Samsung Galaxy Fold fortfarande bräcklig – klarar inte fingernagel

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

This is not just years, but light years away.

Förstår inte vad du menar. Jag har bara 50m till Elgiganten.

Permalänk
Medlem

Vet inte ens vad jag ska säga, den här produkten borde ha dött på ritbordet.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ljusår är dock en enhet för att mäta avstånd, inte tid Men du kanske menar att intelligent liv på en annan planet ljusår bort har lyckats med det som Samsung uppenbarligen inte lyckats med?

You got me

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Förstår inte vad du menar. Jag har bara 50m till Elgiganten.

Blandade nog ihop termerna lite.
Menade att den här typen av produkter fortfarande har en lång väg kvar innan dom är redo

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande det ser ut som skit så jag får nog ge det några år och se vart man lyckas ta konceptet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ljusår är dock en enhet för att mäta avstånd, inte tid Men du kanske menar att intelligent liv på en annan planet ljusår bort har lyckats med det som Samsung uppenbarligen inte lyckats med?

On topic så är det bra fånigt att hänvisa till att det är en an skrytprodukt och ingen man ska använda. Finns väl bra mycket coolare saker att "skryta med" för 25 000 än en telefon som inte kan användas till det den är tänkt för?

Tänk om det var så med typ Rolex, dyra sportbilar och annat, typ "kör inte på vägen om det inte är nylagd atsfalt för då blir det snabbt slitage på däcken, och öppna inte dörren för då repar du lacken. Tror inte många köpare av sina nya lyxbilar skulle acceptera sådanna premisser. Men tydligen så är samma princip OK bara för att det råkar vara en telefon.

Lycka till och köra off road med en Ferrari, eller bada med första Apple watch.

Vad vill ni egentligen?

Att Samsung inte ska släppa produkten då den riskerar att gå sönder om man inte använder den rätt?

Att Samsung inte ska varna för saker man kanske är van med som inte funkar på denna mobil?

Att den ska vara billigare så Samsung får fler kunder och mindre marginaler på en mobil som haft löjligt lång RnD och troligtvis kommer kosta dom massor i garantireklamationer?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem

förstår inte varför alla envisas med att vika skärmen inåt. Svep skärmen runt telefonen och gör så att man kan veckla ut telefonen så är det ju löst.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Inaktiv

Vem är denna produkt för? Förutom youtubekanaler som recenserar teknikprylar, förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otur:

förstår inte varför alla envisas med att vika skärmen inåt. Svep skärmen runt telefonen och gör så att man kan veckla ut telefonen så är det ju löst.

Skärmen behöver skyddas. Den klarar ju inte ens en nagel.

Permalänk
Medlem

Mer en pryl att ha i vitrinskåpet än något att brukas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag köper aldrig produkter som bryter ny mark på teknik. Det blir alltid bättre efter några uppdateringar när barnsjukdomarna blir åtgärdade. Men det finns uppenbarligen många som vill agera betatestare åt Samsung och dessutom betala 25K för det.

Annars är ju detta framtiden, men just varianten vikbar är jag tveksam till. Jag skulle vilja se en variant av utrullbar skärm där man t.ex utgår från ett vanlig platt format och från det drar ut åt sidorna. Då expanderas skärmen i mitten genom att det rullas ut från rullar i kanterna. Om man kunde ha nån form av skena som det mekaniskt löper på så kan man dessutom få det tätt. Botten kan bestå av ett dubbelgolv som man då drar isär. Kan man bara göra skärmen tillräckligt tunn, typ tiondels mm så blir den alltså ihoprullad inte speciellt tjock och man kan få hela konceptet i princip lika tunt som idag. Dvs en telefon som hopdragen ser ut som idag, utdragen blir den en surfplatta.

Kom ihåg var ni såg det först.

Permalänk
Medlem

Detta ger sammantaget intryck av en produkt som aldrig borde skapats, annat än som konceptmobil, dvs ej för försäljning.

Permalänk
Medlem

Känns väl fortfarande lite prototypaktigt, speciellt om man vill ha premium pris. Hade den kostat 3000:- hade det varit mer ok.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Tjock som fan, sen kommer det väl snart också Clas Ohlson mobilskal till denna, så blir den lite tjockare:) Känns som en ganska meningslös produkt, i alla fall om man är ute efter en telefon...

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem

Om tanken är att den ska få plats i fickan så känns det ju dumt. Har redan idag problem med att fickludd kommer in i 3.5mm-jacket efter ett tag. Om då luddet eller annat fickbös istället kommer in i gångjärnen och pajar telefonen så känns det ju mer trist.

Permalänk

Antagligen kommer denna telefon funka utmärkt för de som är varsamma. Antennagate och glasskärmar är större problem för de flesta. Just glasskärmar är ju hopplösa. Se Tradera och Blocket för alla som råkat ut för det. Oftast beror dessa sprickor på att de har en läpp eller att köpare insisterar på metallram. Det räcker att tappa dem från sänghöjd till golvet så är telefonen värdelös.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk

Jag har testat denna telefonen, eller rättare sagt den gamla modellen och den är väldigt stor och jag ser personligen ingen mening med den när man kan köpa en Note 10+ för 14000 kr, varför ska man då köpa en Fold för 25000 kr som antagligen kommer haverera inom en snar framtid, den är väldigt känslig för nycklar, grus, naglar osv... men har man för mycket pengar och bara vill skryta att man har den, så okej då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Håller med om att de bör ha kunnat tätat gångjärnen bättre. Men den är ju förvånande robust, tänker på "böja åt fel håll"-testet

Verkligen, det var sjukt imponerande.

Jag känner bara att ingenjörerna lagt krutet på fel saker eftersom det är få gånger gångjärnen kommer utsättas för sådan påfrestning. Däremot så kommer den med säkerhet ligga i en ficka som har damm och smuts i sig.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631