Permalänk
Medlem

Ny gamingmus för stora, svettiga händer!

Tjena!

Har haft min Raxor deathadder elite i strax över 2 år nu. Senaste halvåret har jag haft problem med att den dubbelklickar och har nu fått nog och bestämt mig för att köpa en ny.

Innan denna hade jag en annan deathadder, kommer inte ihåg exakta modellen dock. Jag tycker om musen, bortsett från det faktum att jag får fruktansvärda problem med handsvett. Det har blivit ett krav för mig att ha en blöt handduk nära tillhands för att kontinuerligt torka bort handsvetten när jag spelar. Därför letar jag nu en mus som kan minimera detta problem för mig. Jag går även i tankarna på att hitta en rejälare mus så jag kan köra palm grip istället för claw som jag gör nu. Men eftersom jag endast har använt mig av razers deathadder-serie de senaste 6+ åren så har jag verkligen ingen aning vad jag ska köra på. Mina händer är rätt så stora och mina fingrar är långa och smala.

Prisklassen mellan 500-800 kr. Ser helst att den finns på elgiganten eller mediamarkt så jag kan åka dit och prova den.

Uppskattar alla tips ni har!

Permalänk
Medlem

@Meatster: jag hade tittat på Logitech G403 och typ G703. Väldigt lik Deathadder i form och gummit på sidorna är det klart bästa jag provat.

Permalänk
Medlem

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5013360

Corsair Ironclaw är bra för storhandade. Provade en själv, och storleken var perfekt - dock föll det för mig på det faktum att sidorna var så sluttande att det var svårt att greppa musen för att lyfta den från mattan när man skulle flytta den. Eller så är det bara jag som inte begriper något Finns på MM ser det ut som. Ligger bra till i pris med, och finns i trådlöst utförande för ett par hundra till.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket båda två för era tips! Som det känns just nu lutar det åt G403. Däremot har jag sneglat lite på logitechs G505 hero också. Ska åka till mediamarkt imorgon och känna på båda. Men är det någon som har erfarenhet av dessa två?

Permalänk
Medlem

@Meatster: Gick också från Deathadder och ville prova något nytt, men ändå behålla typ samma form. Fick då bli en Zowie EC1-A, blev helt perfekt för min stora hand.

Har även en Logitech G603 (ser ut att vara lik 403), även den tycker jag passar handen väldigt bra. Den fick dock bli en mus för spelande vid soffan.

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem

@Meatster:
Hej!
Har en R.A.T 9 som jag aldrig blev kompis med för att den var för stor.
Den är justerbar i längden men det hjälpte inte.
Antingen så kan du titta efter en sådan eller köpa min, och den är knappt använd.
M.v.h Jörgen

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

Har en Zowie EC1-A, mycket bra mus.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Har också stora svettiga händer, har haft G403 sen 2016, den passar perfekt för mig - ingen kramp i handen (kör palmgrip). Gummigreppet på sidorna är extra skönt att ha när handsvetten kommer fram. Men nu börjar musen ge upp så jag har beställt den trådlösa varianten G703 med den nya hero sensorn. Tror nyare G403 med sladd även har fått den nya hero senson.

Visa signatur

i7 9700K | ASUS ROG Strix Z390-F | Corsair Vengeance LPX DDR4-3000 C15 - 16GB | ASUS GTX 1070 Ti | Samsung 850 EVO 500GB SSD | Fractal Design Meshify C | Noctua NH-D15 | Corsair RM750X 750W v2 | Asus 24" XG248Q 240 hz | Sennheiser Game Zero | Corsair K65 RGB Rapidfire | Logitech G703

Permalänk
Medlem

Har du kikat på Mionix Naos 8200? Det är en ganska rejäl skapelse som du kan vila hela handflatan på. Hade själv en Razer Death adder 3500 förut, men störde mig på att jag fick ont i fingrarna av den då jag körde konstant claw-grip med den.

EDIT: Såg nu att den modellen slutat säljas, det var ju tråkigt

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Meatster:

Tack så mycket båda två för era tips! Som det känns just nu lutar det åt G403. Däremot har jag sneglat lite på logitechs G505 hero också. Ska åka till mediamarkt imorgon och känna på båda. Men är det någon som har erfarenhet av dessa två?

Nu har jag inte testat G502 Hero, men tidigare varianten (G502 Spectrum) hade en väldigt styv kabel som jag hoppas dom har rättat till. Annars finns även G502 Lightspeed som är trådlös, men kostar då mer. Det är helt klart en vettig mus så du gör inget dumt köp om du gillar formen.

Permalänk
Medlem

g403/g703 hero skulle jag kört på:)