VHS Hi8 videoband till usb/hårddisk

Permalänk

VHS Hi8 videoband till usb/hårddisk

Hej!

Jag har några 15-20 år gamla VHS band med sonen som jag tänker föra över till hårddisken och göra en dvd skiva av det eller spara det på en USB minne bara.
Jag har hittat några adapter men jag märker att dom flesta har inte stöd för Windows 10.
Jag har hittat en som jag tycker om och tror att den gör ett bra jobb men det finns inte att beställa här i Sverige utan måste besättas från Amazon eller E-bay som jag inte föredrar så mycket. Produkten heter ION video 2 PC HD...

Har ni nåt bra förslag?

Grabben kommer i helgen och jag tänkte beställa adaptern så det hinner komma hem med posten.

Permalänk
Medlem

Kan du inte bara installera windows 7 eller vad som nu krävs på en usb sticka och göra ditt jobb?

Visa signatur

Blank

Permalänk
Skrivet av lasseTM:

Kan du inte bara installera windows 7 eller vad som nu krävs på en usb sticka och göra ditt jobb?

Låter krångligt och vill gärna ha bra kvalitet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faithless:

Låter krångligt och vill gärna ha bra kvalitet

Skickades från m.sweclockers.com

Kvaliten blir väl inte sämre för du kör Windows 7???

Permalänk
Medlem

Ett alternativ kan vara sådana där DVD inspelare med hårddisk som fanns för några år sedan. Spela in, bränn till DVD. För att få till USB-minne så rippa skivan du bränt i en dator.

Verkar finnas några på tradera och kollar man avslutade annonser går det nog att få en för några hundralappar.
https://www.tradera.com/dvd-inspelare-c3_170206

Edit: Vissa modeller spellar in till hårddisk, andra till DVD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faithless:

ION video 2 PC HD...

Står i manualen som finns på produktens hemsida att den stödjer Windows 10 i alla fall.
Windows 10 är rätt bra med kompatibilitet med produkter som endast stödjer Windows 7/8, det brukar bara vara att installera drivrutinerna och köra.

Permalänk
Avstängd

Provade från vhs via billig "överföringsenhet" och resultatet blir inte bra kan hända bättre med HI8 . Enkelt sätt är annars att filma av en skärm som du kör upp filmen på.

Permalänk
Medlem

Om du läser kommentarerna till Kjells Plexgear Moviesaver 600 så verkar ändå nån ha fått det att funka bra på Windows 10, verkade mest handla om att gör saker i "rätt" ordning.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=4324694

Oavsett vad du väljer för produkt, om din kamera/spelare har S-Video utgång så ska du absolut använda det istället för vanlig komposit.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Skrivet av niclasc:

Kvaliten blir väl inte sämre för du kör Windows 7???

Sant men då måste jag skaffa en Windows 7 licens eller funkar det utan licensen?

Skickades från m.sweclockers.com