Hur får jag av denna nya irriterande funktion på min Samsung Tab S3?

Permalänk
Medlem

Hur får jag av denna nya irriterande funktion på min Samsung Tab S3?

Jag uppdaterade för två dagar sedan min Samsung tablet S3 och ända sen dess så dimmar den ner alla mina spel när jag inte aktivt trycker på plattan. Utöver det så låser den även skärmen så man måste swipa för att fortsätta spela. Hur får jag av/bort denna funktion?

Om någon undrar så är det "Elune" som spelas på plattan.

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

@SStar:
Förmodligen någon strömsparfunktion och mest troligtvis för skärmen.

Detta kanske hjälper:
How to Delay Your Samsung Galaxy Tablet’s Screen Lock

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@Belzader: Nej tyvärr är det inte samma grej men väldigt snarlik. Den här funktionen stänger inte av skärmen utan den dimmar bara ner den och sänker fps till runt 0,3, alltså en helt annan funktion. När man väl trycker på skärmen så ökar ljusstyrkan en aning för att då visa den där nya lås ikonen på bilden. Först när man swipar iconen så lyser skärmen normalt igen.

Visa signatur

-Star

Permalänk
Inaktiv

För deras smartphones. Men menyerna borde vara samma
https://www.samsung.com/uk/support/mobile-devices/how-do-i-st...

Permalänk
Medlem

@anon246659:
Det är tyvärr inte samma sak Det verkar vara något nytt det inte finns någon info om. Jag får enkelt ringa dom i morgon och fråga.

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

Hade nyss en lång dialog med Samsungs chatt support och de visste inte hur de skulle lösas. Visade bild och detaljerad information. Allt de sa var att jag kunde hoppas på att en uppdatering fixar mina besvär... Så tills dess så kan jag inte spela på plattan igen. Jag frågade även om jag kunde gå tillbaka till en tidigare version men de kunde jag inte heller.

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

@SStar: https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00076911/

Det är appen samsung game launcher som gör detta. Har haft liknande problem själv på telefonen. Borde gå att bara avinstallera, alternativt stänga av den där funktionaliteten någonstans.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

@NisseG91: Tyvärr stämmer inte det häller Jag tvingade game launcher att stanna, sedan inaktiverade jag den följt av att jag startade upp ett spel med samma problem. Game Launcher är inte problemet.

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

Jag har försökt posta på andra ställen utan svar, inte ens Samsung hade något svar. Har ni något bra råd vart jag kan vända mig för att få svar? Något bättre forum eller så?

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

Svaret finns nog längre upp i tråden.
Belzader:
"Förmodligen någon strömsparfunktion och mest troligtvis för skärmen."

Det är troligtvis en försiktighetsåtgärd ifrån Samsung sida för att undvika inbränningar.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@SStar: Du har en app på plattan som heter Game Booster också. inställningar->appar->game booster ->

  • Tvinga stopp

  • Scrolla ner till behörigheter, klicka ur allihop

  • Scrolla till Visas överst, avaktivera den

  • Ändra systeminställningar -> inaktivera

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Är det detta tro? Jag översatte det som står på svenska på din skärm och googlade.
https://botcrawl.com/drag-lock-icon-to-unlock/

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

@Joppis: YES!
Jag satt i samsung supporten och försökte lösa problemet, jag vela visa bilden hur det såg ut för dom förstod inte alls vad det var som låste min skärm. Scrollade ner och så att vi fått svar och där var du med ditt underbara inlägg

Mina problem var dock inte över Jag kom inte åt gametools inställningarna! De gick inte att swipa in dem och inte heller fanns den gröna knappen. 15 minuter senare så hittade vi en notering i top menyn som man swipar ner där det stod "Tryck för att visa gametools" Och sen så löste det hela sig.

Tack för hjälpen! Ditt råd hjälpte mig lösa problemet, utan dig hade inte Samsung supporten löst det heller

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem
Skrivet av SStar:

@Joppis: YES!
Jag satt i samsung supporten och försökte lösa problemet, jag vela visa bilden hur det såg ut för dom förstod inte alls vad det var som låste min skärm. Scrollade ner och så att vi fått svar och där var du med ditt underbara inlägg

Mina problem var dock inte över Jag kom inte åt gametools inställningarna! De gick inte att swipa in dem och inte heller fanns den gröna knappen. 15 minuter senare så hittade vi en notering i top menyn som man swipar ner där det stod "Tryck för att visa gametools" Och sen så löste det hela sig.

Tack för hjälpen! Ditt råd hjälpte mig lösa problemet, utan dig hade inte Samsung supporten löst det heller

Härligt att man som ren amatör-googlare kunde hjälpa till

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO