Överföra filer från trasig S8

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2019

Överföra filer från trasig S8

Tjenare. Min onda styvmor har lyckats tappa sin S8 i marken och tagit sönder touchen på den. Det skulle kosta drygt 3 k att laga hos Tre vilket hon inte tycker är värt att lägga ut på en gammal S8.

Saken är den att hon har väldigt mycket bilder och annat på sin telefon som hon gärna skulle vilja komma åt. Det är inga nudes boys utan tror mest det är hästbilder och annat trams.

Jag tänkte först att det är bara koppla in telefonen genom usb och köra. Det funkade ju givetvis inte eftersom man var tvungen att acceptera delningen via telefonen som inte går.

Då valde jag istället att ladda ner något program ´broken anroid data recovery´ Men det funkade bara upp till typ S6 och varande för att om man använde den på fel modell kunde det vara skadligt.

Jag har kommit fram till att det skulle förmodligen gå att lösa genom att använda ett tangentbord till telefonen. Men tror inte hon är villig att köpa ett sådant enbart för det här och jag tror inte att någon snäll liten trevlig butik i närheten låter oss använda ett av deras utan att köpa det.

Vet ni något enklare sätt? Mvh Jaaaaseper

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

Med telefonen så borde hon ha fått en USB C till USB A adapter, Med den så kan du koppla in en mus och använda för att låsa upp skärmen och sedan göra en backup med t.ex smart switch till en annan Samsung telefon eller till samsung cloud/google drive.

En sån här: https://www.amazon.com/Samsung-Original-Type-USB-Adapter/dp/B...

Osäker på om det var en vit eller svart sådan som följde med S8an.

Intel Core i7 8700K 4.8 Ghz | ASUS Prime-A Z370 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 16GB (2x8GB) 3000Mhz | Custom loop | EVGA Geforce GTX 1080 TI 11GB | Fractal design R6 | Seasonic Focus 650W | LG UltraGear 27GL850

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2019

@Zippeer:
Det stämmer att hon fick med en sådan ja. Är det möjligt att bara koppla in en vanlig mus och tuta och köra? om så är fallet så är ju resten ganska enkelt ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Crazybadboy:

@Zippeer:
Det stämmer att hon fick med en sådan ja. Är det möjligt att bara koppla in en vanlig mus och tuta och köra? om så är fallet så är ju resten ganska enkelt ^^

Ja det ska funka med helt vanligt mus bara, Så länge du ser något på skärmen så

Intel Core i7 8700K 4.8 Ghz | ASUS Prime-A Z370 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 16GB (2x8GB) 3000Mhz | Custom loop | EVGA Geforce GTX 1080 TI 11GB | Fractal design R6 | Seasonic Focus 650W | LG UltraGear 27GL850

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2019

@Zippeer: Ofan ska kika in där imorn igen så hör av mig om resultatet