämre...

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av NordhNet:

Jag förstår inte varför man insisterar på att krampaktigt hålla fast i sin nätkod? Folk har ju klagat på den sedan mw2 och i princip alla andra klarar av att göra en hyfsat fungerande nätkod 🤔

Jag fattar heller inte. Enda spelen jag känner mig lurad av då det känns som 50% av alla deaths är pga dålig nätkod på ett eller annat sätt. Hela tiden så springer man runt och möter någon som har snabbsprint, som hinner stanna upp snabbare och dödar en med ett skott. Men kollar man killcamen så sprang typ personen inte alls. Och han få iväg typ 5 skott.
Det är så fruktansvärt frustrerande då man känner inte att det är rättvist. Och man vet att det är så för dom man spelar mot också.
Många som har påpekat när jag typ har sniprat någon som springer runt ett hörn och dom undrar varför man är så snabb men egentligen är man inte de utan nätkoden skickar informationen så fruktansvärt dåligt. Detta får mig verkligen att uppskatta allt DICE fixat med i BF gällande nätkoden. Där känner jag mig inte lurad. Blir jag skjuten där då är det på fair ground. Likadant i CS. Vet att jag blir dödad för den som skjuter mig ev va bättre.

Jag fattar inte hur folk fortfarande accepterar detta i CoD. Ända sedan Mw2 har de varit skräp och samma sak. Om man räknar bort Black ops 1.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

@Ferrat: Men det är ju helt sinnessjukt. Tycker man spawnar vid en Deagle eller rocket varje game medans de kommer rusande med en M4 och skit. det är ju omöjligt rakt balanserat?

Permalänk
Medlem

Splea? 😶

Permalänk

@Gustenrocks: Jag insåg ganska tidigt att m4an är OP.

Har den i level 30 och hittat en build som funkar bra, behöver inte kompensera något nämnvärt utan man kan likställa m4an till en F1 bil med mycket downforce vs ingen downforce.

Deageln är också lite halv skum, får i princip bara one shot one kills med den. Lite sinnes sjukt faktiskt.

Sen har vi också det faktum att TTK på en m4 jämfört med en sniper(som är one shot) är lägre!?!?

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Har spelat en hel del i helgen, mest vanlig TDM bara. Överlag så gillar jag det, det gjorde att jag förbokade det iaf.
Banorna tycker jag är ganska tråkiga dock, de känns alla ganska likadana, ingen som sticker ut förutom cave banan, och den har andra problem.
Men jag tycker om att man kan ha många attachments på vapnena utan att behöva kompromissa med någon perk bl.a. Detta ger mer varierande vapen då alla har sina olika favoritsikten och muzzles, istället för att alla kör med samma FMJ eller silencers som i tidigare spel.

Testade även lite Ground War. Är nog inget för mig då jag tycker det är för mycket kaos, men är lite små kul att leka i det (inget man kan spela om man vill vara seriös med sin KDR).
Dock så är Ground War *extremt* o-optimerat på PS4 Pro. Är ju en beta iofs, men frameraten varierar mellan 10-60 fps, upplösningen verkar vara dynamisk då det ibland ser ut som Witcher 3 på Switch, och gubbar på långt avstånd hackar fram. Vet inte ens om de kan optimera det bättre då det kanske för tungt med 64 players och denna netcode helt enkelt på dagens konsoller. Vill inte ens tänka på hur det funkar på en bas modell av PS4

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P