Undersökning: SweClockers säljare frågar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av DJ-SAAB:

Vissa frågor hade behövts Jag & Nej alternativ också.

Skrivet av griid:

Avbröt formuläret.
Många företag har som policy att inte lämna ut arbetsrelaterad information (även om detta var "anonymt")
Sedan saknades det väldigt många svarsalternativ gällande tid för nästa inköp.
"Mer än 24 månader" hade varit bra att ha med och "inte alls"
Annars var det bra

PRECIS.

Fan, jag får spelet varje gång det ska komma undersökningar och de ser ut så här. Ja, jag är skadad efter att ha jobbat med marknadsundersökningar i åtta år, men det här är en rent ut sagt värdelös enkät.

Som andra påpekat så saknas det svarsalternativ på nästan varje fråga, eftersom de gör en väldans massa antaganden i svarsalternativen så kommer hela undersökningen vara grovt missvisande. Du kan inte skriva "vad stämmer bäst överens" och sedan tvinga respondenten till ett val som inte är Vet ej eller mer sällan än lägsta alternativet.

som grädde på moset så använder man sig av comic sans?! jag vet inte om det är sarkastiskt eller ett medvetet val...

nu ska jag tänka på lena kattungar en stund så pulsen går ned...

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2005

Fanns inget svar som passade mig i arbetsfrågan, jag är student

| INTEL i7 7700K@4,9GHZ | NOCTUA NH-D15 | GIGABYTE Z270XP-SLI | 32GB DDR4@3000mhz | GTX 1080 STRIX | CORSAIR FORCE MP510 960GB | 512 GB CRUCIAL MX300 | 4TB HDD | ASUS ROG SWIFT PG278QE | EVGA SUPERNOVA G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kumla
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av CarlOscar:

Precis, frågan var svårsvarad
Kan gå säkert ett år där jag bara köper en ny mus.. Sen plötsligt ny dator, tv, laptop etc för 100k swoosh..

Det gällde väl all hemelektronik... kan ju bli snuskigt mycket pengar. Alltid nya roliga saker att köpa!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Mar 2005

Om alla svarar att de byter ut allt minst var 3e månad och att alla spenderar sjukt mycket pengar varje gång så blir det bra statistik för sewc när de ska sälja annonsplats.

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av jhonekri:

Jao, var är det osäkra exakt vilket menar du ? Och oseriöst, jesus vad folk är oseriösa som använder googles tjänster dagligen isf. ?

Vad har jesus med det här att göra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av trickeh2k:

Du kan inte skriva "vad stämmer bäst överens" och sedan tvinga respondenten till ett val som inte är Vet ej eller mer sällan än lägsta alternativet.

Om man nu ska vara petig så tvingas man inte att svara på något, går utmärkt att skippa de frågor där inget alternativ passar.

AMD Ryzen7 3800X || Gigabyte X570 Ultra || Evga GTX 1080Ti || Crucial Ballistix Sport 3200 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || Samsung 960 Pro 1024GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Okt 2010

Jag fyllde i det mesta, men på laptop så kan jag ju tänka mig att köpa en Retina Macbook begagnad inom 7-24 månader, då priset på typ 2012-modellen nog sjunkit till, tja, 3000-4000, däremot skulle jag aldrig köpa en ny för 30k. Jag antar att undersökningen mest riktar sig till nyinköp?

GA-P55-USB3 Core i7 870, HD7750 silent + 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, Liteon ihbs112 BR, OSX High Sierra, Win 10, Linux Mint

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2002

Det jag lägger mest pengar på är beggad hifi, sen musik, både i form av skivor och konserter.

Men en ny skärm, större och 4k lär det bli i år eller nästa år.

Sedan en ny burk, Phenom II x6 börjar bli till åren även om den fått nya SSDer i ett par omgångar och 2 nya graffakort.

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av evil penguin:

Om man nu ska vara petig så tvingas man inte att svara på något, går utmärkt att skippa de frågor där inget alternativ passar.

Vilket också blir felaktigt eftersom inte alla kommer göra det.

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015
Skrivet av anon34034:

Vad har jesus med det här att göra?

Jadu, det undrar man...

Jag vågade inte dra till med en värre svordom här på "swec" då jag alltid blir bannad så fort jag öppnar käften

korWWW