Star Wars Jedi: Fallen Order lämnar lovande intryck

Permalänk
Medlem

Tycker boss fightsen ser riktigt lame ut.

Jag vill att detta spelet ska vara bra, men magkänslan säger annat. Positivt dock att FZ verkar nöjda.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Bemästra tangentbordkombos för olika angrepp, hoppa undan rulla runt med mera.
Gubben hänger inte med sådant längre, jag vill ha lite mer taktik och mindre gymnastik.

I Kotor kunde jag pausa spelet och köa upp kommandon.

+1 för pausfunktion i spel!

/annan gubbe

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Betala 600 spänn för "ynnesten" att få betala det mångdubbla för att kunna få en bra spelupplevelse?
Tror inte det...

Permalänk
Medlem

Jag tycker fighterna ser extremt hollywood regisserade ut, laserskotten från stormtrooperns vapen flyger löjligt långsamt och AT-ST är på tok för passiv för att vilja vinna fighten.

Och självklart ska ett monster göra entre genom att stå still och vråla lite innan den går till attack...

Permalänk
Medlem

Ser trist och rehashat ut, så jag känner mig inte särskilt hypad.

Ljussabel som inte ser ut att göra mer än att lämna lite försiktiga märken efter sig är ju ytterst skrattretande, och slow-mo blasterskott är alltid frustrerande. Bara gör deflection automatiskt så löser man det problemet.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

Jag va ett star wars fan förut men mitt intresse för sw efter att Disney och EA har tagit över har svalnat enormt.
Spelet ser inte jätte kul ut men jag lär ju testa det ändå, så typiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skribent, FZ

Hej, det var jag som testade SWJ:FO för FZ.s räkning, så tänkte passa på att svara på/förtydliga lite grejer

Skrivet av Ratatosk:

Verkar vara för svårt för mig, jag står över.

Skrivet av sarlucic:

@Ratatosk: Som jag förstod det av en annan preview så är medium nästan för enkelt medan svåraste är riktigt svårt, så finns nivåer för alla.

Stämmer bra. Det finns ett "Story Mode" som är enklare, eftersom Respawn vet/hoppas att många köpare bara vill ha pga Star Wars. Snackade med Combat Designern och han var tydlig med att Story Mode inte är lika med 1 hit KO mot alla fiender, utan att man t.ex. har längre tidsfönster för att parera, träffa, osv. Ska vara lika många hits för att döda fienderna ändå.

Skrivet av Michael1:

Det är helt ok att slakta människor i drivor så länge det inte skvätter något blod! Åldersmärkningar är roliga.

Edit: Är ett PEGI 16-spel så jag skyllde blodlösheten på åldersmärkningarna helt obefogat. Ber om ursäkt

Men aliens går bra att skära itu

Skrivet av FreddyK:

Tycker det ser bra ut, dock verkar force-use vara lite väl begränsat i combat. Hoppas verkligen att man är en tjack-påverkad cirkus akrobat med magiska krafter lite senare i spelet.

Force Powers är medvetet begränsat, för att man inte bara ska spamma den. Det vi fick spela (och det man ser i gameplay-klippen) är från en relativt tidig del i spelet, och enligt vad utvecklarna sa (och vad som gick att utläsa ur Cals skill tree) så blir man starkare mot slutet. Man kan t.ex. spendera skill points på en större Force Meter, eller satsa på att få tillbaka med Force av att attackera eller parera fiender. De har snackat mycket om att huvudpersonen Cal inte är någon färdig jedi knight, utan lite n00b i början. Hade nog varit lite konstigt om han studsade runt som Yoda vs Doku i tutorialen.

Skrivet av Dinoman:

Jag förstår. Troligen så kan du köra med joypad vilket kommer underlätta tror jag. Ofta sätter det sig efter ett tag det tar bara lite längre tid nuförtiden.

Men jag är med på vad du menar. Gamla Bioware när man hela tiden kunde trycka space och andas lite var härligt.

Vi körde med X1-kontroller, och det gick relativt fort att lära sig - vi fick bara nån mini-tutorial eftersom vi sedan skulle hoppa in mitt i spelet. Men förstår dig och Ratatosk, ibland är det skönt med ett lite lugnare tempo.

Skrivet av Olle P:

Betala 600 spänn för "ynnesten" att få betala det mångdubbla för att kunna få en bra spelupplevelse?
Tror inte det...

Inga mikrotransaktioner! Alls! Inte ens för kosmetiska grejer! Bara det är ett mirakel!

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Joel OS: Välkommen hit!
Passar även på att tacka för mycket givande svar 👍🏻❤️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Det ultimata testet är om spelet klarar 16 GB eller om majoriteten måste spendera 1000kr mer för att klara rekommenderade krav.

Edit: Tydligen var det bara ett tryckfel(från 32gb rekommenderade krav) och att spelet rekommenderas att ha 16gb!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel OS:

Inga mikrotransaktioner! Alls! Inte ens för kosmetiska grejer!

Hur länge då?
EA (med flera) har ju satt i system att inte ha några mikrotransaktioner när spelen släpps (för att slippa dåliga recensioner), utan implementera dem efter ett halvår eller så och sedan gå all in med pay-to-win.

Permalänk
Skribent, FZ
Skrivet av Olle P:

Hur länge då?
EA (med flera) har ju satt i system att inte ha några mikrotransaktioner när spelen släpps (för att slippa dåliga recensioner), utan implementera dem efter ett halvår eller så och sedan gå all in med pay-to-win.

Sant, men å andra sidan ser jag inte vad poängen med det vore i ett singleplayer-spel. Förutom att göra samtliga spelare skitarga om de börjar sälja cosmetics inför jul...