Permalänk

Msi x370 ti, utlovad minnen.

Hej.

Är ny på forumet och har nyss fått tag på ett MSI x370 xpower gaming titanium med ryzen 1800x och undrar nu vad för minnen som fungerar med utlovad hastigheten på 3200 mhz?

Jag har försökt att läsa så mycket det går genom msi forum, amazon samt här men det är mycket mixat resultat.

Tillbaka mars 2017 så har AMD har släppt ut info om att g. Skill trident z rgb skall fungera samt corsair lpx 2x8 gigs med version 5.39.

Vad använder andra som har det EXAKT moderkort som jag har nu, har för minnen som lyckats komma 3200mhz? Båda 16 gb samt hela 32 gb på 2 stickor eller 4?

Tack i förhand.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Uppdaterat BIOS på moderkortet? Vilka minnen har du?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Hej,

Det är det som är grejen. Jag har inte kunnat uppgradera mitt nuvarande system då jag saknar lite delar.

Behöver nytt PSU, NVME samt RAM.

Just nu har jag svar på 2 första men rammen är lite klurigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Inteltillamd:

Hej,

Det är det som är grejen. Jag har inte kunnat uppgradera mitt nuvarande system då jag saknar lite delar.

Behöver nytt PSU, NVME samt RAM.

Just nu har jag svar på 2 första men rammen är lite klurigt.

kolla bara listan med minnen som moderkortet stödjer.

Uppfattade frågan som om du hade redan testat med 3200MHz minnen men inte lyckats köra dem i rätt hastighet.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Finns en hel del men det dålig format på msi’s websida.

Tänkte ifall det någon här som har kört just corsair LPX serien.

Har nu läst att just 5.39 som enligt AMD skulle fungera men 5.39 är av hynix typ. Det folk som klagar just hynix.

Det är alltså 4.31 versionen.

Det finns också B serien (intel optimized) samt Z vilket Z är AMD optimized.

Är det någon hör som ha provat/kört just Z tecken vilket är AMD optimized CMK16GX4M2Z3200C16 ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vill uppdatera att Corsair vengeance RGB PRO 3200mhz Cl16 version 5.32 fungerar med utlovad hastighet.

Kommer inte ihåg bios versionen till mobo men det är daterad Januari 26 2018. Juli 12 2018 funkar med också.

Ensak till..

corsair Mp510 480GB fungerar INTE med den här moderkortet. Fick ta reda värsta. nu måste jag sälja det billigt eller om någon är villig att göra en trade med en corsair 970 EVO 250-500GB.
Kan också byta med någon med en grym 2.5 drive SSD på 250GB samt ett nytt HDD 2TB.