Permalänk

Bra köp? HP 14-ck1864no

Hej.
Då jag för en tid sen lyckades bränna sambons laptop genom att koppla en laddare fel,
funderar jag nu på att köpa HP 14-ck1864no till henne.

Hon använder nästan bara Chrome (google docs, outlook etc) samt Audacity för att klippa små ljudklipp till sin undervisning. Jag inser att det inte behövs så mycket kräm för hennes användande, men vill samtidigt inte köpa skräp. Tror ni det är ett bra bygge?

Jag spenderade ca 30 minuter på att försöka förklara för henne vad en Chromebook är, men då hon hatar allt vad teknik heter och därmed vägrar förstå, gav jag upp. Det blir ingen Chromebook...

Och en sak till - tror ni det går att enkelt uppgradera RAM på den? Den har ju bara 4 GB.
Jag har hört ryktas att vissa laptops har fastlött RAM.

Oerhört tacksam för svar och synpunkter.

Med vänliga hälsningar
Peter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gandolforf:

Hej.
Då jag för en tid sen lyckades bränna sambons laptop genom att koppla en laddare fel,
funderar jag nu på att köpa HP 14-ck1864no till henne.

Hon använder nästan bara Chrome (google docs, outlook etc) samt Audacity för att klippa små ljudklipp till sin undervisning. Jag inser att det inte behövs så mycket kräm för hennes användande, men vill samtidigt inte köpa skräp. Tror ni det är ett bra bygge?

Jag spenderade ca 30 minuter på att försöka förklara för henne vad en Chromebook är, men då hon hatar allt vad teknik heter och därmed vägrar förstå, gav jag upp. Det blir ingen Chromebook...

Och en sak till - tror ni det går att enkelt uppgradera RAM på den? Den har ju bara 4 GB.
Jag har hört ryktas att vissa laptops har fastlött RAM.

Oerhört tacksam för svar och synpunkter.

Med vänliga hälsningar
Peter

För de första lär 4gb ram räcka avseende ram slots hittar ja inget om denna modell

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Läste nu i service manualen och den ska ha utbytbart ram minne dock framgår det inte om de finns en eller 2 slots

Här ser du hur de tar isär den inte omöjligt tycker för mig att de är lätt men jag är hyffsat bra på att ta isär datorer dock kanske svårt om du är noob inte direkt lucka och köra

https://youtu.be/eXIiwJrnhyQ

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@sifri: Jag tog också ned manualen och tycker det står under "Product description" -> "Memory" att de med 7:e och 8:e generationens core processorer har två minnesplatser och stöder upp till 16 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickP:

@sifri: Jag tog också ned manualen och tycker det står under "Product description" -> "Memory" att de med 7:e och 8:e generationens core processorer har två minnesplatser och stöder upp till 16 GB RAM

Då är de ju bara köpa till och köra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tack ska ni ha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gandolforf:

Tack ska ni ha!

https://www.tradera.com/item/368103835

Billigt ddr4 för uppgradering

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vet inte om man får tipsa om sin egen annons, men jag har en HP Pavilion 15-cb019no till salu.
Uppgraderad med 16 gb ram. Kansle lite för "gaming" för undervisning dock

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Skrivet av Gamerouge:

Vet inte om man får tipsa om sin egen annons, men jag har en HP Pavilion 15-cb019no till salu.
Uppgraderad med 16 gb ram. Kansle lite för "gaming" för undervisning dock

Tack för tipset, jag beställde dock datorn jag pratade om