Permalänk
Medlem

Logitech G603 Köpråd

Hej.
Har gått igenom en massa möss men inte hittat nån jag har varit riktigt nöjd med. Dom två senaste va Corsai Harpoon " för liten "och Ironclaw " för mycket RGB och knappar "
Fick tips av en jobbkollega att titta på en G603 , så därför vänder jag mig till er som äger eller har ägt en sådan mus.
Jag har stora händer men föredrar klo grep , det jag har sett om den verkar mest va positivt.
Så vad tycker ni är för och nackdelar?
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Hej.
Har gått igenom en massa möss men inte hittat nån jag har varit riktigt nöjd med. Dom två senaste va Corsai Harpoon " för liten "och Ironclaw " för mycket RGB och knappar "
Fick tips av en jobbkollega att titta på en G603 , så därför vänder jag mig till er som äger eller har ägt en sådan mus.
Jag har stora händer men föredrar klo grep , det jag har sett om den verkar mest va positivt.
Så vad tycker ni är för och nackdelar?
Mvh / Mange

Jag köpte en 603 och är väldigt nöjd. Har också relativt stora händer och kör clawgrip. Kör endast ett batteri i för att få en vikt jag tycker om och har bara behövt byta det en gång nu på över ett halvår där den använts flitigt. Tidigare har jag haft två Razer Deathadders och innan det Microsoft Intellimouse 3.0. Har varit skeptisk till trådlösa möss då jag spelat en hel del FPS men här märker jag ingen som helst skillnad. USB-mottagaren sitter just nu i datorn som står under ett tjockt skrivbord. Man får med en liten USB-förlängningskabel så att du kan ha mottagaren framför musmattan men det har inte behövts i mitt fall.

Hur som helst är jag nöjd. Väldigt prisvärd mus!

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Medlem

Om du har stora händer är väl g703 bättre?
Beroende på claw grip eller palm. Claw kvitttar väl men för palm är det bra med stor mus. Då kanske jag skulle kikat på asus gladius musen!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BIRDIE13:

Jag köpte en 603 och är väldigt nöjd. Har också relativt stora händer och kör clawgrip. Kör endast ett batteri i för att få en vikt jag tycker om och har bara behövt byta det en gång nu på över ett halvår där den använts flitigt. Tidigare har jag haft två Razer Deathadders och innan det Microsoft Intellimouse 3.0. Har varit skeptisk till trådlösa möss då jag spelat en hel del FPS men här märker jag ingen som helst skillnad. USB-mottagaren sitter just nu i datorn som står under ett tjockt skrivbord. Man får med en liten USB-förlängningskabel så att du kan ha mottagaren framför musmattan men det har inte behövts i mitt fall.

Hur som helst är jag nöjd. Väldigt prisvärd mus!

Får bli en sån efter jobb imorgon

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av BIRDIE13:

Jag köpte en 603 och är väldigt nöjd. Har också relativt stora händer och kör clawgrip. Kör endast ett batteri i för att få en vikt jag tycker om och har bara behövt byta det en gång nu på över ett halvår där den använts flitigt. Tidigare har jag haft två Razer Deathadders och innan det Microsoft Intellimouse 3.0. Har varit skeptisk till trådlösa möss då jag spelat en hel del FPS men här märker jag ingen som helst skillnad. USB-mottagaren sitter just nu i datorn som står under ett tjockt skrivbord. Man får med en liten USB-förlängningskabel så att du kan ha mottagaren framför musmattan men det har inte behövts i mitt fall.

Hur som helst är jag nöjd. Väldigt prisvärd mus!

Har nu inhandlat en G603 , väldigt skön mus
Tyckte inte den blev så farligt tung med 2 batterier , sen va det skönt utan gummiytorna. Den ligger perfekt i handen , så tack för tips/rådet.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition