Bästa kameratelefonen på marknaden?

Permalänk

Bästa kameratelefonen på marknaden?

Hej!

Ska köpa ny telefon, men vilken telefon besitter just nu den absolut bästa kameran på marknaden?

Är det P30 Pro som folk verkar hylla?

Kört en sony rx100iii som fickkamera ett tag för att komplettera min systemare, men hade varit helt fantastiskt att kunna ha något ännu mer kompaktare än den kameran och få väldigt bra bilder.

Förstår att det kanske inte går att jämföra sensorerna samt vad NEF/RAW gör men annars då?

Tankar, ideér och åsikter mottages varmt..

Finns det någon annan lur ni gärna rekommenderar så får ni gärna motivera

Tack på förhand!

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Medlem

https://www.nyteknik.se/popularteknik/xiaomis-kameramonster-t...
Den verkar inte helt fel
"Den inflytelserika testsajten Dxomark ger Pro-modellen Mi Note 10 det högsta betyget någonsin – bara Huawei Mate 30 Pro har fått samma poängsumma tidigare."

Visa signatur

AMD 3600X | Gigabyte RTX 3080 Eagle OC | 16GB RAM @3000MHz | 700W | ~12Tb
Samsung C27HG70 & Benq XL2410T

Permalänk
Medlem

Köp en bra billig mobil och en bra vanlig kamera istället så sparar du pengar för det är inte värt att köpa en mobil för kamerans skull som kostar tusenlappar extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leifn:

Köp en bra billig mobil och en bra vanlig kamera istället så sparar du pengar för det är inte värt att köpa en mobil för kamerans skull som kostar tusenlappar extra.

Vad är dyrast, kameran som alltid är med eller den som bara ligger och skräpar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Def_Dog:

Vad är dyrast, kameran som alltid är med eller den som bara ligger och skräpar?

Den som kostar mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Den som kostar mest.

Schackmatt.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av leifn:

Köp en bra billig mobil och en bra vanlig kamera istället så sparar du pengar för det är inte värt att köpa en mobil för kamerans skull som kostar tusenlappar extra.

Bättre? Ja.
Smidigt? Nej verkligen inte.

Ingen asar med sig en kamera alltid idag typ.

Mobilkameror är så pass vettiga att de duger för de flesta idag.

Skillnad om man ska ut på någon resa kanske, men för vardag nej

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hewie:

https://www.nyteknik.se/popularteknik/xiaomis-kameramonster-t...
Den verkar inte helt fel
"Den inflytelserika testsajten Dxomark ger Pro-modellen Mi Note 10 det högsta betyget någonsin – bara Huawei Mate 30 Pro har fått samma poängsumma tidigare."

du verkar ha missat "Den inflytelserika testsajten Dxomark ger Pro-modellen Mi Note 10 det högsta betyget någonsin – bara Huawei Mate 30 Pro har fått samma poängsumma tidigare.".

Med detta sagt, kan jag inte riktigt se vad det spelar för roll, då Mate 30 Pro inte säljs i Europa.

Hade jag själv fått välja mellan Xiaomi och Huawei, hade jag alla dagar valt Huawei (då jag känner mig riktigt hemma i EMUI, och älskar leica-optiken (haft P9, 2st P10 samt P30 nu).

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

@Genx031: Missat? Det var ju inte Huawein jag menade utan Xiaomis variant.

Visa signatur

AMD 3600X | Gigabyte RTX 3080 Eagle OC | 16GB RAM @3000MHz | 700W | ~12Tb
Samsung C27HG70 & Benq XL2410T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

du verkar ha missat "Den inflytelserika testsajten Dxomark ger Pro-modellen Mi Note 10 det högsta betyget någonsin – bara Huawei Mate 30 Pro har fått samma poängsumma tidigare.".

Med detta sagt, kan jag inte riktigt se vad det spelar för roll, då Mate 30 Pro inte säljs i Europa.

Hade jag själv fått välja mellan Xiaomi och Huawei, hade jag alla dagar valt Huawei (då jag känner mig riktigt hemma i EMUI, och älskar leica-optiken (haft P9, 2st P10 samt P30 nu).

Problemet är väl Google Appar som är inte kommer fungera med Huawei, alla modeller efter P30!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maxizor:

Problemet är väl Google Appar som är inte kommer fungera med Huawei, alla modeller efter P30!

Exakt så. Min P30 har redan börjat använda App Gallery lite mer än jag önskar... Jaja, det är ju bara en jobbtelefon.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Vi får väl hoppas röran löser sig med Huawei.
I nuläget har jag inte vågat köpa nya Mate ex.

Får väl se om detta kan ändra något framöver:
https://www.gsmarena.com/us_official_licenses_for_us_companie...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

Vi får väl hoppas röran löser sig med Huawei.
I nuläget har jag inte vågat köpa nya Mate ex.

Får väl se om detta kan ändra något framöver:
https://www.gsmarena.com/us_official_licenses_for_us_companie...

Hade lätt kunnat tänka mig Mate 30 Pro om den släpps med EMUI 10 och säljs i Europa. Annars lär ju P40 Pro ha samma hårdvara kameramässigt som Mate 30 Pro.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Avstängd

Iphone / Huawei

@beifeldtarn92: Köp nya iPhone 11 eller nya Huawei säger jag