Nya brusreducerande Apple AirPods

Permalänk
Medlem

Nya brusreducerande Apple AirPods

På onsdags släpper Apple deras nya AirPods med brusreducering. Verkar finnas rätt lite info i dagsläget dock. Tankar? Ska du köpa?

https://www.apple.com/newsroom/2019/10/apple-reveals-new-airp...

Permalänk
Medlem

Det har varit rykten om dessa än längre tid. Skall bli spännande hur väl de fungerar. Jag är väldigt nöjd med mina 2nd. gen air pods men det är inte fel med ett par smidiga brusreducerande lurar också.

Permalänk
Medlem

Lite kluven. Haft Airpods i ca 2 år och varit rätt nöjd med dom, men batteritiden är ungefär hälften av vad den var när de var nya (drygt 2h, kontra 5h). Lite glappiga är dom ibland med, vet inte om det beror på fickludd.

3200kr för lurar som kanske bara har 1,5-2h batteritid (med ANC påslaget) om ett par år är lite åt det saftigare hållet. Å andra sidan är det potentiellt ljuvligt att ha ett par lurar i fickan som kan stänga ute omvärlden effektivt. Mina XM2 åker inte med överallt.

Sen är det omaket med öronvax när man ska köra in nåt i öronen.

Permalänk
Medlem

Jag behöver dessa i mitt liv men nog känns det som att det svider betydligt mer än att köpa ett bose för samma peng även om de gör samma sak.

Permalänk

Jag är faktiskt ganska besviken på airpods.
Tycker dom sitter kvar i öronen alldeles för dåligt.
Sitter jag inte helt stilla, så får jag gå å trycka in dom i örat hela tiden för att inte tappa dom.
Även om jag sitter helt still tappar jag dom i och för sig också, men då är dom i alla fall inte så svåra att hitta igen
Det borde finnas olika storlekar kanske..?
Silikonpluttar istället för den glatta plasten, så dom blir bekvämare och sitter kvar bättre..?
Sen att batteritiden är så otroligt dålig för lurar som ändå är såpass dyra...
Så nej, för mig blir det nog inget köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quickeslayer:

Jag är faktiskt ganska besviken på airpods.
Tycker dom sitter kvar i öronen alldeles för dåligt.
Sitter jag inte helt stilla, så får jag gå å trycka in dom i örat hela tiden för att inte tappa dom.
Även om jag sitter helt still tappar jag dom i och för sig också, men då är dom i alla fall inte så svåra att hitta igen
Det borde finnas olika storlekar kanske..?
Silikonpluttar istället för den glatta plasten, så dom blir bekvämare och sitter kvar bättre..?
Sen att batteritiden är så otroligt dålig för lurar som ändå är såpass dyra...
Så nej, för mig blir det nog inget köp.

Det är ju precis detta Airpods Pro erbjuder? 3st silikonproppar i olika storlekar.

Permalänk
Medlem

Känns som jag hellre köpa Sonys för 700:- mindre, som även fungerar på annat än Apple.

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Det är ju precis detta Airpods Pro erbjuder? 3st silikonproppar i olika storlekar.

Okej...Sorry.!
Det hade jag inte koll på.!
Lite mer intressant då, men batteritiden till det priset gör nog att jag tyvärr avstår ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Känns som jag hellre köpa Sonys för 700:- mindre, som även fungerar på annat än Apple.

Jag antar att dessa fungerar på andra märken än Apple också, kanske inte med all funktionalitet. Vanliga AirPods fungerar bra på icke-Apple I varje fall.

Fix av autocorrect: Varbergsvägen --> varje
Permalänk
Medlem

Dom där ser ju faktiskt ut som att de ska sitta i ett par öron. Jag har inte provat Airpods, men de ser inte ut är sitta bra i öronen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nice att dom äntligen fått till silikonproppar. Måste vara nått fel på mina öron men vanliga airpods sitter varken bra eller skönt.

Horribelt pris dock.

Permalänk
Medlem

Blev ett köp för mig, haft mina nuvarande AirPods i över två år och varit nöjd generellt. Leverans i morgon, men det låter lite väl optimistiskt.

Problemet med designen på nuvarande AirPods och dom nya är att man verkar ha en viss örtyp som gör att antingen sitter nuvarande bra, eller lurar med proppar. Själv är jag den som tycker tidigare designen suttit som klister i mina öron, ska lycka till för att dom ska åka ut. Blir spännande att se hur dom lyckats med propparna, tidigare har det inte varit en design som suttit jättebra i mina öron iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beställde dem direkt, har väntat på AirPods med silikontoppar samt helt trådlösa in ears som har NC så det var en perfekt kombo. Nu frågar jag mig mest om jag ska ta bort den applecare+ jag la med i ordern, skall ju tydligen garantera minst 80% batterihälsa i 2 år så det kan ju vara värt det... vet ju dock inte om de kommer med en ny version redan om ett år som jag vill köp och då har det ju varit bortkastade pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Jag antar att dessa fungerar på andra märken än Apple också, kanske inte med all funktionalitet. Vanliga AirPods fungerar bra på icke-Apple I Varbergsvägen fall.

"Till skillnad mot vanliga AirPods verkar det som att du behöver ha en Apple-produkt för att använda dessa. Den officiella kravlistan är "en Apple-enhet med iOS 13.2 eller senare, iPadOS 13.2 eller senare, watchOS 6.1 eller senare, tvOS 13.2 eller senare eller macOS Catalina 10.15.1 eller senare"."

Tror inte det, vilket gör dom helt värdelösa i mina ögon.
Apple älskar att låsa allt på deras ekosystem, men köper man lurar för 3200:- så vill jag kunna använda dom på andra enheter också.

Permalänk
Medlem

249 USD blir 3195 SEK.

Jo jag tackar jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

"Till skillnad mot vanliga AirPods verkar det som att du behöver ha en Apple-produkt för att använda dessa. Den officiella kravlistan är "en Apple-enhet med iOS 13.2 eller senare, iPadOS 13.2 eller senare, watchOS 6.1 eller senare, tvOS 13.2 eller senare eller macOS Catalina 10.15.1 eller senare"."

Tror inte det, vilket gör dom helt värdelösa i mina ögon.
Apple älskar att låsa allt på deras ekosystem, men köper man lurar för 3200:- så vill jag kunna använda dom på andra enheter också.

På apples hemsida står det följande:
"AirPods Pro kan användas som Bluetooth-hörlurar till andra enheter än Apples, men funktionerna är begränsade."

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

249 USD blir 3195 SEK.

Jo jag tackar jag

Skickades från m.sweclockers.com

Bra att det inte är så stort påslag i sverige. 249 USD x 1.25 (moms) x 9.72 (USD/SEK kurs) = 3025 SEK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det är ju precis detta Airpods Pro erbjuder? 3st silikonproppar i olika storlekar.

Oohh ja, för 3000 kr är det definitivt värt det med Airpods som har silikonproppar /sarcasm.

Sonys 1000XM3 kostar 2600kr och är till 100% bättre på alla fronter. För att inte tala om alla andra alternativ i den prisklassen.

Herreminjösses vad detta börjar bli riktigt fjantigt.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Batterititiden är riktigt dålig. Det finns ju gott om hörlurar av olika märken som ger en +15 timmar lyssning med noise cancelling.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Oohh ja, för 3000 kr är det definitivt värt det med Airpods som har silikonproppar /sarcasm.

Sonys 1000XM3 kostar 2600kr och är till 100% bättre på alla fronter. För att inte tala om alla andra alternativ i den prisklassen.

Herreminjösses vad detta börjar bli riktigt fjantigt.

Hur kan du veta att Sonys variant är 100% bättre? Har du hunnit prova dem redan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Batterititiden är riktigt dålig. Det finns ju gott om hörlurar av olika märken som ger en +15 timmar lyssning med noise cancelling.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilka ger +15 timmar? Sony lurarna ovan ger 6 timmar tror jag med NC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Oohh ja, för 3000 kr är det definitivt värt det med Airpods som har silikonproppar /sarcasm.

Sonys 1000XM3 kostar 2600kr och är till 100% bättre på alla fronter. För att inte tala om alla andra alternativ i den prisklassen.

Herreminjösses vad detta börjar bli riktigt fjantigt.

Du jämför sony 1000xm3 med dessa airpods pro?

Kan det bli mer äpplen och päron-jämförelse 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Du jämför sony 1000xm3 med dessa airpods pro?

Kan det bli mer äpplen och päron-jämförelse 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Jag antar att det var WF-1000XM3 som avsågs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Oohh ja, för 3000 kr är det definitivt värt det med Airpods som har silikonproppar /sarcasm.

Sonys 1000XM3 kostar 2600kr och är till 100% bättre på alla fronter. För att inte tala om alla andra alternativ i den prisklassen.

Herreminjösses vad detta börjar bli riktigt fjantigt.

Jag visste inte att Sony hade integrerats med iOS/OS X nu, så man kan byta enhet utan att behöva koppla från/koppla in hela tiden. Visste inte heller att de är förberedda för att parkopplas utan att jiddra med bluetoothmenyer osv, och med integrerade kontroller i operativsystemet. Mina WH-1000XM3 har inte fått den uppdateringen iaf, kan du inte berätta hur du fått in den? Om touchkontrollerna är liknande i WF-1000XM3 som mina WH-1000XM3 är de mer eller mindre värdelösa också, så många gånger som mina YouTube videos startar om bara för min handled kommer nära hörluren och värmestrålningen aktiverar touchen...

Så även utan att testa dem så har AirPods Pro features some Sony saknar, sen återstår det att se hur NC, ljudkvalité, passform osv är jämfört mellan dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Jag visste inte att Sony hade integrerats med iOS/OS X nu, så man kan byta enhet utan att behöva koppla från/koppla in hela tiden. Visste inte heller att de är förberedda för att parkopplas utan att jiddra med bluetoothmenyer osv, och med integrerade kontroller i operativsystemet. Mina WH-1000XM3 har inte fått den uppdateringen iaf, kan du inte berätta hur du fått in den? Om touchkontrollerna är liknande i WF-1000XM3 som mina WH-1000XM3 är de mer eller mindre värdelösa också, så många gånger som mina YouTube videos startar om bara för min handled kommer nära hörluren och värmestrålningen aktiverar touchen...

Så även utan att testa dem så har AirPods Pro features some Sony saknar, sen återstår det att se hur NC, ljudkvalité, passform osv är jämfört mellan dem.

Har inga problem med något av det du nämnde, men det kan vara för att jag kör Android. Förutom parkopplingen, vilket känns som otroligt liten sak att gnälla över. Är absolut inte förvånad över att sånt som bara ska fungera, inte göra det när det inte är en Apple-produkt till Apple-produkt Som jag nämnde, börjar bli extremt löjligt att priset för sådana banala saker är 3 000 kr.

Har ingen aning om hur du lyckas starta om något genom att hålla handen nära.

Oavsett så är det irrelevant när man pratar om silikonpluggar och in-ear som tillägg för tusenlappen.

Om Airpods är något att gå efter så kommer ljudkvalitet och passform vara ungefär lika bra som 800 kr generic shit. Vilket återigen gör det så otroligt löjligt att priset för medelmåttig kvalité är 3000 kr bara för att det ska lira bra med mobilen.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Och jag som ska till US i januari.. hmmmmm

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Vilka ger +15 timmar? Sony lurarna ovan ger 6 timmar tror jag med NC.

Om man byter formfaktor till on-ear eller over-ear hörlurar finns bland annat Sennheiser, Bose och Sony.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Om man byter formfaktor till on-ear eller over-ear hörlurar finns bland annat Sennheiser, Bose och Sony.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja men det är väl ingen bra jämförelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Har inga problem med något av det du nämnde, men det kan vara för att jag kör Android. Förutom parkopplingen, vilket känns som otroligt liten sak att gnälla över. Är absolut inte förvånad över att sånt som bara ska fungera, inte göra det när det inte är en Apple-produkt till Apple-produkt Som jag nämnde, börjar bli extremt löjligt att priset för sådana banala saker är 3 000 kr.

Har ingen aning om hur du lyckas starta om något genom att hålla handen nära.

Oavsett så är det irrelevant när man pratar om silikonpluggar och in-ear som tillägg för tusenlappen.

Om Airpods är något att gå efter så kommer ljudkvalitet och passform vara ungefär lika bra som 800 kr generic shit. Vilket återigen gör det så otroligt löjligt att priset för medelmåttig kvalité är 3000 kr bara för att det ska lira bra med mobilen.

Jag tycker inte priset är något problem helt enkelt, det viktigaste är att de gör vad jag vill så smidigt som möjligt.

Jag behöver i dagsläget koppla om flera gånger om dagen vilket tar typ 15 sekunder extra per gång jämfört med frun som kör vanliga AirPods. Gör jag det 4 gånger om dagen i snitt så är bara tiden jag spenderar på det värd nästa lika mycket som priset för AirPods Pro.

Permalänk
Medlem

@joakim99: Kanske inte. Det beror väl på hur kritiskt man tycker att sättet man bär de på är. För sett till funktion är de helt jämförbara.