Permalänk
Hedersmedlem

Rugby World Cup 2019

Ordet Rugby gav 0 resultat i forumet, inte för att vi behöver en tråd för varenda sport. Fast Rugby är inte vilken sport som helst och nu är det Rugby World Cup över en månad framåt! Detta är enda gången jag anser Viaplays sportpaket är värt pengarna.

Lördagens matcher var riktigt bra. Fransmännen glimrade till med extremt snabbt kombinationsspel. Los Pumas imponerade med några effektiva mauls. Springbocks vs. All Blacks, tyngre kan det inte bli, än om sydafrikanerna den här gången strulade och tappade bollen lite väl mycket för att skapa den alldeles särskilda nerv den annars kan bli.

Så, finns det överhuvudtaget någon här som följer turneringen? Eller tråden dör lika snabbt som jag hade gjort på planen?

Permalänk

Rugby är kul att både spela och titta på 😄 tror inte du hade dött på planen, det gör nog inte tråden heller! 😉🏉

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Då var vi i alla fall två.

Helgens matcher mellan Japan - Irland och sedan Australien - Wales var riktigt bra. Tempot i spelet har nått nya nivåer, inte minst illustrerat av hur Japan kunde jaga andan ur ett starkare lag som Irland. Wales defensiv med att låsa fast bollhållaren stående för att få en straffspark är också ganska intressant.

Utöver själva spelet känner jag inte till någon annan sport där domarna är så engagerade och kommunikativa under pågående spel, allt för att i största möjligaste mån hålla igång spelet och undvika onödiga avbrott.

Själv då, du verkar ju i motsats till mig komma någonstans ifrån där det spelas rugby, hur fastnade du för sporten?

Permalänk

Japan är ju grymt kul att se i rugbysammanhang. Råkade snubbla över sporten och tyckte det verkade kul, det spelas lite här och var i landet, till och från, vissa klubbar lyckas hålla sig aktiva, andra slocknar på grund av för liten aktivitet, men rugbyn verkar öka i Sverige. Finns en sida som heter "Fler rugbyklubbar i Sverige" som visar en karta över olika rugbyklubbar i Sverige, har blivit rätt många vid det här laget...vilket är kul 😁

Skickades från m.sweclockers.com