Tips på grymma klassiker (pc)?

Permalänk
Medlem

Två tips till!

Ett spel som var väldigt bra men lite buggigt när det kom var Ultima VIII (8). Gold Edition finns på GOG:
Ultima 8 - Gold Edition

Nu börjar vi tangera millennieskiftet men första Ground Control spelet från Massive var ju så bra att det får följa med! GOG: Ground Control (med expansion)

(Ground Control II behöver ni inte lägga tid eller pengar på)

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem

Heroes of Might and Magic
Inte riktigt 90 tal, men från 2006 som många har missat.
Dark Messiah of Might & Magic
https://store.steampowered.com/app/2100/Dark_Messiah_of_Might...

Riktigt roligt.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dinkefing:

Vilken svårighetsgrad?

Testade först på normal och sedan ökade jag ett steg - mitt ego måste få sitt också

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Riktigt grymma tips allihopa! Nu har jag alldeles för mycket att spela igenom:) håller med nån som skrev tidigare, spel var verkligen bättre förr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Wake of Gods har jag missat, tack för tipset!
Jag är ett stort fan av HoMM och mina favoriter är HoMM 2 och 3, 4:an var sämst.

Jag rekommenderar Neverhood(Finns en uppföljare till PS1 som jag inte har testat också), HoMM 2, HoMM 3: Armageddons Blade, alla C&C/Red Alert, Monkey Island 1 och 2(hade svårt för 3:an, tyckte röstskådespeleriet lät för fjantigt), Diablo 1(bäst atmosfär i serien, lite mörkare och lite mer satanistisk), Shogo(Vet inte om det håller idag dock), Slave Zero, Enclave(Starbreeze, synd att det aldrig blev någon uppföljare).

Det finns säkert väldigt många fler klassiker, men det är dom jag kommer på just nu.

Det var så lite. Viktigt att sprida sådan info så att alla fans kan ta del av glädjen

Visa signatur

Moderkort: ASUS TUF GAMING X570-PLUS | CPU: AMD Ryzen R9 3900X | CPU-kylare: be quiet! Dark Rock Pro 4 | RAM: G.Skill Trident Z Neo C 32 GB (2x16) DDR4-3600 CL16 | GPU: SAPPHIRE Radeon Pulse RX5700 XT 8GB OC | SSD: Corsair MP510 1 TB NVMe + Intel 660p 2 TB NVMe | PSU: Corsair RM750X V2 750W | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Svart | Skärm: LG 27GL850 144Hz IPS 2560x1440 | Tangentbord: Logitech G513 | Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeCommando:

Wake of Gods är en dålig expansion tyvärr. Det är mycket som är obalanserat etc. Jag rekommenderar Hota istället (Horn of the Abyss). Det är typ det alla som är aktiva inom HOMM scenen spelar just nu. HD mod + Hota och man har många timmar framför sig

Väldigt enkelspårigt att döma ut Wake of Gods pga av uppfattad obalans. Det är en fantastiskt stor och välgjord expansion med enormt många customizable regler och tillägg. Det är upp till spelaren själv att välja vilken uppsättning regler och tillägg man kör med för att få en så kul upplevelse som möjligt. Om du tycker nånting är obalanserat kan du bara ta bort det.

Har sett mycket om HoTA men inte testa det än. Jag tycker inte grafiken känns riktigt heroes 3 på vissa monster och delar av den nya staden. Men det verkar vara en kul expansion ändå, får testa den snart.

Visa signatur

Moderkort: ASUS TUF GAMING X570-PLUS | CPU: AMD Ryzen R9 3900X | CPU-kylare: be quiet! Dark Rock Pro 4 | RAM: G.Skill Trident Z Neo C 32 GB (2x16) DDR4-3600 CL16 | GPU: SAPPHIRE Radeon Pulse RX5700 XT 8GB OC | SSD: Corsair MP510 1 TB NVMe + Intel 660p 2 TB NVMe | PSU: Corsair RM750X V2 750W | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Svart | Skärm: LG 27GL850 144Hz IPS 2560x1440 | Tangentbord: Logitech G513 | Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Är nog inte inom genren som TS efterfrågar. Men Croc 1/ 2 och Rayman 2/ tycker jag är det absolut bästa som 90-talet hade att erbjuda i spelväg! Har spelat igenom nämnda spel otaliga gånger!

Rayman 2 är grymt, det första rayman spelet är en ren mardröm.

Annars gillar jag Heretic 2, förmodligen inte alls rätt genre men mysigt spel.

Visa signatur

7800X3D//4090