Permalänk
Medlem

Intel Core i5 8600K (Deliddad)

Hej,

Säljer min Intel Core i5 8600K som är deliddad.

Fungerar som den ska och jag har kört den mellan 5,0-5,3 GHz samt 1.25-1.33v på alla kärnor.

Bud tycker jag kan starta på 1000:- (+frakt 63kr) och vi kör på fram till onsdag kväll kl 20:00.

Då hinner jag skicka den på torsdag förmiddag och förhoppningsvis kommer den fram på fredag.

Jag förbehåller mig rätten att sälja till vem jag vill och när jag vill.

Vid samma bud så går avhämtning före.

Kolla marknadsreferens tråden för info om mina tidigare auktioner.

Om något är oklart är det bara att skicka ett PM.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Bud 1000 + frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

1100 riksdaler plus frakt, om du bor i Norrköping kan jag hämta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av svenandersson99:

1100 riksdaler plus frakt, om du bor i Norrköping kan jag hämta.

Skickades från m.sweclockers.com

Noterat,

Bor dock i Mjölby men jobbar i Linköping.

Permalänk
Medlem

Hej,
Vad betyder det att CPU:N är "Deliddad?". Vad påverkar det mig som köpare när jag installerar den?

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

1400 med möte i Lkpg om det går. Annars kan jag ta mig ner till Mjölby.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnell:

Hej,
Vad betyder det att CPU:N är "Deliddad?". Vad påverkar det mig som köpare när jag installerar den?

Hej,

Mer information finns här.

Men i stort sett så tar man bort IHS:en och ersätter den termiska pastan som finns inuti med en annan bättre termisk pasta.
Detta gör att processorns temperatur sjunker med allt från ca 20 till 15 grader.

Dock är garantin förbrukad när man har gjort detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elixyr:

1400 med möte i Lkpg om det går. Annars kan jag ta mig ner till Mjölby.

Noterat.

Permalänk
Medlem

1500 kr + frakt (Bor i Linköping om det är aktuellt för möte)

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnell:

1500 kr + frakt (Bor i Linköping om det är aktuellt för möte)

Noterat.

Permalänk
Avstängd

is it daily stable @ 5Ghz - 5.3Ghz through Prime95 Small FFT ... or you just booted up at that speed?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeriko:

is it daily stable @ 5Ghz - 5.3Ghz through Prime95 Small FFT ... or you just booted up at that speed?

Daily driver stable with Unigine Valley/Heaven, 3D Mark Timespy/Firestrike and ROG Realbench.

Also been playing alot of BF5 daily.

Motherboards used was MSI Z370i and Asus ROG Maximus Formula X.

Here is a Timespy score with 5.2GHz for example.
And here is one from Firestrike as another example.

Best regards,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anlin:

Daily driver stable with Unigine Valley/Heaven, 3D Mark Timespy/Firestrike and ROG Realbench.

Also been playing alot of BF5 daily.

Motherboards used was MSI Z370i and Asus ROG Maximus Formula X.

Here is a Timespy score with 5.2GHz for example.
And here is one from Firestrike as another example.

Best regards,

Thanks but the stability of the CPU needs to be checked in either Prime95 or OCCT. If you use it in Unigine Valley/Heaven, 3D Mark Timespy/Firestrike and ROG Realbench they do not put enough stress on the CPU...

Sorry just wanted to make sure you really tested it in the proper environments.

thanks for the reply.

best!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeriko:

Thanks but the stability of the CPU needs to be checked in either Prime95 or OCCT. If you use it in Unigine Valley/Heaven, 3D Mark Timespy/Firestrike and ROG Realbench they do not put enough stress on the CPU...

Sorry just wanted to make sure you really tested it in the proper environments.

thanks for the reply.

best!

Well, agree to disagree.

Outside of Prime95, ASUS Realbench is actually a great test that puts stress on your system using real world applications that are in use by professionals daily. By running a combination of GIMP, Handbrake, and LuxMark, it stresses more than just your CPU to really test for overall system stability. Combine that with some gaming for a few hours and see if you get any crashes/BSODs or WHEA errors in event log.
I dont think a cpu needs to be checked for hours with Prime95 or OCCT, it needs to pass your needs and some fundamental OC principles.

But nvm, your opinion is yours, I digress

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anlin:

Well, agree to disagree.

Outside of Prime95, ASUS Realbench is actually a great test that puts stress on your system using real world applications that are in use by professionals daily. By running a combination of GIMP, Handbrake, and LuxMark, it stresses more than just your CPU to really test for overall system stability. Combine that with some gaming for a few hours and see if you get any crashes/BSODs or WHEA errors in event log.
I dont think a cpu needs to be checked for hours with Prime95 or OCCT, it needs to pass your needs and some fundamental OC principles.

But nvm, your opinion is yours, I digress

Sorry to hijack the thread I was just interested in the detail. I can only disagree unfortunately , and when using prime95 you just need 1 hour of it running on Small FFT and you should be good to go.
I am not saying what you tested is not good but it is not reflecting 100% stability!

good luck with the sell, it is an amazing CPU!

Permalänk
Medlem

Guld chip som min ser jag 5.3 ghz delid klarade 1t med prime95 så din håller säkerligen med måste älska 8600k

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Avslutar auktionen.
Har skickat meddelande till användaren med högsta bud.
Om hen mot förmodan ej skulle svara så kontaktar jag användaren med näst högsta bud.