Dell Latitude E6520 - Laptop - 15.6" FHD - Win10

Permalänk
Medlem

Dell Latitude E6520 - Laptop - 15.6" FHD - Win10

Hej,
Säljer en laptop som har några år på nacken. Men det är en tung arbetshäst från Dell och lär fungera många år till. Den här är specialbeställd från USA och är inte en konsumentversion.
Specsen fungerar än idag till det mesta och den har en SSD disk installerad samt 8GB RAM.
Men den är ju ganska tjock och tung jämfört med dagens laptops.

-----------------------
Har mängder med bra marknadsreferenser här på forumet där jag sålt varor för 50k sek + under åren. Bara att kontakta mig om detta om ni vill ha referenser (finns även i marknadsreferenser och mina tidigare annonser). Eller om ni har fler frågor.
-----------------------

Den är i bra fysiskt skick och tangentbordet är bland de skönaste som finns än idag, Backlit med. Väldigt robust laptop generellt. Men tung.
Batteriet byttes ut för några år sedan och även om batteri-indikator kan säga good så skulle jag säga att det är medium eller sämre. Det är svårt att säga dock för jag har inte använt laptopen på kanske 2-3 år och den har typ aldrig formaterats om så. Lär fungera bättre med en nystart.
Annars får man köpa något batteri från typ batteriexperten eller så för att få nytt liv i batterit.
Den kommer med en aktiverad windows 10 licens färdig och en Corsair Force 120GB Sata3 SSD installerad.
Tillkommer även 3 orginal laddare och en HP Laptop väska samt DVDer för drivrutiner om man inte orkar hämta från Dells egen hemsida.
När den köptes maxxades alla specs så för det året så var den värstinglaptopen och kostade runt 25k sek ny. Tror detta var 6-7 år sedan.

Specs:
Skärm: 15.6in FHD+(1920x1080) Anti-Gl are LED-backlit with Premium P anel Guarantee
Grafikkort: nVidia NVS 4200M 512MB DDR3 Di screte Graphics
Webcam: Integrated webcam with single digital microphone
CPU: Intel Core i7-2760QM, 2.40GHz, 6MB Cache - 4c/8t hyperthreading.
RAM: 8GB 1600mhz DDR3
Batteri: 60Wh men har även ett 30Wh extra batteri som är modulärt. Denna kan även bytas ut mot USB3.0 modulär sats.
Wireless: Intel Centrino Advanced-N + Wi MAX 6250 802.11a/b/g/n and 802 .16e
Bluetooth: Yes

Så sammanfattningsvis: FullHD 15.6" med ett marginellt batteri + Ett extra batteri som är en liten klick-in grej man kan ha för bättre batteritid om man vill.
USB 3.0 , Bluetooth, Bra wifi kort. Decent Webcam och mic integrerat. Grymt tangentbord och backlight även.
120GB SSD och Win10.
8GB 1600mhz DDR3 RAM. (asså det kan va 16GB jag minns inte vad jag stoppade i. Orkar inte öppna och kolla nu heller).
Har ett defikerat litet grafikkort som funkar helt decent faktiskt. Spelat lite äldre spel på den med försiktiga grafikinställningar utan problem.
quad core hyperthreading i7 CPU.
Den har även fingeravtrycksläsare, HDMI uttag och Ethernet mm.. Såna standard enterprise saker som dom här typens datorer har..
3st Dell orginal laddare men en av dom kräver en omvandlare från kjell o company - Amerikanskt uttag.

Finns för upphämntning i Göteborgs trakterna. Den kommer helt nyformaterad med Win10 då.

Kom med Bud

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Startar med ett bud på en tusing plus frakt.

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X64 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av calvinclown:

Startar med ett bud på en tusing plus frakt.

Noted

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av calvinclown:

Startar med ett bud på en tusing plus frakt.

Svarar inte på några PM

Laptopen är kvar

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Hur länge har du uppe budgivningen?

Jag kan tro att den 18'e oktober är alldeles för långt fram?

Men jag slänger in 1100:- + frakt via blocketpaket om du orkar vänta så länge som till den 18'e oktober.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@VadSaDu:
Hej.
Vet inte varför ja inte får notiser per mail.. ska kolla upp det se sen..

Jag tar givetvis ditt bud om den inte säljer till 18nde. Men jag har faktiskt plockat ur ssdn och använt till ett annat projekt efter förra köparen drog dig ur.
Satte i den medföljande orginaldisken som är en 2.5tum helt oanvänd 320GB hdd.
Har inte bestämt helt om ja håller kvar till det projektet men isåfall får man dra tillbaka sitt bud eller justera det som man anser lämpligt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@VadSaDu:
Men du.. hur blev du avstängd?...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

@nima2001 finns datorn kvar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Cypress_86: ja..
Förra budgivaren son skulle ha den blev avstängd från sweclockers av någon anledning. .

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

@Cypress_86: ja..
Förra budgivaren son skulle ha den blev avstängd från sweclockers av någon anledning. .

jaha, 😯. Hade du plockat ur ssd:n?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Cypress_86: ja det stämmer. Sitter en 320GB 2.5" hdd nu. Inte ens kört en timme med den.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Cypress_86: inte intressant utan SSD?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

@Cypress_86: inte intressant utan SSD?

ursäkta, jag funderar lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@nima2001 vad vill du ha för den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Cypress_86: Ahh men såg 800+frakt då? Så kan du köpa en splitter ny 240GB SSD för mellanskillnaden själv istället.. lossa på 2 skruvar o byta hårddisken. Extremt enkelt i denna

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

@Cypress_86: Ahh men såg 800+frakt då? Så kan du köpa en splitter ny 240GB SSD för mellanskillnaden själv istället.. lossa på 2 skruvar o byta hårddisken. Extremt enkelt i denna

Ok, då kör vi på det!
Skickar pm

Skickades från m.sweclockers.com