senaste .iso av windows

Permalänk
Medlem

senaste .iso av windows

Hej
jag har en licens till Windows 10 Pro. Men när jag kör deras eget media installations program i datorn så får jag meddelandet att det är något som inte funkar.

Så jag tänkte om jag får tag på den senaste windows avbildningen så kan jag installera det via rufus-programmet.

men hur kommer jag åt det?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kanske denna artikel hjälper? https://www.howtogeek.com/427223/how-to-download-a-windows-10...

TL;DR - Använd ett annat operativsystem eller spoofa vilket operativsystem din webbläsare utger.

Permalänk
Medlem

jag behöver komma åt skiv-avbildningen. för microsofts program funkar inte!

Permalänk
Medlem

Det jobbiga där är att man skickas iväg till "media creation tool" om det ser ut som att man kör Windows.
MCT fungerar visserligen, men det är ju smidigare att ladda ned ISOn direkt.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Citerar mig från en annan tråd:

Skrivet av LemonIllusion:

EDIT: Om någon från framtiden (hej förresten!) är intresserad av direktlänkar har jag byggt ett sporadiskt fungerande verktyg på jsfiddle. Litar man inte på mig kan man uppnå samma resultat genom att besöka den vanliga nedladdningssidan med en user agent som inte innehåller "Windows".

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Kanske denna artikel hjälper? https://www.howtogeek.com/427223/how-to-download-a-windows-10...

TL;DR - Använd ett annat operativsystem eller spoofa vilket operativsystem din webbläsare utger.

wow, tack. laddar ner nu.

Permalänk
Medlem

jag har crackat windows men har köpt en licens nu via ebay för en struntsumma. windows har blivit bra på att blockera vissa funktioner för icke-licenserade, t.ex. Skype och även vissa små program som Net framework 2.0 som behövs för att installera Windows via deras egna Windows7-USB-DVD-Download-Tool...

så jag sitter på skitan och undrar hur jag ska installera denna .iso-avbildning i datan utan licenserat windows. Det fungerar inte med rufus eftersom det är nåt fel på programmet, det accepterar inte fat32-format.... bara NTFS. Och med övriga USB-iso program så blir det något knas som gör att det inte går. eftersom filen är för stor för fat32-system, över 4 GB... den är på 4,9 GB så jag sitter på ändan.

Permalänk
Medlem

kör ms egen "media creation tool" då? brukar fungera fint för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

kör ms egen "media creation tool" då? brukar fungera fint för mig.

den fungerar bara på Windowsburkar med licens.

Permalänk
Hedersmedlem

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden och vi kan inte hjälpa till med sådan programvara.

*tråd låst*