Var hittar man billigaste avancerade webbutvecklare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Eller så kollar man på om någon av de 50 000+ plugin som finns till WP kan fixa det.

https://wordpress.org/plugins/

Hittade t.ex. denna vid en snabb sökning:

https://wordpress.org/plugins/mooberry-book-manager/

Men är syftet att sälja böckerna är nog någon form av e-handel modul förmodligen att föredra.

Rest assured, vi har testat att googla "book wordpress".

Som sagt, vi har undersökt Wordpress och hittade inte något upplägg som var praktiskt. Jag tvekar inte på att det är möjligt men det skulle nog inte vara lönt för oss att bläddra igenom tusentals WP plugins och teman

Permalänk
Medlem
Skrivet av ab3:

Rest assured, vi har testat att googla "book wordpress".

Som sagt, vi har undersökt Wordpress och hittade inte något upplägg som var praktiskt. Jag tvekar inte på att det är möjligt men det skulle nog inte vara lönt för oss att bläddra igenom tusentals WP plugins och teman

WordPress går att anpassa rätt rejält när man väl förstår hur WP är uppbyggt. Man kan t.ex. skapa anpassade inläggstyper (bok) och skapa skräddarsydda fält för datainmatning. Det är även möjligt att göra kopplingar mellan olika inläggstyper, exempelvis mellan bok och författare för att göra det möjligt att lista alla böcker som en viss författare ligger bakom eller tvärtom.

Vad är syftet med sidan? Att sälja böckerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevvs:

WordPress går att anpassa rätt rejält när man väl förstår hur WP är uppbyggt. Man kan t.ex. skapa anpassade inläggstyper (bok) och skapa skräddarsydda fält för datainmatning. Det är även möjligt att göra kopplingar mellan olika inläggstyper, exempelvis mellan bok och författare för att göra det möjligt att lista alla böcker som en viss författare ligger bakom eller tvärtom.

Vad är syftet med sidan? Att sälja böckerna?

Inte att sälja böckerna. Tanken är att skapa en gratis digital portal med en viss typ av böcker som inte är upphovsrättsskyddade som en allmännytta. Det är inte alls vinstdrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ab3:

Vi har rådfrågat erfarna webbutvecklare tidigare som också gjorde några försök att utveckla en sida som liknar sitepoint genom wordpress och de sa alla att det inte skulle vara lönt att försöka att skapa en sida som uppfyller våra önskemål genom Wordpress. Men de kan tyvärr inte hjälpa oss med frågor nu.

Skrivet av ab3:

Rest assured, vi har testat att googla "book wordpress".

Som sagt, vi har undersökt Wordpress och hittade inte något upplägg som var praktiskt. Jag tvekar inte på att det är möjligt men det skulle nog inte vara lönt för oss att bläddra igenom tusentals WP plugins och teman

Permalänk
Medlem

Mannen, jag har aldrig sagt att det inte går. Men jag pratar om var jag befinner mig nu resursmässigt och var jag vill hamna produktmässigt. Jag fick rådet att den enklaste resan för mig är att inte gå genom WP.

De här inläggen så här lågt säger mig bara att fortsätta leta bland WP plugin, men inte hur jag skulle kunna göra det på ett sätt som är mer resurseffektivt än att anlita en programmerare.

Permalänk
Hedersmedlem

Om det du vill göra är att lägga upp böcker som inte är upphovsrättsskyddade och samla och bevara dem för eftervärlden (och nuvärlden!) så kanske något ännu bättre är att istället titta på att lägga upp dem på plattformar för sådana böcker?

Jag tänker på t.ex. The Internet Archive där du kan lägga upp en egen samling för syftet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Om det du vill göra är att lägga upp böcker som inte är upphovsrättsskyddade och samla och bevara dem för eftervärlden (och nuvärlden!) så kanske något ännu bättre är att istället titta på att lägga upp dem på plattformar för sådana böcker?

Jag tänker på t.ex. The Internet Archive där du kan lägga upp en egen samling för syftet.

Det är mer än att bara "bevara böcker". Vi vill göra det lätt att bläddra bland olika ämnen och författare.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ab3:

Det är mer än att bara "bevara böcker". Vi vill göra det lätt att bläddra bland olika ämnen och författare.

Ja, men det låter ju The Internet Archive dig också att göra om du laddar upp grejerna där? Du taggar böckerna med metadata som t.ex. ämne och författare och sedan kan besökarna filtrera efter detta.

Här är ett exempel på en sådan samling kan se ut, i det här fallet gamla datortidningar: https://archive.org/details/computermagazines

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Ja, men det låter ju The Internet Archive dig också att göra om du laddar upp grejerna där? Du taggar böckerna med metadata som t.ex. ämne och författare och sedan kan besökarna filtrera efter detta.

Här är ett exempel på en sådan samling kan se ut, i det här fallet gamla datortidningar: https://archive.org/details/computermagazines

Jag har testat den. Deras sökmotor är för övrigt inte särskilt bra.

Oavsett så är vi ute efter att skapa en hemsida

Permalänk
Medlem

När jag läser att ni har provat om det går med Wordpress och det inte gick, då ligger felet i att NI provade och inte en utvecklare.
Strunta helt vilka verktyg som används och prata med webbföretag om era krav och er budget, lyssna på vad de säger och försök få ner priset om det är för högt.

Tänk dig att standardpris ligger mellan 600-1000kr/timme netto. Med er budget blir det då 25-42h arbete, det är inte mycket utvecklingstid..

När du tänker att du och din bror kan hoppa in och hjälpa till med lite enklare HTML för att få ner priset, här tänker du lite snett tycker jag. Istället anlita det ni ABSOLUT inte kan, val av CMS, inloggning och databas t.ex.
Sedan får ni fixa det som återstår.

Om tiden finns är det bättre att försöka få tag i studerande som kan lägga sin extra tid på att utveckla åt er, men räkna med att det kan ta flera månader.

Men huvudsakligen, prioritera vad det faktiskt är ni behöver, var redo att kompromissa och samla in offerter från olika företag och bearbeta dessa. Och idag finns faktiskt internet att ni då promt ska ha en utvecklare som är i sthlm gör det bara svårare för er. Det finns videosamtal

Det finns inga magiska lösningar och det är inte lätt att få ihop allt, därav kostar det. Om ingen kommer ner till er budget, då har ni för höga/många krav för er budget.

Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollpej:

När jag läser att ni har provat om det går med Wordpress och det inte gick, då ligger felet i att NI provade och inte en utvecklare.
Strunta helt vilka verktyg som används och prata med webbföretag om era krav och er budget, lyssna på vad de säger och försök få ner priset om det är för högt.

Tänk dig att standardpris ligger mellan 600-1000kr/timme netto. Med er budget blir det då 25-42h arbete, det är inte mycket utvecklingstid..

När du tänker att du och din bror kan hoppa in och hjälpa till med lite enklare HTML för att få ner priset, här tänker du lite snett tycker jag. Istället anlita det ni ABSOLUT inte kan, val av CMS, inloggning och databas t.ex.
Sedan får ni fixa det som återstår.

Om tiden finns är det bättre att försöka få tag i studerande som kan lägga sin extra tid på att utveckla åt er, men räkna med att det kan ta flera månader.

Men huvudsakligen, prioritera vad det faktiskt är ni behöver, var redo att kompromissa och samla in offerter från olika företag och bearbeta dessa. Och idag finns faktiskt internet att ni då promt ska ha en utvecklare som är i sthlm gör det bara svårare för er. Det finns videosamtal

Det finns inga magiska lösningar och det är inte lätt att få ihop allt, därav kostar det. Om ingen kommer ner till er budget, då har ni för höga/många krav för er budget.

Lycka till

När jag säger att vi har prövat menar jag att några professionella utvecklare undersökte vilken väg som var bäst att gå givet våra önskemål och kom fram till att WP inte var det. Vi bryr oss själva inte om huruvida det är WP eller inte.

Det jag har sagt i tråden beträffande WP utöver det jag precis upprepade var svar till de som föreslog att vi INTE skulle ha en utvecklare och istället jobba med WP själva.

Permalänk
Medlem

Ni kan ta fram en en lista på funktioner som ni verkligen behöver. Ofta behöver man inte ha allt på en gång.
Tyvärr är utvecklare ganska dyrt och priset kan lätt springa i väg. Jag har jobbat en del med Wordpress och andra CMS så om ni vill kan ni skicka ett meddelande med mer information så kan jag göra en bedömning om hur komplicerat sidan behöver vara.

Permalänk
Medlem

25 000 låter väldigt lite för det ni vill få om ni ska hålla er inom Sverige. Sen utan att se mer av kraven så bör ni nog även räkna med att om budgeten ligger där den gör så skulle jag likt någon tidigare i tråden dra ner på kraven och utvärdera funktionaliteten i omgångar, på så sätt tror jag att ni får bättre koll på eventuella specifikationsmissar som ni inte tänkt på. Om ni anlitar någon för att utveckla enligt era krav på en stram budget så lär dom utveckla utefter exakt som det står, eventuella önskemål som ni då missat hamnar då utanför kravbilden och ingår inte kostnadsfritt och att i efterhand försöka lösa en sådan sak kan bli en dyr historia eftersom dom kan tagit genvägar.

Jag skulle nog rekommendera att ni gör som tidigare sagts att vända er till olika skolor mailledes, men försök även se om ni kan närvara på eventuella mässor som dom har(kanske kan vara svårt att konkurrera med etablerade företag) och marknadsför projektet som en möjlighet till en bra C-uppsats eller liknande. Hitta då även vilka tekniker de kan nyttja i projektet som en form morot till varför dom ska välja ert projekt och så dom får något att skriva om. Om ni lyckas få till det och drar ner på kravbilden så den inte blir överväldigande så kan ni säkert få till samma sak igen vid ett senare tillfälle men där ni då utökar funktionaliteten, förvisso blir det lite längre tid för projektet att bli klart och möjligen flera olika utvecklare med olika stilar om ni inte hittar en eldsjäl som vill fortsätta med det för att kunna ta med det i sitt CV men det kanske det kan vara värt.

Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Viktigt att du förstår att du får vad du betalar för. De bästa utvecklarna jobbar där de får de löner de förtjänar. De billigaste och de bästa utvecklarna ingår inte i samma mängd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ab3:

När jag säger att vi har prövat menar jag att några professionella utvecklare undersökte vilken väg som var bäst att gå givet våra önskemål och kom fram till att WP inte var det. Vi bryr oss själva inte om huruvida det är WP eller inte.

Det jag har sagt i tråden beträffande WP utöver det jag precis upprepade var svar till de som föreslog att vi INTE skulle ha en utvecklare och istället jobba med WP själva.

Då ber jag om ursäkt för missförstånden
Återigen..
Kontakta firmor med era krav och ha dom tydligt prioriterade för er själva, så sätt vet ni själva vad ni kan välja bort för att få ner priset.
Har ni tid, kontakta olika programansvariga på olika högskolor/universitet/föreningar för att hitta studenter.

Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollpej:

Då ber jag om ursäkt för missförstånden
Återigen..
Kontakta firmor med era krav och ha dom tydligt prioriterade för er själva, så sätt vet ni själva vad ni kan välja bort för att få ner priset.
Har ni tid, kontakta olika programansvariga på olika högskolor/universitet/föreningar för att hitta studenter.

Lycka till

Inget att be om ursäkt för

Tack, det ska göras!