Permalänk

FPSdrop HJÄLP

Tjabba! Jag får sjuka fps drop i csgo i intensiva situationer med lagg som påföljd. Inte alltid och inte lika mycket, hamnar ibland på 130 fps när det är mycket folk nades osv och det är otroligt irreterande och gör det ospelbart, kör inte alls på höga inställningar eller så. Det känns inte alls lika "smooth" som det gjorde förut. Känslan är nästan att man lirar på en 60hz skärm ibland. Ska tilläga att jag inte är vass på datorer. Har 6700-Skylake, 1060 3gb
Detta är vad försökts med:
ominstallation av windows
ominstallation av spel
ominstallation av grafikkort(DDU)
Testat gamla drivrutiner från nvidia
Höjt tempot i fläktarna till både CPU och GPU To.m till chassit
Kollat alla temperaturer
Blåst ur burken
Testa diverse inställningar som ska bosta FPS
Kollat alla komponenter så att inget bottleneckar

Permalänk
Medlem

Ja då har vi "placebo-cs-tråd-nummer750" här på sweclockers. 130 är inte en drop, csgo är kasst och dina komponenter kommer inte orka att dra spelet i över whatever fps du nu eftertraktar hela tiden. Lösningen är att du köper valfri current gen intel cpu (9700k eller 9900k) om du nu absolut vill ha 300+ frames hela tiden.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk

@firstofmay: Men har ju inte upplevt detta tidigare, är ända lösningen verkligen att köpa en ny värstingCPU?

Permalänk
Medlem

drops kommer du säkert ha, stutters är det man verkligen inte vill ha... kolla DPC latency checker och se fall den ger utslag på nått är mitt tips.

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial

Permalänk
Medlem
Skrivet av smockan32:

@firstofmay: Men har ju inte upplevt detta tidigare, är ända lösningen verkligen att köpa en ny värstingCPU?

Brukar bli så när Valve släpper nya uppdateringar, ta deras refreshade kartor t.ex. Skulle nog säga att 130 fps lite då och då inte är så konstigt med din setup. Ryzen är för övrigt grymt bra i csgo om du faktiskt är inne på att uppgradera.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10