Permalänk
Medlem

Vilken tv för datorvisning (ej spel)

Hej vad skulle ni rekommendera för tv för användning som ”vanlig” datorskärm och vilka funktioner skulle ni prioritera ?
Hemma kör jag uteslutande Oled men det behöver vi inte gå in på ... Här tänker jag LED-LCD pga låg strömförbrukning och mycket statisk bildvisning och pris? Ska användas på jobbet så inget som ska spelas på utan mest till PP, excel visning mm
Storlek 55” pris helst 5-7 tkr och ska finnas på Elgiganten, tack 😊

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Bildexpert 📺

@Bulan75: Finns en del större monitorer avsedda för PC-bruk som kan fungera mer som just skärm. Annars torde vilken TV som helst passa. Finns en del fällor att tänka på. En del IPS-paneler, särskilt LG:s i prisklassen, har en WRGB-struktur som kan störa vid datoranslutning. Inte alla källor som kan köra 4K/60 över HDMI, 55 tum på skrivbord är inte för alla etc.

Permalänk
Medlem

[quote postid="18081861" userid="215796" name="Laxpudding"]
@Bulan75: Finns en del större monitorer avsedda för PC-bruk som kan fungera mer som just skärm. Annars torde vilken TV som helst passa. Finns en del fällor att tänka på. En del IPS-paneler, särskilt LG:s i prisklassen, har en WRGB-struktur som kan störa vid datoranslutning. Inte alla källor som kan köra 4K/60 över HDMI, 55 tum på skrivbord är inte för alla etc.

Tack Thomas 😊
Då hoppar jag LG denna gång (fast det är min favorit tv tillverkare) Funderar på Samsung 7serie som jag tycker har en bra LCD bild. Den kommer endast matas med 1080 signal.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Bildexpert 📺

@Bulan75: Både LG och Samsung brukar erbjuda väl fungerande PC-lägen där mycket av de för en monitor oönskade TV-egenskaperna stängs av. Ingen overscan, inga brusfilter, ingen dynamisk kontrast och så vidare.

Permalänk
Medlem

blev en LG 55UM7400 imponerar inte på något sätt men fyller sin funktion, inställd på spelläget

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix