Permalänk

BlueScreen, Misstänker drivers?

Hej!

Har en Asus UX303UB som har börjat bluescreena en hel del nu senaste veckan.
Händer nästa alltid i Outlook eller på nätet.
Misstänker att jag behöver en uppdatering av viss drivrutin.

https://www.asus.com/Laptops/ASUS-ZenBook-UX303UB/HelpDesk_Do... Men vilken? Den med Wireless är inte ny sedan 2016??

BIOS driver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperhorn:

Hej!

Har en Asus UX303UB som har börjat bluescreena en hel del nu senaste veckan.
Händer nästa alltid i Outlook eller på nätet.
Misstänker att jag behöver en uppdatering av viss drivrutin.

https://www.asus.com/Laptops/ASUS-ZenBook-UX303UB/HelpDesk_Do... Men vilken? Den med Wireless är inte ny sedan 2016??

BIOS driver?

Vad är det som får dig att misstänka att det är drivrutin? Vad säger BSOD? Vad säger event viewer? IRQ less or equal brukar indikera trasiga drivrutiner, men blåskärm kan ju vara snudd på vad som helst.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

@trickeh2k: Inte hunnit kolla närmare på det då Datorn är hemma hos min Far (Glömde säga att det är han som använder den)

Misstänkte drivers med tanke på att dne bara Kraschar då den är uppkopplad på något sätt. Outlook, Mail, internet och intranät för jobb etc

Permalänk

Behöver veta vad blåskärmen är och varför för att veta vad som behövs göras.

att bara slänga in en drivrutin och hoppas på det bästa är ren chansning.

Kan vara så att ramminnet är dåligt, det problemet fick brorsan på sin laptop och den började blåskärma efter ett tag.

som sagt behövs en dump för att kunna förstå problemet.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Whocrashed kan ofta berätta lite mer.
Testat med en ren installation av Windows?

Gällande drivers så kan du testa att hämta från chiptillverkarnas sidor dvs inte lastgamla drivers från Asus.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperhorn:

@trickeh2k: Inte hunnit kolla närmare på det då Datorn är hemma hos min Far (Glömde säga att det är han som använder den)

Misstänkte drivers med tanke på att dne bara Kraschar då den är uppkopplad på något sätt. Outlook, Mail, internet och intranät för jobb etc

Okey, be din far installera TeamViewer på datorn så kan du koppla upp dig mot den hemifrån. Börja med att öppna event viewer (heter händelseloggar om du har Windows på svenska). Under System, rulla nedåt till senaste BSOD så borde du ha röda och gula symboler. Röda är kritiska och gula är allvarliga.

Där bör du kunna få ett hum om vad det är som föranlett kraschen. Ofta kan man googla informationen för att hitta andra med samma problem och mer eller mindre lista ut vad som behöver åtgärdas. Om det är obegriplig information, posta allt du hittar här.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Permalänk

@SwedenVirre: Lagt in en bild i mitt inlägg ovan nu Har försökt köra lite olika program och reparera filer i datorn mm. Får se om han återkommer med fler bluescreens efter idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperhorn:
Skrivet av Hyperhorn:

@SwedenVirre: Lagt in en bild i mitt inlägg ovan nu Har försökt köra lite olika program och reparera filer i datorn mm. Får se om han återkommer med fler bluescreens efter idag

Alla krasherna pekar på NTOSKRNL, som är Windows kärnan. Är det en drivare brukar de ofta iaf nån av gångerna vara med i krash-infon. Och NT kärnan kraschar inte utan anledning, utan det kan vara allt från hårdvaru-fel till drivare mm som tar ner den.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL är ofta tecken på minnes fel, och du har 2 andra som pekar på samma fel.

Jag hade kontaktat ÅF, visa dem denna bilden ovan.
Om du vet hur så kan du ta hem memtest86 och köra det via ett USB minne och testa minnet. Får du något annat än 0 antal fel så har du hittat felet. Det kan vara så enkelt att en modul sitter löst, eller är defekt pga tex ESD skada.

Se till att ta backup på hans filer, för risken är stor att de kan bli förstörda av minnesfel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperhorn:
Skrivet av Paddanx:

Alla krasherna pekar på NTOSKRNL, som är Windows kärnan. Är det en drivare brukar de ofta iaf nån av gångerna vara med i krash-infon. Och NT kärnan kraschar inte utan anledning, utan det kan vara allt från hårdvaru-fel till drivare mm som tar ner den.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL är ofta tecken på minnes fel, och du har 2 andra som pekar på samma fel.

Jag hade kontaktat ÅF, visa dem denna bilden ovan.
Om du vet hur så kan du ta hem memtest86 och köra det via ett USB minne och testa minnet. Får du något annat än 0 antal fel så har du hittat felet. Det kan vara så enkelt att en modul sitter löst, eller är defekt pga tex ESD skada.

Se till att ta backup på hans filer, för risken är stor att de kan bli förstörda av minnesfel.

IRQL-felet kan minst lika ofta bero på inkompatibla drivare enligt egen erfarenhet, däremot är det nog rätt klart att det är minnet här. Man ser ju även att vi har hårda krascher 10:e och 20:e, fortfarande kärnan men med olika minnesrelaterade meddelanden, pagefault in non-paged area, låter som klassiskt minnesproblem. Memory management borde vara rätt självförklarade.

In short, du har fyra hårda systemkrascher där alla pekar mot ett eller flera trasiga ram-stickor.
https://www.memtest86.com/downloads/memtest86-usb.zip
Instruktioner om du är osäker - https://www.memtest86.com/technical.htm#win

Kör testet i 24h, återkom med resultat. Troligtvis lär du hitta fel ganska så snart.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

IRQL-felet kan minst lika ofta bero på inkompatibla drivare enligt egen erfarenhet, ...

Ja, men då står inte bara NT kärnan med
De står inte med varje gång, men om IRQL är pga drivare brukar det göra det.

Permalänk

@trickeh2k:

Tack! Ska prova detta.
så om jag fattar det rätt:
1. Testet hittar fel och då är det trasiga RAM-minnen som behöver bytas.
2. Inget fel hittas och då är det troligen någon drivrutin som är paj?
3. Något annat??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Ja, men då står inte bara NT kärnan med
De står inte med varje gång, men om IRQL är pga drivare brukar det göra det.

Ahh okey, good to know! Tack för info, inte funderat så mycket över det tidigare men det är nog som du säger att det har stå nvlkkd (eller vad den nu heter t ex) eller annat program när någon enhet strulat

Skrivet av Hyperhorn:

@trickeh2k:

Tack! Ska prova detta.
så om jag fattar det rätt:
1. Testet hittar fel och då är det trasiga RAM-minnen som behöver bytas.
2. Inget fel hittas och då är det troligen någon drivrutin som är paj?
3. Något annat??

1. Ja
2. Njae... hittar den inga fel så kan det vara moderkortet som det är fel på, som Paddan var inne på i inlägget ovan så borde inte kärnan kraschat varje gång, det borde förekommit annan/andra saker i kraschloggarna.
3. Det enda som är kvar är väl om något fått en ESD-skada, sådana skador kan ta lång tid innan de uppenbaras.
Mer info finns att läsa här - https://www.sweclockers.com/artikel/18813-esd-eller-elektrost...

Hittar den inga fel så återstår det omständliga problemsökningen genom att testa komponenter i andra maskiner i den mån man har möjlighet och tid till.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperhorn:

@trickeh2k:

Tack! Ska prova detta.
så om jag fattar det rätt:
1. Testet hittar fel och då är det trasiga RAM-minnen som behöver bytas.
2. Inget fel hittas och då är det troligen någon drivrutin som är paj?
3. Något annat??

1. Inte säkert de är trasiga, men med 95%+ sannolikhet.

Har sett fall som lös modul (kan räcka med att montera om), defekt moderkort slot, skadade pinnar i CPU sockeln, defekt CPU... allt som är länken mellan RAM och CPUns minneskontroller.

Gör man själv felsökningen så börja med att ta ut modulerna och sätt i dem en och en igen. Kör samma test igen på dem ensamma om där är flera, och verifiera eller uteslut vad som är fel. Oftast är det bara en modul/slot som är trasig.

2. Om du inte hittar något fel där, så prova ny BIOS, men först efter minnes kontroll pga korruptionsrisken. Enligt länken du gav ovan så finns där nyaste från 2019/06/05.

Hjälper inte det så får man gå längre i kedjan och testa tex CPU och liknande eftersom vi inte har något drivare som referens att gå på. Som @trickeh2k ovan säger så får man då göra omständliga tester för att utesluta fel, en efter en. Bästa är då om du kan hitta något som tydligt framkallar felet för att kunna testa, vilket jag förstår är svårt då det sker slumpmässigt.

3. Föreslår du dokumenterar vad du testat, så noga du kan. För annars är det lätt att man testat samma sak flera gånger, eller glömmer bort vad de visade. Du har blåskärms info, minnestest, med alla moduler i osv. Skriv även ner vad för typ av saker som görs när krascherna sker. All info hjälper om du be någon annan hjälpa dig mer sen.

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

1. Inte säkert de är trasiga, men med 95%+ sannolikhet.

Har sett fall som lös modul (kan räcka med att montera om), defekt moderkort slot, skadade pinnar i CPU sockeln, defekt CPU... allt som är länken mellan RAM och CPUns minneskontroller.

Gör man själv felsökningen så börja med att ta ut modulerna och sätt i dem en och en igen. Kör samma test igen på dem ensamma om där är flera, och verifiera eller uteslut vad som är fel. Oftast är det bara en modul/slot som är trasig.

2. Om du inte hittar något fel där, så prova ny BIOS, men först efter minnes kontroll pga korruptionsrisken. Enligt länken du gav ovan så finns där nyaste från 2019/06/05.

Hjälper inte det så får man gå längre i kedjan och testa tex CPU och liknande eftersom vi inte har något drivare som referens att gå på. Som @trickeh2k ovan säger så får man då göra omständliga tester för att utesluta fel, en efter en. Bästa är då om du kan hitta något som tydligt framkallar felet för att kunna testa, vilket jag förstår är svårt då det sker slumpmässigt.

3. Föreslår du dokumenterar vad du testat, så noga du kan. För annars är det lätt att man testat samma sak flera gånger, eller glömmer bort vad de visade. Du har blåskärms info, minnestest, med alla moduler i osv. Skriv även ner vad för typ av saker som görs när krascherna sker. All info hjälper om du be någon annan hjälpa dig mer sen.

Tack för infon. Memtest hittade inga fel alls efter att stått på över natten. Vilka drivers är det jag ska installera om? Alla eller bara de som borde vara berörda?( nämna gärna vilka)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@trickeh2k: Inga fel hittades i Memtest. Läs gärna mitt inlägg precis ovan

Permalänk

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL medelandet kan uppstå om det börjar bli skriv/läsfel på lagringsenheten också.
kolla Smart hur lagringsenheten mår med t.ex. CrystalDiskInfo.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

@Rouge of Darkness: Hur menar du att kolla hur den mår?
Köra någon scan på den?

Permalänk
Skrivet av Hyperhorn:

@Rouge of Darkness: Hur menar du att kolla hur den mår?
Köra någon scan på den?

https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/

kör en scan och lägg upp en skärmdump där vi ser värdena om du inte förstår hur man tolkar dem själv.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Hyperhorn: Kör det gamla ninjatricket med att rengöra den så den inte går för varm och installera om OS från grunden.

Efter att du installerat om OS så lägg inte in några drivrutiner om det verkligen inte behövs.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

@SCORPIUS:
https://ibb.co/y4DkmKV

Kom nu i efterhand på när problemet började. Det var när jag skulle ladda ner nya ATK-Drivers för att få tangentbordsbelysningen att funka igen. Då började jag först att ladda ner grafikkortsdrivers och avbröt det mitt i installationen. Mitt i den blåskärmade det och har fortsatt sen dess. Funderar på om det kanske är bäst att bara blåsa rent och installera om OS istället??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperhorn:

@SCORPIUS:
https://ibb.co/y4DkmKV

Kom nu i efterhand på när problemet började. Det var när jag skulle ladda ner nya ATK-Drivers för att få tangentbordsbelysningen att funka igen. Då började jag först att ladda ner grafikkortsdrivers och avbröt det mitt i installationen. Mitt i den blåskärmade det och har fortsatt sen dess. Funderar på om det kanske är bäst att bara blåsa rent och installera om OS istället??

Jupp.. Formatera och installera.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

@SwedenVirre:
@trickeh2k:

Tror ni också att det är bäst att bara blåsa ut datorn och installera om OS? Allt började med att jag avbröt mitt i en installation av en drivrutin. Då blåskärmade allt och har fortsatt sen dess. För nu har jag gjort följande:
- Kört Memtest = Inga fel
- Kört hårddiskscan = Inga fel
- Uppdaterat alla drivrutiner (förutom några som inte gick????) = Fortsätter krascha

Eller finns det något bättre än att bara installera om allt från Zero?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperhorn:

@SwedenVirre:
@trickeh2k:

Tror ni också att det är bäst att bara blåsa ut datorn och installera om OS? Allt började med att jag avbröt mitt i en installation av en drivrutin. Då blåskärmade allt och har fortsatt sen dess. För nu har jag gjort följande:
- Kört Memtest = Inga fel
- Kört hårddiskscan = Inga fel
- Uppdaterat alla drivrutiner (förutom några som inte gick????) = Fortsätter krascha

Eller finns det något bättre än att bara installera om allt från Zero?

Det du kan testa innan är att öppna cmd i eleverat läge och köra /sfc scannow
Hittar den inget så är åtminstone clean install av os snabbare än att börja med enskilda komponenter som test, så ja. Jag hade nog börjat där när det verkar svårt att peka på något specifikt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Det du kan testa innan är att öppna cmd i eleverat läge och köra /sfc scannow
Hittar den inget så är åtminstone clean install av os snabbare än att börja med enskilda komponenter som test, så ja. Jag hade nog börjat där när det verkar svårt att peka på något specifikt.

Har kört en sfc Scan som hitta några filer som den reparerade. Inget mer än så

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Hyperhorn: ok, då fanns det något som var trasigt i registret den reparerade. Får väl se om de gör någon skillnad, om inte - kör clean install.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperhorn:

Tack för infon. Memtest hittade inga fel alls efter att stått på över natten. Vilka drivers är det jag ska installera om? Alla eller bara de som borde vara berörda?( nämna gärna vilka)

Skickades från m.sweclockers.com

Det är svårt att veta då vi inte fått några ledtrådar från testerna.
Vi har verifierat att du med mycket stor sannolikhet inte har RAM hårdvarufel dock.

Skrivet av Hyperhorn:

@SCORPIUS:
https://ibb.co/y4DkmKV

Kom nu i efterhand på när problemet började. Det var när jag skulle ladda ner nya ATK-Drivers för att få tangentbordsbelysningen att funka igen. Då började jag först att ladda ner grafikkortsdrivers och avbröt det mitt i installationen. Mitt i den blåskärmade det och har fortsatt sen dess. Funderar på om det kanske är bäst att bara blåsa rent och installera om OS istället??

Okej, då har du en möjlig orsak iaf.

Du kan testa ta ner DDU - https://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstall... (Som alternativ att testa innan du formaterar om)

Det är ett litet program som kan ta bort grafikdrivare riktigt ordentligt. Börja med att ladda ner mjukvaran och sedan koppla bort internet (så den inte tar hem nya drivare innan du hunnit rensa).

Gå in i Appar och funktioner och avinstallera vad du kan som tillhör den drivrutinen.

Sen kör programmet (om möjligt i felsäkert läge*) och välj tillverkare av grafikkort följt av "clean and restart".

Sen kan du starta upp normalt igen och koppla in internet, och då installera in rätt drivare igen. Om GPU drivaren varit boven bör du inte ha några mer problem.

* https://datorsidan.se/Hur-du-aktiverar-Felsakert-lage-i-Windo...
(tänk på att hålla nere skift tangenten tills menyn visas)

Permalänk

@Paddanx: Datorn är inte återställd än men den har slutat bluescreena under de senaste 5 dagarna. Dock av en väldigt konstig anledning. Den dör endast om han använder Chrome, men när han har Edge så dör den aldrig? Fattar inte det sambandet. Provat att ta bort chrome och installera om, men så fort han tittar mail, surfar etc via chrome så krashar den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperhorn:

@Paddanx: Datorn är inte återställd än men den har slutat bluescreena under de senaste 5 dagarna. Dock av en väldigt konstig anledning. Den dör endast om han använder Chrome, men när han har Edge så dör den aldrig? Fattar inte det sambandet. Provat att ta bort chrome och installera om, men så fort han tittar mail, surfar etc via chrome så krashar den.

Chrome använder GPU acc, inte säker på att Edge gör det.

https://www.howtogeek.com/412738/how-to-turn-hardware-acceler...

Testa stäng av denna acceleration, och se om felet försvinner. För om det gör det har du en punkt till som säger felet är GPU / GPU drivare.

Permalänk
Medlem

Blås datorn, är det enklaste. Hade problem med min rigg tidigare, höll på med några drivrutiner till Asus Aura Sync..Allt fungerade men plötsligt började den halvdö, gärna när man lirade..Blåste Windows och problemet har aldrig uppstått igen

Antingen så kör du helt ny installation eller så behåller du filerna och installerar bara om Windows.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |