Behöver "importera" skrivardrivrutin till min epson xp-432

Permalänk

Behöver "importera" skrivardrivrutin till min epson xp-432

Hej! undrar om någon kunnig på raspberry pi (Raspbian OS)/ Linux kan komma med något med något tips/ förslag till import/updatering av skrivardrivrutiner för Epson xp-432 akrivare. Min skrivare startar, men det blir blankt papper eftersom jag saknar rätt drivrutin för min skrivare.

M v h
/Gunnar

Permalänk
Medlem
Skrivet av GunnarSoderx:

Hej! undrar om någon kunnig på raspberry pi (Raspbian OS)/ Linux kan komma med något med något tips/ förslag till import/updatering av skrivardrivrutiner för Epson xp-432 akrivare. Min skrivare startar, men det blir blankt papper eftersom jag saknar rätt drivrutin för min skrivare.

M v h
/Gunnar

Jag har inte testat detta på en raspberry pi men gör detta ofta på olika linux distributioner. Det är busenkelt att installera med rätt verktyg.
Installera CUPS (Common UNIX Printing System) HowTO

CUPS har ett ok webbgränssnitt som gör att du kan importera de drivrutiner du behöver för rätt skrivare.
Lycka till.

Visa signatur

got root?

Permalänk

Tack för tipset! CUPS har jag redan installerat. Jag chattade med epson support och fick faktiskt
en länk till s k generisk skrivare drivrutiner att installera. de ska täcka in en hel drös av epson-skrivare . du kan få länken här; http://download.ebz.epson.net/dsc/du/02/DriverDownloadInfo.do...

M v h

/Gunnar