Oneplus visar upp Oneplus TV Q1 – 55 tum med 4K QLED och inbyggd soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

Köpte en 65" för ett år sen, och fortfarande inte vant mig vid den maffiga sizen....
Den har tagit över och sabbat mitt vardagsrum på 25 kvm. Vågar knappt bjuda hem gäster längre, speciellt tjejer, när allt som syns i vardagsrummet är denna skrikiga bjässe.

Slets mellan en riktigt bra 55" eller en low end QLED på 65" på BF2018 och valde nog fel helt enkelt, men med lite påhittighet kanske jag kan möblera bort den på nått sätt.

Sälj tvn då?

Men det är klart att det kan bli för stort om man bor i en liten lägenhet. Mitt vardagsrum är 65 kvadrat så har gott om plats, min nuvarande tv ser bara löjlig ut på min vägg.

Permalänk

@Baxtex: Har 80 kvm i min lghnhet, men så som utformningen på rummen är så känns 65" ändå väldigt stort.
Kunde inte fatta att d skulle bli så, men hade jag haft både lite mer djup mot tv-väggen och högre till tak så kanske det hade sett bättre ut.
Så ja, antingen sälja, eller möblera på ett bättre sätt så den inte får för mycket uppmärksamhet.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Näe, tvärtom. Standard är något gemensamt.

Jo jag vet, men menar mer att "standard" för gemene man är ju personligt. 55" må vara standard inom industrin numera, men det är nog inte standard hos folk hemma i TV soffan. Inte hos de personer jag umgås med iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Bio är ju precis vad det ska vara

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen bio utan filmduk...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

Köpte en 65" för ett år sen, och fortfarande inte vant mig vid den maffiga sizen....
Den har tagit över och sabbat mitt vardagsrum på 25 kvm. Vågar knappt bjuda hem gäster längre, speciellt tjejer, när allt som syns i vardagsrummet är denna skrikiga bjässe.

Slets mellan en riktigt bra 55" eller en low end QLED på 65" på BF2018 och valde nog fel helt enkelt, men med lite påhittighet kanske jag kan möblera bort den på nått sätt.

Tack för morgonens garv!

Trots att jag är prylnördarnas prylnörd....har precis köpt hus och vill helt enkelt inte förfula mitt vardagsrum med en stor svart blobb. Det blev en 55" Samsung the Frame, på cirka 3 meters håll. Den var dyr, har inte lika bra prestanda som en OLED, men möjligheten att få en snygg inredningsdetalj i en TV vägde över.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Haha du kan förfan köpa en OLED för det priset! Köp denna istället https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4723339

"Imagination & Intelligence" så jävla löjlig slogan, vafan menar dom med det? En LCD Tv med inbyggd soundbar är knappast en ny eller smart idé.

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att det är snyggt med en enorm TV?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Är det bara jag som tycker att det är snyggt med en enorm TV?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, det är väldigt populärt, men alla tycker inte som du

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

Köpte en 65" för ett år sen, och fortfarande inte vant mig vid den maffiga sizen....
Den har tagit över och sabbat mitt vardagsrum på 25 kvm. Vågar knappt bjuda hem gäster längre, speciellt tjejer, när allt som syns i vardagsrummet är denna skrikiga bjässe.

Slets mellan en riktigt bra 55" eller en low end QLED på 65" på BF2018 och valde nog fel helt enkelt, men med lite påhittighet kanske jag kan möblera bort den på nått sätt.

Du träffar väldigt konstiga tjejer om de dömer dig efter vad du har för tv i vardagsrummet.

Permalänk
Skrivet av kozmos:

Du träffar väldigt konstiga tjejer om de dömer dig efter vad du har för tv i vardagsrummet.

65" i relation till det övriga i vardagsrummet är var skon klämmer + storleken på rummet förstås.
Jag har redan fått ett antal kommentarer om att det inte ser rätt ut, och inte hemtrevligt. Har ju ett hobbyrum oxå, så hade egentligen tänkt hålla allt som är nördigt dit.
Och ja, jag träffar en del utseendefixerade tjejer ja. Såna som vill att allt ska vara stilfullt osv. "Populära" tjejer som jag ibland undrar vad det ser gemensamt med denna nörd ...men ja, lattjar man runt med dom tillräckligt mycket (på tex jobbet), så brukar det sluta med någon slags vänskapsrelation

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

65" i relation till det övriga i vardagsrummet är var skon klämmer + storleken på rummet förstås.
Jag har redan fått ett antal kommentarer om att det inte ser rätt ut, och inte hemtrevligt. Har ju ett hobbyrum oxå, så hade egentligen tänkt hålla allt som är nördigt dit.
Och ja, jag träffar en del utseendefixerade tjejer ja. Såna som vill att allt ska vara stilfullt osv. "Populära" tjejer som jag ibland undrar vad det ser gemensamt med denna nörd ...men ja, lattjar man runt med dom tillräckligt mycket (på tex jobbet), så brukar det sluta med någon slags vänskapsrelation

"populära tjejer" går du i högstadiet? (inget illa menat)
Har själv aldrig varit med om något liknande, det är ju skillnad om man är i en samborelation och ska köpa en tv ihop med någon.
Jag hade köpt vad du sa om det handlade om att ha allmänt sunkigt hemma men vill en person inte umgås med en annan person på grund av en endaste inredningsdetalj som inte faller dem i smaken då är inte den personen värt besväret och lider förmodligen av psykisk ohälsa.

Permalänk
Skrivet av kozmos:

"populära tjejer" går du i högstadiet? (inget illa menat)
Har själv aldrig varit med om något liknande, det är ju skillnad om man är i en samborelation och ska köpa en tv ihop med någon.
Jag hade köpt vad du sa om det handlade om att ha allmänt sunkigt hemma men vill en person inte umgås med en annan person på grund av en endaste inredningsdetalj som inte faller dem i smaken då är inte den personen värt besväret och lider förmodligen av psykisk ohälsa.

Mina 2 senaste arbetsplatser har varit som ett "högstadium" ja. Åldersgruppen 18-30 typ. Väldigt mycket fritidsgårdsfeeling, vilket alla som jobbat varit överens om.
Så därav tjejer med mycket ivrighet att renovera, fixa, dona, o massa åsikter.
Och ja, det är lite halvsunkigt hemma hos mig, och TV'n gjorde det inte bättre.

Som sagt va. Ska man ha en biffig TV så kan det vare läge att även planera den TV-väggen korrekt och proportionerligt i övrigt oxå. För min del hare blivit lite eländigt kring den biten.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

Mina 2 senaste arbetsplatser har varit som ett "högstadium" ja. Åldersgruppen 18-30 typ. Väldigt mycket fritidsgårdsfeeling, vilket alla som jobbat varit överens om.
Så därav tjejer med mycket ivrighet att renovera, fixa, dona, o massa åsikter.
Och ja, det är lite halvsunkigt hemma hos mig, och TV'n gjorde det inte bättre.

Som sagt va. Ska man ha en biffig TV så kan det vare läge att även planera den TV-väggen korrekt och proportionerligt i övrigt oxå. För min del hare blivit lite eländigt kring den biten.

Haha okej

Skickades från m.sweclockers.com