Snabbtest: Grafikprestanda i Gears 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Om du inte ändrar inställningarna så kommer spelet automatiskt sänka inställningarna vid tyngre last för att hålla ett lägsta FPS-värde. 60 FPS är förinställt.

Jaså? Inget jag märkte av, tyckte det såg väldigt snyggt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Någon gång vore det trevligt att se en bildanalys vid sådana här tester.
Vad skiljer egentligen mellan High och Ultra? Syns det vid spelandet eller krävs det ett porträttliknande stadium i spelet?

I min erfarenhet så gör Nvidia väldigt bra inställnings guider. Fungerar även bra om man är en AMD användare, bara prestanda mätningarna som kanske inte blir lika tillförlitliga. De verkar inte ha gjort någon på Gears 5 ännu men här är ett exempel på Fallout 4.

https://www.geforce.com/whats-new/guides/fallout-4-graphics-p...

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panzerfister:

Nån med bra koll på denna serien som kan berätta om någon av dem har story co-op?

Story coop är enda anledningen till att jag spelar Gears. Både 4an och 5an har det om du menar på PC. På konsol finns även äldre spel som har men minns inte om alla haft det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

I min erfarenhet så gör Nvidia väldigt bra inställnings guider. Fungerar även bra om man är en AMD användare, bara prestanda mätningarna som kanske inte blir lika tillförlitliga. De verkar inte ha gjort någon på Gears 5 ännu men här är ett exempel på Fallout 4.

https://www.geforce.com/whats-new/guides/fallout-4-graphics-p...

Ja jo men jag vill se sweclockers testa ju

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Flyter finfint runt 60 fps ultra i 3440x1440p med gamla 980ti, synd att de inte lagt till sli för oss som har det, tog nog bara 1 år från release för gears 4..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

1050ti rullar på fint efter en nvidia drivrutinsuppdatering.
I 1080p då.

Dock tycker jag inte det är så grafiskt imponerande. Det ser ut som typ gears 4 mer eller mindre. Inget nytt grafiskt iaf än på chapter 1.
Skickades från m.sweclockers.com

Har nu även testkört med 2400G och vega 11 men där lyckades jag inte nå 60fps, nådde nog ca 40fps i medelvärde dock spelbart fast inte lika njutbart, 720p low.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jaså? Inget jag märkte av, tyckte det såg väldigt snyggt ut.

Sänker dynamiskt upplösningen. Funkar riktigt fint, spelade det på min uhd tv, så jäkla smidigt att slippa hålla på att böka med upplösning och inställningar för att få flyt på en högupplöst skärm, var en riktig ”it just works” känsla. Något som känns jäkla ovanligt på pc spel nu för tiden.

Guldstjärna på den här pc-versionen, mängder med inställningar, optimerat och snyggt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Story coop är enda anledningen till att jag spelar Gears. Både 4an och 5an har det om du menar på PC. På konsol finns även äldre spel som har men minns inte om alla haft det.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svar!
Kör bara PC så får lägga till 4:an och 5:an på listan över kommande spel att köra!

Om du har fler tips på bra PC co-op kampanj tas även dessa emot med stor tacksamhet, hela Borderlandsserien är en nuvarande favorit.

Permalänk
Skrivet av Oneone:

1080TI bästa köp jag gjort

köpte dubbla 1080 själv fans inte ti vid tillfället. fruktans värt nöjd dom trimma bra från dag 1 även med en good överklockning går dom alltid kalt och tyst. kostnads mässigt så var dom i den billigare kostnaden mot de flästa grafik kort jag ägt. innan dom sköt i pris. kunde sälja mina grafik kort med vinst ett tag. det var en intressant kännsla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av sKRUVARN:

Sänker dynamiskt upplösningen. Funkar riktigt fint, spelade det på min uhd tv, så jäkla smidigt att slippa hålla på att böka med upplösning och inställningar för att få flyt på en högupplöst skärm, var en riktig ”it just works” känsla. Något som känns jäkla ovanligt på pc spel nu för tiden.

Guldstjärna på den här pc-versionen, mängder med inställningar, optimerat och snyggt.

Skickades från m.sweclockers.com

Spelade igenom kampanjen på min TV i 3 840 x 2 160 med förinställda "High" med dynamisk skalning aktiverad och tyckte det fungerade riktigt bra! Det fanns några få fall vid övergångar mellan vissa områden som spelet inte riktigt hann med att skala ner upplösningen tillräckligt snabbt, men i det stora hela flöt det riktigt fint.

Permalänk
Medlem

@JonasT: Rätt märkligt kan jag tycka att inte alla spel har detta som tillval.
Är det svårt att implementera tro?

Btw.. körde du med kontroller? Vilken?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av SCORPIUS:

@JonasT: Rätt märkligt kan jag tycka att inte alla spel har detta som tillval.
Är det svårt att implementera tro?

Btw.. körde du med kontroller? Vilken?

Då grundarbetet med dynamisk upplösning i många fall redan är gjord för konsolversionerna av spelen så börjar det faktiskt bli betydligt mer vanligt med att PC-portarna även får tillgång till tekniken. Digital Foundry gjorde en intressant videogenomgång för något år sedan som täckte just dynamisk upplösning på PC och hur tekniken har implementerats på olika sätt beroende på titel och grafikmotor.

Spelade med en Xbox Elite-kontroll.

Permalänk
Medlem

@JonasT: Tackar tackar. Tittar på den nu

Blir 360 kontroll för mig.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Spelar det nu. Det är snyggt, väldigt snyggt och det flyter på helt underbart. Inga hack, stutter eller långa laddningstider.

Dags att installera Reshade nu

Just det ja, det är kul med

Edit: Av någon anledning gör detta spelet min cpu varmare än något annat spel.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.