Permalänk
Medlem

Lämnade tillbaka jag med nu.
Godkändes direkt (automatiskt iaf).

Ospelbart på min i5, exakt samma FPS drops med Ultra som Low i grafikinställningarna. Tydligt att CPUn inte orkar mer. Tråkigt då jag kan spela BF1 utan drops under 60FPS men att BFV är drops till 30-35 FPS på i princip alla banor med 64 players.

Återvänder till BF4 istället för att ta en pause från BF1.
Hoppas det finns folk som spelar BF4 kvar.

Permalänk

Mycket tråkigt. Men BF4 har fortfarande gott om spelare. Toppade idag på över 10000 spelare, på PC. Över hela världen men säkert flera 1000 av dom i Europa. https://battlefieldtracker.com/bf4/population.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Avinstallerade BFV för att jag tröttnade på skjutmekaniken och det gick så jävla dåligt och kunde inte spela som jag ville.
Spöade skiten ur alla i betan och flankerade konstant, och de hade inte förstört skjutmekaniken fullständigt.
Hade skitkul på Amsterdam kartan i betan och tänkte det här är framtiden, jävla tur att jag inte köpte spelet.

Rage quite utöver det vanliga lol, för mig är BFV ospelbart.
Jävligt tråkigt har över 3000h i BF-serien.

Permalänk
Medlem

Konsol (xbox x) versionen av BF V flyter extremt bra faktiskt. Dock känns spelet som en kopia och det var inte jättemycket nytt

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Har samma problem här som många talar om, precis när det lanserades smiskade jag upp i 140-160fps på ultra med min i7 7700K + 1080,
Senare efter några dagar kom en uppdatering till grafikkortet och även microsoft uppdateringen samt en patch till spelet, SMACK sa det och fps drop ner till 70-80 stabila med en rad olika tester med inställningar från low - ultra, jag jag tur nu kan jag få LAGOMT flyt med max 100 fps med allt på low och 100 i res scale.

Vilket är obegripligt då jag kan lira alla nya spel på ultra med extremt schysst flyt. Hoppas dem löser detta snarast för jag börjar också bli sugen på lämna tillbaka mitt.

Visa signatur

KÖPES:MINIMUM 24 TUMS SKÄRM MED MINST 144HZ

Permalänk
Medlem

Förstår din smärta SJW:5

R.I.P..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

And I am back. Köpte BF:V igen idag på Julrean för halva priset. Ska pröva ikväll. Ber en bön till tomten att det ska funka bättre nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nah det här var då inget BF... WW2 shooter för min del. Går för snabbt, ingen känsla alls av progress eller vinst när man tar över en checkpoint. Bara spring, spring och spring --- konstant runt i en cirkel.

Visst det smäller och har sig ganska härligt. Men det finns inget core gameplay som taggar till en och känner att det här är så jäkla kul. Det är bara en enda röra utan någon direkt frontlinje att bita hål i.

Finns som ingen tid för nån heller att plocka upp en från marken när man ligger där och latar sig.

Köpte för halva priset men gjorde en refund.

Permalänk

Spelat i fem timmar nu och det flyter på som smör. Det blir nog några hundra timmar på BFV också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnnystål:

Spelat i fem timmar nu och det flyter på som smör. Det blir nog några hundra timmar på BFV också.

Skönt att höra, ser fram emot när ungarna är friska ska man kan köra lite mg42 igen 😍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem

Jag gillar det, spelat säkert 100 timmar. Det ända jag saknar är battlelog som inte verkar finnas ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnnystål:

Jag begärde en refund från Origin efter 4 timmars "spelande".
Det är helt ospelbart för mig.

Några av problemen jag har:

1. Spelet är hackigt. Jag kastas ofta tillbaka till där jag stod 2 s tidigare.
2. Spelet fryser tillfälligt, ofta när jag är i en man mot man situation. När det rör på sig igen så är jag förstås död.
3. Jag kan bara spela en runda åt gången. Efter varje runda så hänger sig spelet. Suttit i 10 min o stirrat på skärmen med den lilla grejen som snurrar uppe till höger.

Och jag har spelat BF4 i en vecka för att värma upp inför idag så jag vet att allt funkar bra på min PC (i7-6700 / GTX 1070) .

Så fruktansvärt besviken. Har spelat alla BF sen 1942 och hade sett framemot detta. Men nu är det slut.

Aldrig haft liknande problem med ett BF spel förut.

Ville bara skriva av mig.

Det är ett gammalt inlägg så jag ger mig in i en gammal diskussion, men det där känner jag efter 80 timmars spelande inte alls igen. Det låter med som ett problem på din ände, eller din ISP. Jag har varken lagg eller hög (För hög) ping då den ligger på cirka 25-30

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Skrivet av HoboCop:

Det är ett gammalt inlägg så jag ger mig in i en gammal diskussion, men det där känner jag efter 80 timmars spelande inte alls igen. Det låter med som ett problem på din ände, eller din ISP. Jag har varken lagg eller hög (För hög) ping då den ligger på cirka 25-30

Ja det var säkert på min sida. Men battlefield 4 funkade klockrent och battlefield 5 inte alls. Det var det som störde mig mest. Men nu när jag köpt spelet igen så funkar allt perfekt. Och mycket lite buggar i spelet. Jag fastnade vid ett staket bakom några stenar en runda men kom ut efter nån minut genom att hoppa upp ned vänd åt olika håll. Annars så funkar det fint.
Och appropå ingenting så verkar KE7 vara en bra bössa. Med 3x siktet så hade jag ett par riktigt fina rundor med bla en 11 kill streak. Kanske inte låter så imponerande. Men jag är typ 1.5 KDR lifetime inom battlefield. Ganska medelmåttig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nu har jag inte läst alla inlägg.
Men vad jag har fått veta är att EA trycker på DICE och mer eller mindre kräver att dom skall släppa ett spel som är mer eller mindre i beta stadiet.
Sen så skall ju alla hårdvara funka med spelet mer.
Även jag har problem med problem med samtliga BF spel.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz