Permalänk
Medlem

Football Manager och plugg

Tja!

Jag står inför att köpa en ny laptop och skulle behöva tips på en prisvärd sådan. Datorn kommer att användas för studier, samt för att spela Football Manager. Bör finnas möjlighet att koppla upp datorn till två större stationära skärmar.

Tack på förhand!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Toppen, tack! Livslängden är ju självklart viktig också, så att den inte kajkar ur innan jag är klar med plugget. Har hört mycket gott om Lenovo. Fått tips från kompis att köpa en Lenovo för 12 000kr, hur stora tror du skillnaderna är mellan dessa två?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För FM och pluggande är skillnaden knappast nog stor för att motivera nästan dubbla priset. Lenovon jag länkade är den jag själv skulle valt.

Batteritiden törs jag inte säga något om. Vet bara att jag hade en och samma laptop som användes flitigt under 3 års studier och batteriet på den var betydligt sämre efter 3 år i alla fall. Tror du kommer få batteriproblem förr eller senare oavsett vilken laptop du väljer. Börjar bli allt vanligare med integrerade batterier också, annars hade det varit enkelt att byta efter något år när det försämras.

För FM räcker 8GB RAM och grafikkort från Vega 8 och uppåt skulle jag säga. Vad du behöver för CPU beror på hur du spelar FM. Om du, som jag, gillar att ha många ligor och nationer och sedan sätta de flesta länder, ligor och landskamper på full detalj väl inne i spelet. Då kommer spelet dra rejäl nytta av fler kärnor och trådar.

Men om du spelar med få till många länder/ligor utan att manuellt ändra detaljnivån på dessa inne i spelet, då räcker en CPU med 4 kärnor/trådar, dock gärna med hög turbofrekvens på CPU.

Skickades från m.sweclockers.com