Apple introducerar Iphone 11 Pro och Iphone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Jag skulle aldrig komma på tanken att köpa en så dyr smartphone med bara 64 GB minne. Visst, den blir ännu dyrare om man väljer en större variant men om man ändå betalar så mycket pengar är det dumt att göra sig begränsad av lagringen.

Behöver man verkligen mer än 64 GB när operatörerna erbjuder obegränsad surf för 649 kr/mån med iPhone 11 Pro? Kamerabilderna sparas med hög upplösning i molnet och lägre upplösning lokalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ofattbart att detta är Appels "pro" flagship modell år 2019. Det ända som står ut är kameran men resten är helt värdelöst. 60hz skärm på en pro modell? Kom igen. När det kommer till design har det stått still i 3 år. iPhone X designen är fortfarande den som gäller med lite detaljer i ändring. En stor klumpig notch, medans konkurrenterna går mot 100% display. Inga nya speciella features, inga värda att nämna iallafall till ett saftigt pris på 18895.- för modellen med 512 gb.

Kollar man på Acer rog 2 endast för att titta på hårdvaran till det givna priset så har den 6000 mah batteri, 120hz, 440ppi, amoled, 48mpx, 18 mpx, snapdragon 885, 12 gb ram, 1 TB minne + features som gör att rörandet av skärmen känns snabbare.

Nu är denna mobil inget för de flesta, inklusive mig, för den utåtstående gaming designen och deras mjukvaro etc men tycker Appel minst skulle matcha marknadens hårdvara för det skyhöga priserna. Acern kostar 6500 medans 11 pro kostar 18895. Uselt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perkoff:

Behöver man verkligen mer än 64 GB när operatörerna erbjuder obegränsad surf för 649 kr/mån med iPhone 11 Pro? Kamerabilderna sparas med hög upplösning i molnet och lägre upplösning lokalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vill kunna ha mina bilder och videos sparade lokalt i högsta kvalitet. Tycker jag att man ska kunna göra utan större begränsning. Jag köper alltid mina iPhones med största möjliga lagringsutrymme och för mig har det aldrig varit några problem. Men man fyller lätt upp mer än hälften när den börjar få några år på nacken.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Vad slog ni till med ni som köpte?

Köpte ni den lös eller via abonnemang med nån deal?

Permalänk
Medlem

Löst utan abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Ja dom har saftiga priser, men dom har också ett budget segment. Något som är svårare att hitta i Apples sortiment.

De har dessutom reor. Min S9 kostade ~4000 med black friday deals innan S10an kom ut. En iPhone får du aldrig för under halva nypriset under pågående livscykel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

De har dessutom reor. Min S9 kostade ~4000 med black friday deals innan S10an kom ut. En iPhone får du aldrig för under halva nypriset under pågående livscykel.

Knappt under någon livscykel alls. Det säljs till saftiga priser in i det sista tills de tas bort från försäljning.

Permalänk
Medlem

Recensionen från The Verge är ute nu.

Sammanfattning:
- iOS 13 är fortfarande buggigt, bör uppdateras om några veckor för rimlig stabilitet.
- Batteritiden har tagit ett stort hopp, vi snackar lätt 30%
- Kameran har tagit ett mycket stort hopp framåt och erövrar tronen igen (som Apple förlorade ett tag)

https://www.theverge.com/2019/9/17/20868727/apple-iphone-11-p...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perkoff:

Recensionen från The Verge är ute nu.

Sammanfattning:
- iOS 13 är fortfarande buggigt, bör uppdateras om några veckor för rimlig stabilitet.
- Batteritiden har tagit ett stort hopp, vi snackar lätt 30%
- Kameran har tagit ett mycket stort hopp framåt och erövrar tronen igen (som Apple förlorade ett tag)

https://www.theverge.com/2019/9/17/20868727/apple-iphone-11-p...

Mycket bra kamera. Och då är inte Deep Fusion aktiverat än. Ska komma senare i år vilket borde ge ytterligare ett lyft och då speciellt vad gäller mörkerbilder.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slips:

Ofattbart att detta är Appels "pro" flagship modell år 2019. Det ända som står ut är kameran men resten är helt värdelöst. 60hz skärm på en pro modell? Kom igen. När det kommer till design har det stått still i 3 år. iPhone X designen är fortfarande den som gäller med lite detaljer i ändring. En stor klumpig notch, medans konkurrenterna går mot 100% display. Inga nya speciella features, inga värda att nämna iallafall till ett saftigt pris på 18895.- för modellen med 512 gb.

Kollar man på Acer rog 2 endast för att titta på hårdvaran till det givna priset så har den 6000 mah batteri, 120hz, 440ppi, amoled, 48mpx, 18 mpx, snapdragon 885, 12 gb ram, 1 TB minne + features som gör att rörandet av skärmen känns snabbare.

Nu är denna mobil inget för de flesta, inklusive mig, för den utåtstående gaming designen och deras mjukvaro etc men tycker Appel minst skulle matcha marknadens hårdvara för det skyhöga priserna. Acern kostar 6500 medans 11 pro kostar 18895. Uselt.

Skickades från m.sweclockers.com

Asus ROG Phone II kostar 9990kr, inte 6500kr, och även om den har en Snapdragon 855+ (inte 885) så är den inte alls lika snabb som A13 i iPhone 11/Pro. Sen har den 512GB lagring, inte 1TB och det går nog att hävda att skärmen i Pro är bättre om man bortser från uppdateringsfrekvensen.

Håller dock med om att en framtida Pro borde få variabel uppdateringshastighet och högre uppdateringsfrekvens, precis som iPad Pro har haft sen 2017.

Permalänk
Medlem

Nån som har tips på ett bra plånboksfodral till vanliga 11an?
Helst en sån där man knipsar dit, inte med magnetgrej, som jag sett vissa har...

Permalänk
Medlem

@Halldin: Kostar 649$ på amazon, a13 kommer absolut inte vara i närheten av 855 snapdragon med 2.96Hz när du tar hänsyn till deras 120hz display och features som gör den snabbare. Låt oss säga att du har rätt med a13 skulle vara snabbare, vad skulle det göra för nytta på en kass display med låga hz?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slips:

@Halldin: Kostar 649$ på amazon, a13 kommer absolut inte vara i närheten av 855 snapdragon med 2.96Hz när du tar hänsyn till deras 120hz display och features som gör den snabbare. Låt oss säga att du har rätt med a13 skulle vara snabbare, vad skulle det göra för nytta på en kass display med låga hz?

https://techlapse.com/global/a13-bionic-processor-is-superior...

Displayen är inte kass bara för att den går i 60Hz och processorn kan användas till mer än bara spel. Visst blir det gött när dom kommer med variabel refreshrate upp till 120Hz, men just nu är det ändå 2000000:1 kontrast, ljusstyrka upp till 1200 nits och annat trevligt.

Den för $649 är med 128GB lagring, och då är det inte inräknat svensk moms (25%), tullkostnader, kemikalieskatt och copyswedeavgifter. Kemikalieskatten och copyswedeavgiften kan man eventuellt komma runt med import (?) å andra sidan är bara moms+tull ett påslag på över 30% och jag vet inte hur skoj det är att driva eventuella garantiärenden. Just ja, Apples support är i världsklass medan Asus support är kass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slips:

@Halldin: Kostar 649$ på amazon, a13 kommer absolut inte vara i närheten av 855 snapdragon med 2.96Hz när du tar hänsyn till deras 120hz display och features som gör den snabbare. Låt oss säga att du har rätt med a13 skulle vara snabbare, vad skulle det göra för nytta på en kass display med låga hz?

Eh, A13 sopar mattan med Snapdragon 855(inkl. plus) och Apple och Samsung har senaste åren slagits om vem som har de absolut bästa skärmarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Eh, A13 sopar mattan med Snapdragon 855(inkl. plus) och Apple och Samsung har senaste åren slagits om vem som har de absolut bästa skärmarna.

Samsung vinner ju den eftersom det är Samsung som gör skärmarna till både sina egna och åtminstone till de senare iPhonesen. Skärmen har tidigare uppskattats till att vara den dyraste komponenten. Det är rätt fina marginaler som Apple har på sina produkter

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

Samsung vinner ju den eftersom det är Samsung som gör skärmarna till både sina egna och åtminstone till de senare iPhonesen. Skärmen har tidigare uppskattats till att vara den dyraste komponenten. Det är rätt fina marginaler som Apple har på sina produkter

Nej, det är inte nödvändigtvis så att Samsung har bättre skärmar i sina telefoner och skärmarna Apple använder nyttjar även deras egen teknik.

Permalänk
Medlem

Vi signade upp min sambo i helgen då hennes tidigare precis gick sönder.. En iPhone 11, 128gb. Tre obegränsad surf, airpods på köpet samt ett presentkort på 1000:- på mediamarkt. 529kr/månad.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av archie:

Vi signade upp min sambo i helgen då hennes tidigare precis gick sönder.. En iPhone 11, 128gb. Tre obegränsad surf, airpods på köpet samt ett presentkort på 1000:- på mediamarkt. 529kr/månad.

Hur lyckades ni få det så billigt? Nog för att Tre är billiga, men...

Jag beställde nyligen en OnePlus 7 Pro grå Telenor. 609kr/mån med 8Gb surf. Köper nog loss den sen och byter operatör.

Ps. Såg nu att det var iPhone 11 och inte 11 Pro.

Permalänk
Medlem

@DasIch: Det var ett erbjudande som de enbart körde i helgen. Oavsett så tyckte vi att det var ett helt ok pris.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av slips:

All hårdvara är ju sämre än konkurrenternas, finns även speedtest och all annan test på youtube där de jämför det givna mobilerna. Det ändå som är uppdaterat och utomstående är kameran. Men resten är gammal teknik och design som är överprisat till skyarna. Katastrof. Alla fanboys som försvarar detta märke är löjligt, se produkten i sin helhet.

Precis, och sett till helheten föredrar jag iphones look and feel framför alternativen oavsett specifikationer. Det flyter på bättre i praktiken, upplever jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perkoff:

Behöver man verkligen mer än 64 GB när operatörerna erbjuder obegränsad surf för 649 kr/mån med iPhone 11 Pro? Kamerabilderna sparas med hög upplösning i molnet och lägre upplösning lokalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja

Permalänk
Medlem

Blev en Space Grey 64 gb iPhone 11 Pro när Tre hade sitt erbjudande, 649 kr för obegränsad surf och airpods ingår, inte så dumt. Första iPhone efter att ha kört Android hela livet, ska bli spännande. Kanske blir en Apple watch så småningom också, de verkar rätt nice. Får se när man får luren dock, jag beställde rätt sent och Tre sa att alla telefoner var slutsålda.

Permalänk
Medlem

@DasIch: Grejen är den att det går att deala med Tre till skillnad från övriga operatörer! Jag låg nu på 699:-/mån med 6GB surf och en Note 8.

Ringde Tre och fråga efter en bra deal på Note 10+ och fick erbjudande där jag skulle få 15GB surf och Note 10+ för 649:- (istället för ordinarie 699:-)

Ringde därefter uppsägningsavdelning och hörde mig för om hur jag går vidare med en uppsägning då Comviq erbjuder Note 10+ med 10GB surf för 585:-

Då fick jag ett motbud där jag får Note 10+, 10GB surf för 599:- och så har jag en stående rabatt på 50:- och då var jag nere på 549:- och byter jag in min Note 8 (med sprucken skärm) så får jag 118:- rabatt i 24mån och är då nere på 431:-

Jag fick med andra ord Note 10+, dubbelt så mycket surf och sänkte min månadskostnad med 268:-

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiGrip:

@DasIch: Grejen är den att det går att deala med Tre till skillnad från övriga operatörer! Jag låg nu på 699:-/mån med 6GB surf och en Note 8.

Ringde Tre och fråga efter en bra deal på Note 10+ och fick erbjudande där jag skulle få 15GB surf och Note 10+ för 649:- (istället för ordinarie 699:-)

Ringde därefter uppsägningsavdelning och hörde mig för om hur jag går vidare med en uppsägning då Comviq erbjuder Note 10+ med 10GB surf för 585:-

Då fick jag ett motbud där jag får Note 10+, 10GB surf för 599:- och så har jag en stående rabatt på 50:- och då var jag nere på 549:- och byter jag in min Note 8 (med sprucken skärm) så får jag 118:- rabatt i 24mån och är då nere på 431:-

Jag fick med andra ord Note 10+, dubbelt så mycket surf och sänkte min månadskostnad med 268:-

De talar ju bara för hur stora vinstmarginaler de har eftersom man kan förhandla ned priset.
Själv har man gratis abonnemang

Permalänk
Medlem

Silver och Guld ser så fult ut med kameradesignen på baksidan där man kan se spisplattorrna väldigt väl. Men måste säga att sen gröna och speciellt nya space gray ser faktiskt riktigt bra ut även med kameradesignen. Den nya space gray färgen och nya matta finishen är sjukt snyggt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Avstängd

Kör Halebop 8gb, 199kr för student, 269kr för andra. Behöver man mer surf så kanske man ska fundera på att tänka i förhand och ladda ner netflix filmer/serier i förväg osv..

Dom har t ex en deal där man fick 8gb + iphone pro 11 64gb för typ 729kr/mån (med ordinarie 269kr 8gb surf) Inte så farligt ändå. Du betalar då 11040kr för själva mobilen.

Valde att lösa mobil på egen hand då jag inte ville vänta, men det är fortfarande inga dåliga priser i min mening. Du får lägga närmare 13000kr kontant idag för samma lur.
Jag köpte min pro max 512gb för nästan 19k hos elgiganten, totalkostnad med halebop abbonemang ligger på 17k. Vad man betalar för att slippa använda iphone 7 i flera veckor till

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Kör Halebop 8gb, 199kr för student, 269kr för andra. Behöver man mer surf så kanske man ska fundera på att tänka i förhand och ladda ner netflix filmer/serier i förväg osv..

Vill man spara ytterligare så har Comviq ”Fastpris student” bra priser. 8Gb för 150 kronor.
Finns också andra alternativ, t.ex. 5gb för 100kr och 40gb för 250 kr.

Permalänk
Medlem

Inte så stora skillnader rent utseendemässigt i år men det ryktas om att kameran, mikrofonen, högtalaren och sensorerna kommer att byggas in i ramen på nästa års iPhone.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Nån som har tips på ett bra plånboksfodral till vanliga 11an?
Helst en sån där man knipsar dit, inte med magnetgrej, som jag sett vissa har...

Bump.

Och nån här som fått sin iphone från 3 än?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Försöker bestämma mig för om det skall bli 11 Pro eller 11 Pro Max. Funderar på att testa Max för jag har kört min Xs sen årsskiftet och den känns rätt liten. Vad har ni andra valt?