Det här är Google Pixel 4 och Pixel 4 XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Haha wtf, den där sidan ser ut som finska versionen av Inet!
Eller vänta! Är det egentligen svenska versionen av Verkkokauppa?;)

https://www.verkkokauppa.com/
https://www.inet.se/

Starta båda sidor och jämför flikarna, ser ut som syskon! :'D

Haha, ser en slående likhet !

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem

När kommer man med utbytbart batteri? Fy fan

Permalänk
Medlem
Skrivet av g146:

När kommer man med utbytbart batteri? Fy fan

Det går ju att byta ut, men du får låta en auktoriserad verkstad göra det, vilket jag tycker är toppen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av loevet:

@AplAy: laddade ner och testade den på Oneplus 7T, som har Android 10-baserat system. Den läser tyvärr inte in svenska, och det verkar inte som att den sparar översättningen den gör på engelska (på den här telefonen i alla fall). Översättning i realtid på engelska fungerar i alla fall bra utifrån mina korta tester.

Jag utmanar dig för övrigt att gissa vilken mening på svenska jag försökte översätta här

https://i.pinimg.com/originals/ba/66/45/ba6645d03e0408a5582d4189dc64567d.jpg

Tack så mycket för test. Inga problem, jag har bara för avsikt att skapa content på engelska så då den marknaden är störst. Har du möjlighet att prova att prata in en engelsk text?

"Overset us till swanska", katastrofalt!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Skrivet av reverend benny:

Det går ju att byta ut, men du får låta en auktoriserad verkstad göra det, vilket jag tycker är toppen.

Vore det inte bättre att kunna göra det själv?

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@AplAy:

Jag testade som sagt att översätta engelskt tal till text och det fungerade bra, med undantag för inledningen av en session där två ord blev fel. Men med APK:n installerad på OP7T sparas inte den översatta texten under transcribed-fliken, gissar att det kanske på något sätt är knutet till en Google-tjänst eller funktion som saknas i Oxygen OS 10.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Proffsmoddare

Förstår inte varför de släpper nya modeller så ofta när man kan skippa två modeller utan att gå miste om något av värde. Har en Pixel 2, och ser ingen anledning att byta till 4:an

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

*Foliehatt på* Radar... för att kartlägga området runt telefonen *Foliehat av*

Lite trist att den inte släpps här, men i en sån pass ny telefon skulle jag gärna sett bättre specs, som större batteri...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Master of Overkill

Bara vänta tills Inet får in dom!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Pristrist

Hoppas de släpper en pixel 4 lite med en "vanlig" 60Hz skärm och utan radar samt ett vettigare pris.
Att ge mer än 2000kr för en telefon känns dyrt, men priserna fortsätter skena iväg, snart väljer man mellan ny telefon och ny bil...

Permalänk
Medlem

Sitter fortfarande med min gamla Nexus 5, den fungerar rätt bra fortfarande men ibland får den för sig att starta om sig själv. Det här är alltså den moderna efterträdaren?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Inian:

Hoppas de släpper en pixel 4 lite med en "vanlig" 60Hz skärm och utan radar samt ett vettigare pris.
Att ge mer än 2000kr för en telefon känns dyrt, men priserna fortsätter skena iväg, snart väljer man mellan ny telefon och ny bil...

Du kan nog ställa ner den till 60Hz

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

@tvelander: Det var att få ner priset på skärmen jag syftade på med 60Hz.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Inian:

@tvelander: Det var att få ner priset på skärmen jag syftade på med 60Hz.

Aha nej 90Hz for life går aldrig tillbaka när man kört de!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av murklor:

Vänta nu är det grundversionen som startar på 9K? O.o

Finns det nån anledning att köpa denna istället för en betydligt billigare grund 7T (såg att den var 6790kr på webhallen)?

Vattentäthet och trådlös laddning, det är i alla fall därför 7t går bort för mig. Sen gillar jag rent Android. Tveksamt om det blir en Pixel 4:a ändå dock, priset är högt och det är segt att behöva importera (eller betala ännu mer för att någon annan ska importera).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutumba:

Sitter fortfarande med min gamla Nexus 5, den fungerar rätt bra fortfarande men ibland får den för sig att starta om sig själv. Det här är alltså den moderna efterträdaren?

Beror lite på. Detta flaggskeppstelefon. Jag skulle nog vilja säga att Pixel 3a/3a XL är moderna efterträdaren till din Nexus 5

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@Mutumba: Känns bra att det inte bara är jag som sitter på en gammal telefon som Nexus 5. Den är lite seg och även jag har problem med sporadiska omstarter. Men den funkar helt ok för mina användningsområden

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Beror lite på. Detta flaggskeppstelefon. Jag skulle nog vilja säga att Pixel 3a/3a XL är moderna efterträdaren till din Nexus 5

Okej, bra att veta när det är dags att uppgradera.

Skrivet av quetch:

@Mutumba: Känns bra att det inte bara är jag som sitter på en gammal telefon som Nexus 5. Den är lite seg och även jag har problem med sporadiska omstarter. Men den funkar helt ok för mina användningsområden

Hehe ja, så länge den fungerar så är jag rätt nöjd. Har lite problem med kameran ibland med som ibland inte är responsiv. Skulle helst se att det fanns en Nexus 5 + som var liknande men lite bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutumba:

Okej, bra att veta när det är dags att uppgradera.

Hehe ja, så länge den fungerar så är jag rätt nöjd. Har lite problem med kameran ibland med som ibland inte är responsiv. Skulle helst se att det fanns en Nexus 5 + som var liknande men lite bättre

finns nexus 5x som är bättre och går nog att få tag på via typ amazon fortfarande

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Vore det inte bättre att kunna göra det själv?

Jag tycker inte det, risken att någon köper piratbatteri för att spara några kronor är överhängande.
Sitter jag på ett flyg eller bor i en lägenhet så uppskattar jag om folk kör orginaldelar eller delar som är godkända att användas med produkten såsom laddare och batterier samt att batteriet är bytt av någon som är auktoriserad på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Förstår inte varför de släpper nya modeller så ofta när man kan skippa två modeller utan att gå miste om något av värde. Har en Pixel 2, och ser ingen anledning att byta till 4:an

Hur länge får man uppdateringar till sin Pixel? Både stora OS uppdateringar samt säkerhetsuppdateringar?

Permalänk
Medlem

@Inian: Håller med Tycker 10k är påtok för dyrt för en mobil. Finns helt ok mobiler med tillräckligt bra prestanda o kamera för 2000-3000 ex xiaomi redmi

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av reverend benny:

Hur länge får man uppdateringar till sin Pixel? Både stora OS uppdateringar samt säkerhetsuppdateringar?

Tre år har jag för mig. Uppdateringarna är anledningen till att jag köpte en Pixel då alla OEM:s skiter i dem, och bara vill att jag ska köpa ny hårdvara en gång i halvåret.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Skrivet av reverend benny:

Jag tycker inte det, risken att någon köper piratbatteri för att spara några kronor är överhängande.
Sitter jag på ett flyg eller bor i en lägenhet så uppskattar jag om folk kör orginaldelar eller delar som är godkända att användas med produkten såsom laddare och batterier samt att batteriet är bytt av någon som är auktoriserad på det.

Du har en poäng i det, men den typen av problematik borde gå att komma åt ändå. Se bara på Apple, som varnar om batteribyte trots att batteriet är original men har bytts ut av en icke auktoriserad verkstad. Sen gillar jag visserligen inte Apples "lösning", men något liknande borde gå att få till.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Vill de inte ha mig som kund, så tänker jag då inte anstränga mig för att bli det.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

"Pixel 4: Negativ batteritid!"

Najs one, "negativ laddtid" hade smällt liiiite högre dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Najs one, "negativ laddtid" hade smällt liiiite högre dock.

Skickades från m.sweclockers.com

En tidsmaskin som tar dig bakåt i tiden tills mobilen är fulladdad? Det vore en klart revolutionerande uppfinning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

En tidsmaskin som tar dig bakåt i tiden tills mobilen är fulladdad? Det vore en klart revolutionerande uppfinning.

Eller så innebär "negativ laddtid" att telefonen laddas, då man INTE laddar den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Tre år har jag för mig. Uppdateringarna är anledningen till att jag köpte en Pixel då alla OEM:s skiter i dem, och bara vill att jag ska köpa ny hårdvara en gång i halvåret.

Låter ju helt ok för att vara Android och väl värt lite extra pengar.
Vad jag vet så deras Pixel lurar även listade på Android Enterprise Recommended, så då lär dom även vara garanterade säkerhetsfixar snabbt.

Får hoppas den börjar säljas officiellt i Sverige