Golf spel för min pappa

Permalänk
Medlem

Golf spel för min pappa

Min pappa blev sjuk för nåt år sen, har nån form av muskel förtvining syndrom som påverkar benen.
Han älskar att spela golf men snart kommer han inte kunna stå alls, tänkte fixa så han kann spela golf på tv från soffan
Har ni några bra tips? Spelade wii med dom där kontrollerna för många år sen, tänkte i den stilen där han har nåt han kann hålla i och slå.
Vad finns det ute som inte skulle tömma banken?

mvh

Claes

Permalänk
Medlem

@claes79:
Hej. Beklagar farsans sjukdom, tråkigt att höra.

Till ämnet: Mina kompisar passar alltid på när jag har folk hemma att sjuka sig och köpa hem en massa spel åt mig på Steam.
En dag hade de köpt "the golf club" åt mig (för att jag hatar golf. ), men dröm om min förvåning när spelet var ganska roligt!

Man spelar genom att röra musen bakåt och framåt som svingen, och stänger man av alla hjälpmedel krävs det faktiskt lite finess och känsla för att slå bra.
Med alla hjälpmedel på är det svinenkelt, lite för enkelt. Tänk självspelande piano....

Men det kan ju vara ett tips iallafall, då kan farsan börja med hjälpmedlen på och stänga av dem när han fått feeling i handen.

Sen påminner det väl kanske inte om rörelserna i golf alla gånger, men kolla lite på youtube om du kan hitta nåt klipp där man får se hur man spelar också. Inte bara gameplay.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Trist att höra! Går det inte att spela golf från rullstol eller liknande? Om det nu bara gällde benmusklerna.

Permalänk
Medlem

PGA Tour på PS4 eller det äldre på PS3 tycker jag och några polare om.
Kör med kontrollerna dock, vet inte om det finns något som inte är "partyspel" där man gör riktig sving.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Kanske mini golf men tror inte att man kann spela golf från rullstol annars om man inte har anpassade golfklubbor osv.
Tänkte spel konsol där han får svinga på riktigt så det är lite verkligt iallafal

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Vad jag vet så finns det nog inga likande alternativ till Nintendos handkontroller.

Wii eller Wii U är nog det som gäller + valfritt golfspel. Tycker nog att det som är med Wii sports har bäst känsla

Kan inte kosta många spänn på tradera, typ 1000-1500 spänn för Wii U

Exempel
https://www.tradera.com/item/340696/367519320/wii-wii-sports?...

https://www.tradera.com/item/343394/368995848/nintendo-wii-u-...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av claes79:

Min pappa blev sjuk för nåt år sen, har nån form av muskel förtvining syndrom som påverkar benen.
Han älskar att spela golf men snart kommer han inte kunna stå alls, tänkte fixa så han kann spela golf på tv från soffan
Har ni några bra tips? Spelade wii med dom där kontrollerna för många år sen, tänkte i den stilen där han har nåt han kann hålla i och slå.
Vad finns det ute som inte skulle tömma banken?

mvh

Claes

Det finns inte så mkt till nyare konsoler som Switch ännu, men till gamla Wii U (uppföljaren till Wii) så finns en del.
Denna är ett exempel, kan säkerligen spelas sittandes också

https://randomnerds.com/wii-sports-club-for-the-wii-u-is-the-...

Permalänk
Medlem

Tack, har kollat, wii u låter bra!

Tack för hjälpen!

Claes