Vänta till black friday med att köpa grafikkort?

Permalänk

Vänta till black friday med att köpa grafikkort?

Tja!

Tänkte bara kolla med er som har koll, brukar grafikkort få bra black friday erbjudanden? eller kan jag lika gärna köpa ett nytt grafikkort nu?

det är ett RTX 2060 jag funderar på!

Permalänk
Medlem

@copperrobber: Skulle vänta. Det är bara cirkus 4 veckor bort, och du förlorar inget på det.

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk

@Arcec: Det enda som får mig att fundera är ju att nvidia korten kör att man får Cod på köpet, vilket jag kommer köpa ändå, så jag tekniskt sätt sparar 600kr om jag köper det nu, kommer korten sänkas så mycket i pris vid black friday tro?

plus hur ser trenden ut för grafikkort runt black friday? känns inte som dem brukar sänkas allt för mycket?

Permalänk
Medlem

@copperrobber: Brukar väl ligga på några hundralappar. Sen är det inte säkert att just det kortet man vill ha[om man nu vill ha ett specifikt kort] går ner i pris.

Enligt Nvidia så håller även MW kampanjen "Paketet gäller från 2019-09-17 till 2019-11-18". Så veckan innan BF.

Lite gambling där. Du får själv avgöra. Spara 600 nu, eller kanske mer/mindre om 4 veckor.

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk

@Arcec: hmm.. ja, får fundera lite till, Tack!