Veckans fråga: Hur sängsurfar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Surfplatta med nattljus och sedan scrollar man allt som hänt på Twitter och Reddit under dagen.

Allt som hänt på Reddit!?

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

jag sängsurfar inte men sängspelar med både mobil och surfplatta.. egentid är det sent på kvällen sen använder jag inte pyjamas

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeRoos:

Då sambon vägrar TV i sovrummet, så konsumeras Youtube på kvällen genom telefonen. Självklart är man lat och vill inte få telefonen i nyllet, alternativt att den åker ner i golvet.

Lösningen:
https://i.ebayimg.com/images/g/H-kAAOSwgaNc2n19/s-l1600.jpg

Jag slumrar alltid till med telefonen i handen så den faller på mig/golvet. Den där prylen lägger jag en beställning på när jag kommer hem ikväll!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
99:e percentilen

Pro tip för iOS

Bind trippelklick på hemknappen till Reduce White Point på iOS för att enkelt växla till extremt låg ljusstyrka på skärmen. Funkar utmärkt på min iPad Pro.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ownage:

Jag slumrar alltid till med telefonen i handen så den faller på mig/golvet. Den där prylen lägger jag en beställning på när jag kommer hem ikväll!

Skickades från m.sweclockers.com

Correct move, brother! Brukar finnas på Ebay/Wish

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem

Lite kvällssurfande framför Reddit och Twitter brukar det bli på telefonen, med låg ljusstyrka så inte ögonen friteras.

Permalänk
Medlem

Youtube på plattan jag fäst på sidan av nattygsbordet. Ibland kollar vi båda och då ligger vi på rygg och jag håller i den...ibland tappar jag den på mitt ansikte ☹

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Såhär surfar jag! :)

Permalänk
Medlem

Min sängkamrat. Laptopen som gäller för mig.

Visa signatur

🎮 ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 9 7900X @ 5,6 GHz | MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 12GB | 32 GB DDR5 @ 5600 MHz | 1 TB PCIe 3 SSD
💻 Asus TUF Gaming A15 | AMD Ryzen 7 5800H @ 4,4 GHz | NVIDIA GeForce RTX 3060 | 16 GB DDR4 @ 3200 MHz | 512 GB PCIe 3 SSD
📽 Intel NUC 8 | Intel Core i3 8109U @ 3,6 GHz | 8 GB DDR4 @ 2400 MHz | 250 GB SATA SSD
📺 LG OLED65B16 | 📺 ASUS VA247HE | 🖱 Logitech G502 X | ⌨️ Logitech G413 TKL | 🔈 Argon Audio Forte A5 | 🎧 Sennheiser HD 650 & FiiO K5 Pro ESS

Permalänk
Medlem

Använder en 9.7" iPad. Kollar Plex och/eller YouTube. Väldigt låg ljusstyrka självklart. Använder dock inte Night Shift/f.lux, jag tycker det ändrar färgerna för mycket.

När jag varit på resande fot har jag inte haft med min iPad har jag använt telefonen istället. Fungerar lika bra det egentligen men är inte lika bekväm att hålla. Kul att ha en syssla för iPaden också, väldigt väldigt sällan jag använder den under dagen annars.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Oftast liggandes på mage, med telefonen till höger om kudden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Ingenting, vårt sovrum är teknikfritt förutom väckaklockorna.

Samma här!

Sömnhygien är a och o.

Den enda elektroniska tingesten i sovrummet är läslampan.

Permalänk
Medlem

Surfar så got som aldrig i sängen, men prylar används där flitigt, Kindle om jag läser böcker, telefon oftast om man vill läsa något mer grafiskt, t.ex. manga, och min surfplatta för mer film tittande och lite lättare spel.

Surfa blir det oftast inte mycket av åt andra sidan i sängen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd

Sover ensam alltså...

Permalänk
Medlem

Aldrig, sitter vid datorn sent in på natten och sen somnar jag bums för jag är redan såpass trött vid det laget.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Var är "stationär dator"-alternativet?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Använder min tablet till det, men allmänt surfar jag aldrig i sängen.
Det enda jag använder min Tablet till i sängen är för att lyssna på musik, radioplays och podcasts eller för att kolla e-post via klienten och sen WhatsApp som inte jag vill ha på mobilen alls.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Tryckandes på de rundade kanterna av min s10 eller med mobilen i ansiket för att jag tappat den... Surfplattan är för gammal och seg för annat än youtube / spotify (en sak i taget!!)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

På Xboxen via tvn i sovrummet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Laptop. varje kväll. Twitch och youtube

Visa signatur

**ASUS GL502VS (i7-7700HQ, GTX 1070, 16 GB ram, 512 GB M2, 120hz G-sync)**

Permalänk

Surfar flera timmar om dagen liggandes på rygg i sängen med en Ipad i fodral på magen för att fördela vikten från laptoppen som står rakt upp (skärmen maximalt öppnad, ca 160 grader).

Ibland om jag vill titta youtube, webb-tv eller Netflix och inte behöver använda tangentbordet så brukar jag använda det här stället

Permalänk
Medlem

Jag är 40+ 😀 Läser böcker...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

När pyjamasen är på och alarmet ställt är det dags att sluta ögonen och sova, eller? Hur ser din rutin ut när dagen går in på småtimmarna?

Läs hela artikeln här

Nuuu är vi faktiskt lite på känsligt område här.. jag brukar läsa sweclockers kommentarer. Jag har en tendens att bli sömnig av det.
Ursäkta mig swecare för jag har syndat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Avstängd

Inkopplad liten 32" TV till en gammal laptop som pallar max 1080@60fps, inkopplad Harman-högtalare via 3,5mm, och med trådlös mus så man kan klicka runt på YT, Twitch och sidor som är intressanta. Har oxå ett kablat tangentbord för när man väl känner att man måste slå ned näven i sängkläderna och säga som det är! (detta skrev jag dock på OLED-TV)

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Allt som hänt på Reddit!?

Du vet inget om reddit om du har något emot reddit.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Sover ensam alltså...

Det var poängen

Visa signatur

🎮 ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 9 7900X @ 5,6 GHz | MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 12GB | 32 GB DDR5 @ 5600 MHz | 1 TB PCIe 3 SSD
💻 Asus TUF Gaming A15 | AMD Ryzen 7 5800H @ 4,4 GHz | NVIDIA GeForce RTX 3060 | 16 GB DDR4 @ 3200 MHz | 512 GB PCIe 3 SSD
📽 Intel NUC 8 | Intel Core i3 8109U @ 3,6 GHz | 8 GB DDR4 @ 2400 MHz | 250 GB SATA SSD
📺 LG OLED65B16 | 📺 ASUS VA247HE | 🖱 Logitech G502 X | ⌨️ Logitech G413 TKL | 🔈 Argon Audio Forte A5 | 🎧 Sennheiser HD 650 & FiiO K5 Pro ESS

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Du vet inget om reddit om du har något emot reddit.

Du vet inget om mitt inlägg om du har något emot det.

Inget jag skrev föranledde någon kritik mot reddit.
Jag ställde en lös sarkastisk fråga, rimligheten i att kunna läsa allt som hänt på reddit under dagen, du valde att tolka det som något helt annat.

Däremot startar du en helt annan debatt, reddit är inte på något sätt bortom all kritik vilket ditt meninglånga inlägg påskiner.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

Surfar, nja. Läser någon e-bok innan jag somnar. Eller att jag läser en fysisk bok. Beroende på vad jag har lust för.

Visa signatur

Ryzen 5600X, HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16, Palit GeForce RTX 3090 Gaming Pro OC 24GB, ASUS ROG STRIX B550-F GAMING, Seasonic FOCUS GX 850W, Seagate FireCuda 520 SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Vadå mobil/surfplatta? Tar med mig min stationära dator i säng och "surfar"...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Du vet inget om mitt inlägg om du har något emot det.

Inget jag skrev föranledde någon kritik mot reddit.
Jag ställde en lös sarkastisk fråga, rimligheten i att kunna läsa allt som hänt på reddit under dagen, du valde att tolka det som något helt annat.

Däremot startar du en helt annan debatt, reddit är inte på något sätt bortom all kritik vilket ditt meninglånga inlägg påskiner.

Du vet inget om mitt inlägg om du har något emot det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again