Permalänk
Medlem

Matta

Hej!
Vet ej om det är på rätt ställe jag skriver men jag söker en matta där jag ska ha datorstolen på
För de första så vill jag att den ska va billig, ett par hundra max, golvet är de lutning på så den ska gärna vara lite ”fluffig” så stolen inte rullar lätt på. De e ett gammalt pannrum så därför golvet lutar. Den ska ligga kvar på golvet och inte följa med stolen när man rullar. Helst rektangulär, runt 1.5x1.5m vore fint. Har letat men verkar ha svårt att hitta de jag söker, någon kan lyckad bättre eller vet var det jag söker finns?
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Mitt tips är i så fall att gå till inredningsbutiken och välja där. Det gjorde jag som inte ville ha värsta gaming loggan på golvet. Där kan du få en skräddarsydd golvmatta. Alt finns det en del hemsidor som gör måttsydda golvmattor också. Dock vet jag inte ifall du kommer under budgeten

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk

https://www.chilli.se/inredning/mattor/orientaliska-mattor/or...

Den har hållt perfekt i snart ett år för mig. Hade någon ikea matta innan som hela tiden "knögglade" sig.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Mattor ska i mitt tycke ses i butik, bilder gör dom sällan rättvisa.

Vart har du letat? Det låter som att det du söker bord finnas i närmsta mattbutik eller ikea/mio/m.fl. Är dt väldigt viktigt med måtten går det som sagt att specialbeställa men det brukar kosta lite mer än att bara knata in på ”Jonnes mattbutik på hörnet”.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Hör med en golvfirma om du kan få köpa en bit "balkongmatta", dom kan skära till exakt den bit du behöver.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, har dock inte tänkt tanken med skräddasydd eller så, få kolla lite nämre med det o se hur mycket dyrare de kan bli, tack igen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meizter:

Tack för svaren, har dock inte tänkt tanken med skräddasydd eller så, få kolla lite nämre med det o se hur mycket dyrare de kan bli, tack igen

Skickades från m.sweclockers.com

Om du väljer ett väldigt billigt material kan det bli uppåt tusenlappen. Framförallt ifall du ska ha kantsydda.

Här är ett exempel ifall du vill kika på ungefär pris lycka till!

https://www.ruugs.se/heltackningsmattor/clipper-svart

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE