Jag har jobbat med alla aspekter av de ingångs jobb inom IT, lättare problem lösning, så jobbat för en mobil operatör för att lösa nätverks och systemfel, där arbetet gick ut i princip på att lösa alla fel som uppstod hos kunder, princip topp till tå av allt som kan uppstå som inte kan lösas av kundtjänsten,2line,3line pga av teknisk kunskap eller sekretess. Så spåra trafik, läsa statestik , korrigera användarnas provisionering på nätverket. Allmänt leka dektektiv. Sen tekniskt nu senaste arbetade jag med Windows 10 uppgradering, princip allt ifrån början till slut att byta användares datorer, sätta upp deras program och genvägar till nätverksmappar etc. Ta äldre datorerna och sätta upp installationen igenom pxe, nätverks bild av windows 10, elr avkomisionera datorer. Ta bort och lägga till datorerna på användarna, se till att allt loggas och rätt. Bassicly allt ifrån början till slut av en uppgradering på ett företag när man byter OS, fick också kommunikations ansvaret kastat på mig. :// . Förlåt om det är oklart, om något så är jag dålig på att återge min erfarenhet. Men jag förstår inte hur jag kan vid alla jobb även när jag arbetat med vanlig kundtjänst alltid haft en storvikt på just redigera användarna på nätverket etc, men liksom det väger ingenting mot AD. På det senaste jobbet var det bara otroligt otympligt att pilla på användarna igenom AD istället för att redigera dem i andra program som sedan uppdaterade AD. Och då gick vi ändå in i AD ibland när vi fick en beställning av datorer tex som hade blivit fel döpta av en mellan hand när de skapades , och vi fick återskapa datorerna i AD under nya namn etc.
:/// , ¯\_(ツ)_/¯ princip så är jag upplärd av jobben och inte någon IT person i grunden. Men har liksom fått den stämpeln av arbetsmarknaden
Skickades från m.sweclockers.com