Permalänk
Medlem

Tickande/Klick ljud från TV - Samsung

Jag måste nog ha den största oturen som finns då det kommer till mina senaste elektronikköp. Min fråga till er är följande. Lyssna gärna på ljudklippet i länken nedan och de tickande/klick ljuden och bedöm om detta är normalt eller inte. Produkten kostar ca 18,000kr - Har ägt flertal TV apparater och ingen har avgett dessa typer av ljud.

Värt att notera är att tickande/klick ljudet dyker upp då TV apparaten är igång samt avstängd. Ljudklippet nedan är inspelat då TV apparaten var avstängd och telefonen lades direkt under TV:n vid inspelningen.

Länk: Vocaroo - Samsung QLED 65"

Enligt Samsung Supporten som jag varit i kontakt med så skriver dem såhär

Vi har nu fått svar från Validering och våra product specalister och de bedömer inte detta som ett produktionsfel.
Så vi kommer inte kunna skicka ut en tekniker, eftersom att byta ut hårdvara inte kommer att göra någon ändring eftersom det inte anses som något fel.

Besökte återförsäljaren och de menar att man aldrig hört talas om detta fenomen. Om jag åker förbi med TV apparaten till dem så kommer man skicka vidare till Infocare...

En simpel Google sökning visar att Samsung har dessa typer av bekymmer....

#samsung #qled

La till information
Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Bildexpert 📺

@Nucky: Låter verkligen som (förväntade) ljudet av plast som temperaturförändras och drar ihop sig när det svalnar.

Eller klickar det hela tiden även när du ska sova och TV:n är avstängd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Nucky: Låter verkligen som (förväntade) ljudet av plast som temperaturförändras och drar ihop sig när det svalnar.

Eller klickar det hela tiden även när du ska sova och TV:n är avstängd?

Det klickar då jag tittar på TV (till och från) - Dock hör man inte det lika mycket då det beror på hur högt ljud man har. Och när man stänger av TV:n så kan den låta i över 1 timme därefter enligt det där ljudklippet.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Bildexpert 📺

@Nucky: Q-serien, särskilt Q9 har rätt kraftiga lysdioder som verkligen kommer påverka värme och strömförbrukning baserat på hur de arbetar. Så hur ljusstarkt du kör TV:n kan mycket väl påverka detta.

Skulle säga att de flesta nya TV värmeklickar och har sig en hel del med tanke på storleken och tunnheten. Har svårt att se det som ett produktfel. Nackdel och dålig egenskap? Ja, det kan man definitivt se det som. Allt som alstrar värme klickar på det här sättet någonstans, från brödrosten till min förstärkare kan klicka. Men om det håller på en timme och stör så är det förstås besvärligt.

Permalänk
Medlem

Skumt. Jag har haft flertal LED TV apparater. Från Sony till LG. Har inte upplevt att någon av dessa avger dessa typer av ljud. Får se vad jag gör av detta. Irriterande...

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Så där låter min TV samt mina dator skärmar till och från, Speciellt mina dator skärmar när man stänger av dem efter att ha suttit vid datorn en längre stund.

Detta har jag haft med Andersson TV/Samsung TV och Samsung/Asus dator skärmar.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Vill bara uppdatera denna tråd. Ärendet gick vidare hos Samsung. Jag gav ej upp. Gick ej att leva med ljudet som dök upp direkt, sekunden efter att man startade TV apparaten och fortsatte under tiden man kikade på TV och efter man stängt av den i 1-2 timmar.

I min värld var det fel på transistorer eller liknande. Kunde ej varit plast om inte saker och ting vart 100 grader varma sekunden man startade en TV apparat.

Samsung valde att ta in TVn till sin egna service avdelning. De verkar ha bedömt att felet ej var normalt. Har nu fått mina pengar krediterade via återförsäljaren.

Trevlig helg!

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Bildexpert 📺