bluetooth Tangentbord och Mus PS4

Permalänk
Medlem

bluetooth Tangentbord och Mus PS4

Hej
Jag lirar Final Fantasy XVI Online både på PC och PS4.
Men jag gör det helst med tangentbord och mus.
Dock så skulle jag vilja ha något trådlöst och PS4 har stöd för bluetooth.
Jag har just nu Microsoft Designer bluetooth desktop (https://www.microsoft.com/accessories/sv-se/products/keyboard...)
Men när jag försöker ansluta dem till PS4 så tycker PS4an att den inte stöder dessa bluetooth tillbehör.
Någon som vet ett sätt att få igång det tangetbordet och musen jag har på PS4? Eller någon som känner till bra bluetooth tangentbord och mus som funkar med PS4?
Dröm scenariot vore ju bluetooth, mekansikt, multidevice tangentbord och mus, men jag skulle nöja mig om de funkar till PS4an och är hyfsat bekväma samt finns att köpa här i Sverige.

Tack för eventuella tips på förhand.

Permalänk
Medlem

När dey kommer till blåtand på PS4 så är den rätt knuslig med det. (tror inte det är "riktig blåtand" utan något typ lite eget som sony har som bygger på blåtand typ så de kan ha monopol på tillbehören som tillverkas troligen) Jag kan inte rekomendera något som fungerar då jag aldrig behövt det skälv.

Men innan du går och köper en massa saker som du kanske ändå inte kan använda (då 99,9% av alla spel till ps4 INTE stödjer tangentbord och mus utan en adapter/omvandlare eller andra speciella tillbehör som emulerar kontrollen, de kan aldrig kan ge samma känsla som PC men vissa tycker det är bra nog)) så hade jag tagit några vanliga med USB sladd som ligger ock skräpar och kollat med först. Konsolen stödjer tangentbord till viss del, Men det är upp till spelmakarna att stödja det i sitt spel.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

@Mega-Dark: Hej, tack för svar. Just FFXIV Online är ett av de spelen som faktiskt stöder mus och tangentbord bra på ps4. Men jag kom på att jag har ett gammalt tangentbord / mus kombo som går via usb dongle, och de funkade så jag klarar mig väl på dem. Inte de skönaste, men frågan är om alla usb donglar funkar i ps4 ifall man skulle köpa nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xdrive:

@Mega-Dark: Hej, tack för svar. Just FFXIV Online är ett av de spelen som faktiskt stöder mus och tangentbord bra på ps4. Men jag kom på att jag har ett gammalt tangentbord / mus kombo som går via usb dongle, och de funkade så jag klarar mig väl på dem. Inte de skönaste, men frågan är om alla usb donglar funkar i ps4 ifall man skulle köpa nytt.

Okej det viste jag inte
Jag kan tästa med mitt Logitech med deras egna motagare i mitt ps4 och se i fall de fungerar. Fast kanske de du hadde redan
Återkommer när jag fått tid

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Jag hade nog skaffat mig en adapter om jag varit dig. Har testat en del och du får bäst resultat av en adapter:
Xim 4 adapter
VemonX adapter
IOGEAR

Själv har jag XIM4 som fungerar riktigt bra.

Eller så får du köpa den officiella verran : HORI Tactical Assault Commander Pro

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Okej det viste jag inte
Jag kan tästa med mitt Logitech med deras egna motagare i mitt ps4 och se i fall de fungerar. Fast kanske de du hadde redan
Återkommer när jag fått tid

Skickades från m.sweclockers.com

Logitech tagentbord fungerar med derar usb dongel.
Musen kan jag inte tästa, då jag inte vet något som stödjer den, men webbläsaren gör det i alla fall inte.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.