Ghost S1 - prestanda, format, community

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Jonas79:

Edit: Dock tagit rejält med tid för min försändelse från denna butiken så väntar fortfarande på dessa och kontakta dom vad det beror på.

Mina har kommit till Sverige nu, men åkte på importmoms och deklationsavgift på totalt 96:-.

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The space-time continuum
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av Jonas79:

Hade jag gjort är sponsrat bygge till Louqe hade jag självklart ändrat texten innan jag visat detta till min kund.

Är väll en självklarhet men detta är mitt personliga bygge.

Så jag som bor i Norrland och uttalar ordet "Kex" hade varit tvungen att byta texten till "Chex" om jag var i Göteborg då ?

Vi säger som sagt Artic Cat på snöskoter och kommer nog aldrig säga Arctic Cat.

Jag har alltid varit någon som vågat gå min egen väg och är väll bra om inte alla följer strömmen och ger med sig pga påtryckningar.

Jag har valt namnet Artic White och tänker stå upp för detta och retar det folk så låt det vara så.

Öhh. Var inte så dj-vla sur och dryg! Jag hade valt namnet Artiks Vajt om jag va dej! 😄

Nu gillar jag själv inte fönter, men snyggt bygge än då - Grattis! till bra bygge!

macOS: MacBook Pro 15" [16/256GB], W10: Surface Pro [8/512GB], Surface Go [8/128GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch 4 LTE
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Sep 2007
Skrivet av martinot:

Öhh. Var inte så dj-vla sur och dryg! Jag hade valt namnet Artiks Vajt om jag va dej! 😄

Nu gillar jag själv inte fönter, men snyggt bygge än då - Grattis! till bra bygge!

Tackar så mycket har ett projekt kvar på bygget och det är att byta ut till Tempered Glas sidopanel istället för Acrylic.
@martinot

Har bara inte blivit av ännu

Edit: Håller med dig att namnet på bygget är inte det viktigaste utan resultat på lackeringen med allt grundarbete som slipningen och mellan slipningar och därför jag reagerade på varför folk hängde upp sig mer på namnet istället för det "Matt vita chassit".

Har även normal sida i vitt om man ej vill använda fönster sida.

Chassi: Ghost S1 Artic White, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 3700x, Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av napahlm:

@mackanj: Ahhh, efter en bildgoogling ser jag nu felet. Nej det kanske inte passar med Red Dragon då....

Med low profile connectors så passar det precis. Fick mina kablar igår och kunde nu skuva fast toppen utan att den pressas upp något. Man fick böja till kablarna vid kontakten, för vid första försöket tryckte kablarna upp toppen någon halvmillimeter.

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2012

Är det någon som hört något eller spanat in hur man ska lösa en riser med stöd för pci-e 4.0? Känns surt att behöva köpa MKIII bara för en riser.

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 3700X | Kylare: Noctua NH-L12 | Ram: Corsair 16GB DDR4 3600MHz | GPU: EVGA GTX 1080 FTW DT ACX 3.0 | MB: Gigabyte X570 I Aorus Pro Wifi | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Predator XB241YU | Ljud: HD650+NuForce uDAC 3 | KB: Hemmabygge 60% | Mus Logitech G403 Wireless |

Trädvy Permalänk
Kampanjkod
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2010

@Pl4yGround: Ställ in Gen3 via bios tills du faktiskt har något som använder Gen4? Kommer finnas nog med PCIE 4.0 Risers i framtiden för en rimlig summa

LOQUE | 3700X | X470i | 2x8GB | 1TB m.2 | 2080TI | PG279Q | PG278Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Sep 2007
Skrivet av Pl4yGround:

Är det någon som hört något eller spanat in hur man ska lösa en riser med stöd för pci-e 4.0? Känns surt att behöva köpa MKIII bara för en riser.

Varit diskussion att den kanske kommer säljas löst.

Men med tanke på Louqe tids schema aldrig hålls så är frågan när detta kan tänkas ske.

Oftast ligger dom minst 3 månader efter deras optimiska datum.

Kanske Mars 2020 om jag skulle gissa vilt, men sätt gen 3 manuellt i Bios som temporär lösning

Chassi: Ghost S1 Artic White, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 3700x, Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av andra94:

@Pl4yGround: Ställ in Gen3 via bios tills du faktiskt har något som använder Gen4? Kommer finnas nog med PCIE 4.0 Risers i framtiden för en rimlig summa

Skrivet av Jonas79:

Varit diskussion att den kanske kommer säljas löst.

Men med tanke på Louqe tids schema aldrig hålls så är frågan när detta kan tänkas ske.

Oftast ligger dom minst 3 månader efter deras optimiska datum.

Kanske Mars 2020 om jag skulle gissa vilt, men sätt gen 3 manuellt i Bios som temporär lösning

Absolut kan man köra gen3, men vem vill göra det när man vet att det när gen4 finns? Blir ny GPU under nästa år så då får vi hoppas att Louqe tagit sig i kragen och bringat klarhet i det hela.

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 3700X | Kylare: Noctua NH-L12 | Ram: Corsair 16GB DDR4 3600MHz | GPU: EVGA GTX 1080 FTW DT ACX 3.0 | MB: Gigabyte X570 I Aorus Pro Wifi | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Predator XB241YU | Ljud: HD650+NuForce uDAC 3 | KB: Hemmabygge 60% | Mus Logitech G403 Wireless |