Ryzen Threadripper 3000 i ny förpackning hittar ut på webben

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Dock inte klimatsmart låda....

who cares.

Permalänk
Avstängd

@person: Well, alla större bolag borde väl sikta på att bli CO2-neutrala? Därav så kanske vi borde bry oss? Det är ju vi konsumenter som kommer få ta smällen i framtiden, inte AMD.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Kan man ju iof. säga om båda företagen.

Jo, det får jag väl också hålla med om. I Detta fall är jag inte direkt för Intel heller. lådan till 9900k är ju snygg, men inte i närheten av klimatsmart.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Den gamla kakburken var väl ändå det bästa. Går att använda många gånger. 👀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Inte riktigt eller hur? Att tänka på miljön kan göras både på nation och på individnivå. Så länge man börjar någonstans och successivt arbetar sig uppåt så brukar det räcka. Tänk att t.ex. ta bussen en gång i veckan istället för bilen. Skulle Sveriges alla bilförare göra detta så är det många ton CO2 som inte behövs tas upp av naturen.. varje dag.

Samtidigt arbetar nationen i stort, via våran regering i kombination med företag, att arbeta fram ett bättre alternativ till framförallt fossila bränslen. Detta kan vara El, Vindkraft, solkraft alt. en kombination av alla för att dra ned vårat CO2 avtryck.

Men skadar man inte miljön när företagen tillverkar elektronik?
Så kan man inte köpa processorn och ställa lådan för att ha på hyllan så kan man nog inte köpa ett chassi med plast ?
Edit jag är kass på miljö grejerna men då borde man ju ta bort all plast på datorerna med mera

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Men skadar man inte miljön när företagen tillverkar elektronik?
Så kan man inte köpa processorn och ställa lådan för att ha på hyllan så kan man nog inte köpa ett chassi med plast ?

Skadar du inte naturen när du andas? Nej. Inte händelsevis. Beror helt på vad företaget till verkar och framförallt.. hur man behandlar restprodukter. Problemet idag beror inte på CO2 i sig utan det handlar om mängder CO2 som sprutas ut. Borrning och forsling av olja förstör även naturen utöver CO2 utsläpp.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Skadar du inte naturen när du andas? Nej. Inte händelsevis. Beror helt på vad företaget till verkar och framförallt.. hur man behandlar restprodukter.

Aja fair enough

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Men skadar man inte miljön när företagen tillverkar elektronik?
Så kan man inte köpa processorn och ställa lådan för att ha på hyllan så kan man nog inte köpa ett chassi med plast ?

...och inte aluminium heller!

I framtiden får vi binda våra egna chassin i näver. Självklart enbart näver ifrån döda träd! Likaså kan jag inte fatta hur de kan göra kretskort utav plast i dessa tider när det säkert finns något sätt att torka, krossa och med tjära blandat med bananflugor pressa ihop helt klimatsmarta kretskort.

ÅH! Blir så frustrerad av att plast, som är ett utav de bästa materialen vi har, existerar!

/snarkasm #ingetannatattgöra

EDIT: Hade inte en aning om att hashtags fungerade på SweC...

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

...och inte aluminium heller!

I framtiden får vi binda våra egna chassin i näver. Självklart enbart näver ifrån döda träd! Likaså kan jag inte fatta hur de kan göra kretskort utav plast i dessa tider när det säkert finns något sätt att torka, krossa och med tjära blandat med bananflugor pressa ihop helt klimatsmarta kretskort.

ÅH! Blir så frustrerad av att plast, som är ett utav de bästa materialen vi har, existerar!

/snarkasm #ingetannatattgöra

EDIT: Hade inte en aning om att hashtags fungerade på SweC...

Haha vi får nog ringa Greta då hon säkert vet vad som skall göras 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Vad hjälper det? Om AMD hade varit lite smarta hade dom släppt i en neutral kartong. Då hade dom fått massor av positiv reklam. Nu väljer man plast och olja. Absolut det sämsta du kan göra.

Ännu en gång slår dårarna till i AMDs PR-avdelning.

Fortfarande ett steg upp från föregående generation, denna är även tänkt säljas i lägre volymer (entusiast) till skillnad från t.ex. 9900K som fortfarande säljs som konsumentprodukt.

Vet inte vad "neutral" ska betyda när man pratar kartong, men de skulle definivt ha kunnat köra på samma stuk som nyare GPUer, fast närmare vanliga CPU lådor i storlek:

Jag tycker iaf att det skulle kunna funka lika väl.

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av wowsers:

Fortfarande ett steg upp från föregående generation, denna är även tänkt säljas i lägre volymer (entusiast) till skillnad från t.ex. 9900K som fortfarande säljs som konsumentprodukt.

Vet inte vad "neutral" ska betyda när man pratar kartong, men de skulle definivt ha kunnat köra på samma stuk som nyare GPUer, fast närmare vanliga CPU lådor i storlek:
https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2019/07/AMD-Radeon-RX-5700-box5.jpg

Jag tycker iaf att det skulle kunna funka lika väl.

Med neutral menar jag ofärgad, oplastad/vaxad well.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Haha vi får nog ringa Greta då hon säkert vet vad som skall göras 😂

Vet du inte att det är Hans som sköter detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag vet i alla fall att man inte får med lådan när man köper tray. (i alla fall för några år sedan när jag köpte en i3) Sen hur butiken förvarar den innan den skickas vet jag ej.

I en tray.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Med neutral menar jag ofärgad, oplastad well.

Hmm, tror inte ofärgad kartong kommer hända inom någon snar framtid, det är som att fråga att coop skulle sluta använda färger på sina kartonger med fiskpinnar.

Problemet är att färglada "coola" lådor är en av dom största säljpunkterna för att 12 åringar ska vilja ha processorerna, speciellt då lådorna står på en hylla och produkten i fråga inte är speciellt visuellt attraktiv.

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av wowsers:

Hmm, tror inte ofärgad kartong kommer hända inom någon snar framtid, det är som att fråga att coop skulle sluta använda färger på sina kartonger med fiskpinnar.

Problemet är att färglada "coola" lådor är en av dom största säljpunkterna för att 12 åringar ska vilja ha processorerna, speciellt då lådorna står på en hylla och produkten i fråga inte är speciellt visuellt attraktiv.

Jag arbetar själv inom branschen och det är i allra högsta grad aktuellt. Gå in på Ica och kolla de nya Arla Eco mjölken, så är det neutralfärgade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Dock inte klimatsmart låda....

Skrivet av Ryzer:

Bedrövligt, att inte ett ledande företag som AMD tänker på miljön. Olja istället för träd. Fy skäms!

För min del är en ambitiös låda också helt onödigt och bortkastat, jag skulle helt klart föredra en liten grå kartonglåda som inte tar så stor plats.

MEN. Om ni verkligen vill bli effektiva miljöaktivister så ska ni fokusera på att sila kamelerna och svälja myggen istället för tvärtom. Dvs fokusera på resultat, gör insatser där de gör skillnad. Att klaga på förpackningens miljöpåverkan för en vara som kostar 10000 kr är bara missriktat engagemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OllO:

I en tray.

Jo det tror jag också.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

shit va de läggs design tid på lådan, hahaha

vilket påminner mig om att jag har en AMD TR Gen1 å lägga upp till försäljning, så jag lär ta fram den runda Gen1 lådan

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Herregud, ge er för fan. Kan någon Mod öppna upp min Greta Thunberg tråd eller rensa bort alla Greta fantaster härifrån som inte kan köpa något som har minsta lilla påverkan på miljön

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem

$1399 för 24c/48t, och ett dyrt moderkort på det..något mer än jag hoppats på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Octo:

$1399 för 24c/48t, och ett dyrt moderkort på det..något mer än jag hoppats på.

Men vad kostar konkurrensen? Vad ska den användas till? Det är vad som är väsentligt här. När man börjar röra sig i detta segment så får man förvänta sig höga prislappar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Jonas79:

9 Am Est ska uttalande om dessa med datum och priser ske.

15.00 Svensk tid.
@JonasT

Finns det någon länk till detta event idag ?

https://www.sweclockers.com/nyhet/28518-amd-avtacker-ryzen-th...

Kunde inte säga något tidigare då vi var under NDA.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av deltascu:

För min del är en ambitiös låda också helt onödigt och bortkastat, jag skulle helt klart föredra en liten grå kartonglåda som inte tar så stor plats.

MEN. Om ni verkligen vill bli effektiva miljöaktivister så ska ni fokusera på att sila kamelerna och svälja myggen istället för tvärtom. Dvs fokusera på resultat, gör insatser där de gör skillnad. Att klaga på förpackningens miljöpåverkan för en vara som kostar 10000 kr är bara missriktat engagemang.

Jag gör absolut vad jag kan för att vara klimatsmart. Spec på jobbet där vi ska vara CO2-neutrala till 2021 (håller på med alla typer av batterier), så det i sig är en ganska schysst utmaning.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip320:

Herregud, ge er för fan. Kan någon Mod öppna upp min Greta Thunberg tråd eller rensa bort alla Greta fantaster härifrån som inte kan köpa något som har minsta lilla påverkan på miljön

Skickades från m.sweclockers.com

ja de är lite tröttsamt att de tjatas om ogenomtänkta lösningar, de är väldigt fanatiskt.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

@Xinpei:
Menar bara..lägsta TR1 gick på $550, motsvarande TR2 på $650, och på TR3 hoppade vi upp på $1400.
Det är väl inte så väntat ändå. $999 låter rimligare, om ens det.

Permalänk
Skrivet av ExcZist:

Ska vi tänka så mycket på miljön så kan vi nog sluta köpa nytt och köra med häst och vagn samt leka med kottar

Nej hästarna fiser väl för mycket dom med, och vi också, så dags för ww3 och sluta överbefolka världen😅
Faktum är dock att syre och vår existens är en biprodukt ifrån koldioxid, då koldioxiden fanns först och växtligheten kunde skapas och biprodukten ifrån växter är syre och efter det kom vi. För lite koldioxid så finns det ingen växtlighet eller mat eller djur.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Avstängd

Tycker inte den såg så jättefin ut, Intel's låda ser mycket bättre ut, har tänkt att göra en lampa av den.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666