Permalänk

Tips på FPS för lan.

Tips på fps för lan på 7 pers. Gärna gratis och där man kan göra egna servrar så man slipper hamna med massa annat folk.

Permalänk
Medlem

Cs?

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilsson84:

Tips på fps för lan på 7 pers. Gärna gratis och där man kan göra egna servrar så man slipper hamna med massa annat folk.

Att göra egna servrar begränsar antalet rätt friskt. Man kan dock i dom flesta spel joina som ett team tror jag, vilket snabbt fyller antalet spelare så random spelare minimeras. Apex är väl det första jag tänker på medan jag dricker morgonkaffe.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

The good old days. Spela i någons sovrum, källare, stuga utan Internet. Måste förbereda datorn inför med senaste uppdateringarna, drivrutiner m.m ifall man tvingas ominstallera Windows som på den tiden var mycket ostabilt.

...Kan inte alla dagens spel spelas lokalt utan Internet? Har det gått så långt?

Klassiska spelen. Inte gratis men...

Unreal
Unreal Tournament
Unreal Tournament 2004
Doom 1+2 (Zdoom)
Quake 1+2+3
Duke Nukem 3D (eduke32)

Perfekta spel för 7 pers.

Permalänk
Skrivet av HoboCop:

Att göra egna servrar begränsar antalet rätt friskt. Man kan dock i dom flesta spel joina som ett team tror jag, vilket snabbt fyller antalet spelare så random spelare minimeras. Apex är väl det första jag tänker på medan jag dricker morgonkaffe.

Är inte apex för 3 pers? Jo det är ju bra när man kan joina som team. Nej det kanske inte existerar längre med egna servrar.

Permalänk
Medlem

Babo violent
Annars som ovan sade.
Unreal Tournament, Quake 3
CS

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Skrivet av Leoms:

The good old days. Spela i någons sovrum, källare, stuga utan Internet. Måste förbereda datorn inför med senaste uppdateringarna, drivrutiner m.m ifall man tvingas ominstallera Windows som på den tiden var mycket ostabilt.

...Kan inte alla dagens spel spelas lokalt utan Internet? Har det gått så långt?

Klassiska spelen. Inte gratis men...

Unreal
Unreal Tournament
Unreal Tournament 2004
Doom 1+2 (Zdoom)
Quake 1+2+3
Duke Nukem 3D (eduke32)

Perfekta spel för 7 pers.

Vi har gått igenom de gamla spelen och en gemensam nämnare är att de inte alls är lika roliga som man minns. Men lite Duke Nukem låter rätt frestande. Tack för tipsen. Ja det har gått så långt att man inte kan spela offline. Du börjar också bli gammal hör jag

Permalänk
Medlem

Jag tycker de flesta LAN jag varit på slutade med att man körde fy_pool_day i CS 1.6

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

@nilsson84:

Back in the day var det väl Battlefield 2 med COOP som var king då det blev lite fart på kartorna utan att behöva bry sig om fuskare och snipers.
Det var grymt kul att tillsammans storma fiendebaser med ett gäng.

Jag kollade på hårddisken och drog igång det och det startar och lirar fint på Windows 10, du kan skapa både lokal eller internetserver samt välja tom server eller COOP där datorn fyller upp med bottar så servern blir full.
Min version heter 1.5.3153-802.0.

En rolig extrabana man kan lägga till är Heaven and Hell, lite annorlunda karta där man trycker fiendens frontlinje framför sig genom olika miljöer och avslutar med att inta ett fort.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk

Det får bli Battlefield 4. Bra spel. Finns gott om tomma servrar där man kan vara ifred. Många gamemodes så kan man köpa origin acces för 40kr/månad istället för att köpa spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks Gaming

Ska kolla min lista...

Alien vs Predator
Alien vs Predator 2
CS 1.3/1.6
Delta Force
Delta Force 2
Nerf Blast arena
Quake 3 arena
Unreal Tournament
Unreal Tournament 2004
Battlefield 1942
Battlefield 2
Halo
Serious Sam
Left for dead

Free2play(Även med egna servrar):
Team Fortress 2
Golden Eye source
Fistful of Frags
No More Room in Hell

Kan ge dig en uppsjö av RTS också ^^

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av GTXOla:

@nilsson84:

Back in the day var det väl Battlefield 2 med COOP som var king då det blev lite fart på kartorna utan att behöva bry sig om fuskare och snipers.
Det var grymt kul att tillsammans storma fiendebaser med ett gäng.

Jag kollade på hårddisken och drog igång det och det startar och lirar fint på Windows 10, du kan skapa både lokal eller internetserver samt välja tom server eller COOP där datorn fyller upp med bottar så servern blir full.
Min version heter 1.5.3153-802.0.

En rolig extrabana man kan lägga till är Heaven and Hell, lite annorlunda karta där man trycker fiendens frontlinje framför sig genom olika miljöer och avslutar med att inta ett fort.

Tips är att fixa BF2HUB. Då går det köra online och den fixar så man kan köra 1920x1080 144hz om man vill.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Quake 3 är ju min absoluta favorit. Riktigt solid gameplay. Det finns ett par bra byggen på källkoden.

Kolla in:
https://ioquake3.org/

Där finns lite mods för bättre grafik o.s.v. Med en timmes efterforskning kan man göra det extra piffigt :). Och hitta lite fler banor.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Avstängd

Inte gratis, men garrys mod är ju ganska schyst med prophunt och touble in terrorist town.
Brukar bara bli en massa warcraft 3 när jag håller lan så kan inte bidra med så mycket mer. Rekommenderar WC3 starkt dock, warlocks och uther party-mapparna är

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Unreal Tournament 1999 var/är poppis bland mig o polarna. Inte så mycket över lan nu för tiden, men sedan det var nytt har det blivit några games polarna emellan över nätet. Fast du kanske letar efter nyare spel

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Pummel party

Permalänk
Medlem

Vad behöver man mer än Quake?

Skickades från m.sweclockers.com