Permalänk

Vilken av dessa två Dell XPS

Dell med 8gb men bättre processor.

Dell med 16gb

Alltså, 16gb med sämre processor eller 8gb? Ska vara en vardagsdator så jag begriper att båda räcker och blir över men ska ändå göra ett val.

Permalänk
Hedersmedlem

Små laptops är begränsade av värme mer än något annat, så vinsten av en fetare processor är ganska begränsad. Och 8GB är ganska snålt idag, även om det säkert räcker för en vanlig användare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias1971:

Dell med 8gb men bättre processor.

Dell med 16gb

Alltså, 16gb med sämre processor eller 8gb? Ska vara en vardagsdator så jag begriper att båda räcker och blir över men ska ändå göra ett val.

Varför ska du köpa just denna inte tänkt på andra modeller finns motsvarande för 8-12k tom dem med bättre grafik på denna kör ju Intel HD

Här har du en med 16gb och dedikerad mx150 grafik för 10tkr

https://www.inet.se/produkt/1963633/lenovo-ideapad-s530-i7-16...
Om du måste välja dell ta med mindre ram de brukar man kunna uppgradera senare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Eftersom minnet är lött i datorn, dvs du kan inte uppgradera det senare, hade jag definitivt gått på 16gb, 8gb lär begränsa den långt tidigare än 4c/8t för vardagsbruk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Errare human est

Permalänk

Jo det finns säkert bärbara med bättre prestanda i förhållande till pris men har fallit för designen och kvalitetskänslan på denna dator. Nu läser hag iofs att HP kommer med en ny Spectre... galet snygg men nuvarande modell har fått lite klagomål på högljud flöökt. Vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias1971:

Jo det finns säkert bärbara med bättre prestanda i förhållande till pris men har fallit för designen och kvalitetskänslan på denna dator. Nu läser hag iofs att HP kommer med en ny Spectre... galet snygg men nuvarande modell har fått lite klagomål på högljud flöökt. Vad tror ni?

Har du tittar på nya Razer Blade stealth?

https://www.inet.se/produkt/1973307/razer-blade-stealth-2019-...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av sifri:

Har snöat in på aliminiumchassie...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias1971:

Har snöat in på aliminiumchassie...

Håller med om att Dells laptop är galet snygg.
Jag hade kört på 16Gb modellen om du ända bara ska ha den till vardagliga sysslor.
Återkom med vilken du köpte / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias1971:

Dell med 8gb men bättre processor.

Dell med 16gb

Alltså, 16gb med sämre processor eller 8gb? Ska vara en vardagsdator så jag begriper att båda räcker och blir över men ska ändå göra ett val.

Den med färre kärnor, högre klockfrekvens och mer minne.
https://www.dell.com/sv-se/shop/deals/xps-13-7390/spd/xps-13-...

En laptop är inte bara CPU/RAM/GPU. Chassi, skärm och tangentbord kan vara viktigare komponenter att investera i, XPS 13 är väl en av världens mest välrenommerade laptops.

Permalänk
Medlem

Hade gått på 16gb också.
Kört flera Dell XPS13 i många år nu och vill nog göra lite gratisreklam. Välfungerande burkar som trots att jag pressat dom rätt hårt och använder dom mkt typ aldrig strulat.

(Tidigare hårdkört Asus, HP och Lenovo. Asus var det alltid överlägset mest strul med, och sämst support. Lenovo däremot god tvåa efter Dell XPS med också hyffsat genomtänkta och välfungerande laptops)

Skickades från m.sweclockers.com