Permalänk
Medlem

Speldator + skärm + övrigt: 25k

Hej,

Är nyfiken på att köpa en dator för att spela csgo. Mitt mål är att bygga en burk som klarar av att leverera konstant +300 fps. Jag vill även ha tryggheten att kunna spela nya krävande spel. Till detta vill jag ha en 240hz skärm och har även pillat ihop mus+tangentbord+hörlurar.

Vill även beställa samtliga komponenter från samma ställe så att jag slipper bygga datorn själv.

Vad tror ni om denna build:

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcepsus:

Hej,

Är nyfiken på att köpa en dator för att spela csgo. Mitt mål är att bygga en burk som klarar av att leverera konstant +300 fps. Jag vill även ha tryggheten att kunna spela nya krävande spel. Till detta vill jag ha en 240hz skärm och har även pillat ihop mus+tangentbord+hörlurar.

Vill även beställa samtliga komponenter från samma ställe så att jag slipper bygga datorn själv.

Vad tror ni om denna build:

https://komponentkoll.se/bild/PYRwS.png

Tack på förhand.

På tok för slöa ram-minnen sett till det du betalar för hela riggen. Satsa på g.skill 3200Mhz CL14. De verkar ofta kunna nå 3600-3700Mhz med lika tighta timings. Det är vad som krävs för att ryzen ska brilliera.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

På tok för slöa ram-minnen sett till det du betalar för hela riggen. Satsa på g.skill 3200Mhz CL14. De verkar ofta kunna nå 3600-3700Mhz med lika tighta timings. Det är vad som krävs för att ryzen ska brilliera.

Jaså? Så du tycker att det är värt att lägga en tusenlapp extra på det jämfört med något annat? Visst, det ger säkert något men det är inte en förutsättning på något sätt. Pengarna läggs bättre på annat imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icecrystal:

Jaså? Så du tycker att det är värt att lägga en tusenlapp extra på det jämfört med något annat? Visst, det ger säkert något men det är inte en förutsättning på något sätt. Pengarna läggs bättre på annat imo.

Såhär hade ja gjort även om de är lite dyrare

Alternativt 2080 super och 32gb ram

Bytte ut kylare skärm och tangentbord också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@sifri: tack för input.

behåller gärna valet av skärm (240hz) och tangentbord

eftersom jag är ute efter att spela smooth CSGO med hög fps så känns GPU inte som prio1, så tror versionen med billigare GPU är bättre lämpat för syftet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcepsus:

@sifri: tack för input.

behåller gärna valet av skärm (240hz) och tangentbord

eftersom jag är ute efter att spela smooth CSGO med hög fps så känns GPU inte som prio1, så tror versionen med billigare GPU är bättre lämpat för syftet.

Här har du

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 4ghz, Gigabyte rtx 2060 OC, NZXT H400i, MSI B450M MORTAR, 16gb ddr4 3200mhz, Kingston 240gb ssd, WD blue 1tb 7200rpm, EVGA GQ 650W, Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk

Verkar vara billigast på Inet om man ska låta butiken knåpa ihop allt åt en, du ska inte ha ett OS med? 😛

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@eisaapeittää: Tack för input. Fixar OS på Ebay för 50 spänn ^^

Permalänk
Medlem

@Dundaj: Tack för input. Tänker att om jag ska spela CSGO; räcker det inte kanske med en sämre GPU som jag sedan kan uppdatera senare om jag vill? Säg att jag bara vill lägga 15000 på datorn istället för 20.000, köper kanske hellre en bra CPU och drar ned rätt mkt på GPU pga att CSGO inte kräver så mkt GPU men mkt CPU.

Vad tror du/ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcepsus:

@Dundaj: Tack för input. Tänker att om jag ska spela CSGO; räcker det inte kanske med en sämre GPU som jag sedan kan uppdatera senare om jag vill? Säg att jag bara vill lägga 15000 på datorn istället för 20.000, köper kanske hellre en bra CPU och drar ned rätt mkt på GPU pga att CSGO inte kräver så mkt GPU men mkt CPU.

Vad tror du/ni?

Är de Ren gaming satsa Intel ger mer men en bra gpu är ändå bra och fixa, gällande kommande Intel kan de va värt att vänta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Skulle inte köpa OS för 50 kr på Ebay om jag vore du, men du gör som du vill. ;P Jag har 980 Ti + 9600K och håller mig stabilt på ca 300 FPS på max, nog kan du allt få en billigare dator att köra CSGO 300 FPS på

Permalänk

För 20000 kan man få en sån kanske, om du inte ska överklocka så kan man ju spara in ytterligare 600 spänn på moderkortet, säg vad man vill om SteelSeries, men finns minst lika bra headsets för mindre peng om jag får tycka fritt 😂
Håller med sifri, i längden brukar det löna sig bättre att köpa Intel över AMD. Plockar man ihop en dator från begagnade delar så brukar Intel hålla bra prestanda ett bra tag framöver.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av eisaapeittää:

Skulle inte köpa OS för 50 kr på Ebay om jag vore du, men du gör som du vill. ;P Jag har 980 Ti + 9600K och håller mig stabilt på ca 300 FPS på max, nog kan du allt få en billigare dator att köra CSGO 300 FPS på

Haha ja har gjort de på 12 datorer utan problem haha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

På tok för slöa ram-minnen sett till det du betalar för hela riggen. Satsa på g.skill 3200Mhz CL14. De verkar ofta kunna nå 3600-3700Mhz med lika tighta timings. Det är vad som krävs för att ryzen ska brilliera.

Jag märker 0 skillnad på att köra mina minnen i 3200mhz eller 3600mhz. Så att säga att 3200mhz är "på tok för slöa" är en överdrift så det heter duga. Möjligt om man kör benchmarks att det kan skilja minimalt mellan hastigheterna.

Skrivet av sifri:

Är de Ren gaming satsa Intel ger mer men en bra gpu är ändå bra och fixa, gällande kommande Intel kan de va värt att vänta

Skickades från m.sweclockers.com

Ryzen 3xxx serien är väl bättre i cs än intel enligt tester jag sett. Av t ex Linus tech tips.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcepsus:

@Dundaj: Tack för input. Tänker att om jag ska spela CSGO; räcker det inte kanske med en sämre GPU som jag sedan kan uppdatera senare om jag vill? Säg att jag bara vill lägga 15000 på datorn istället för 20.000, köper kanske hellre en bra CPU och drar ned rätt mkt på GPU pga att CSGO inte kräver så mkt GPU men mkt CPU.

Vad tror du/ni?

Som du säger så skulle du kunna dra ner på Gpu eftersom cs är väldigt processor krävande. Sen så är amd 3000 serien bättre en Intel i cs

Så här hade du kunnat gjort

Det är sämre Gpu, lite segare ram och ingen eftermarknads kylare.
Sen hade du kunnat spara lite till med att ta 24 tums versionen av skärmen

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 4ghz, Gigabyte rtx 2060 OC, NZXT H400i, MSI B450M MORTAR, 16gb ddr4 3200mhz, Kingston 240gb ssd, WD blue 1tb 7200rpm, EVGA GQ 650W, Cooler Master Hyper 212 Black Edition