Permalänk

Drivrutin för moderkort

Specs-
-i5 7600
-rtx 2070 strix 8gb
-prime z270-a
-16 GB DDR4 HyperX
-256 GB SSD
-1TB HDD

Jag har nyligen bytt plats på mitt grafikkort från det nedre Pci-e slottet till det övre, då det tidigare inte fanns plats i mitt chassi. Tyvärr har det uppstått många nya problem nu. Alla spel jag har testat (GTA V, Rust) har krashat innan jag ens kommit in i själva spelet. Jag försökte ladda ner en moderkortsdriver på Asus hemsida men när jag skulle köra .exe filen stod det att datorn inte uppfyller systemkraven. Jag har den senaste GPU drivern från geforce experience men det går inte att optimera spelen därifrån.

All hjälp uppskattas väldigt mycket

Permalänk

Du har nog bara en 16x pci-e slot. Det brukar vara den översta, du ska inte byta plats hipp som happ på gpu. Låter som du laddat ner fel drivrutiner.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Skrivet av Conditioned:

Du har nog bara en 16x pci-e slot. Det brukar vara den översta, du ska inte byta plats hipp som happ på gpu. Låter som du laddat ner fel drivrutiner.

Det finns två platser för jag hade grafikkortet i det nedre i typ två månader och det fungerade, bara inte till full kapacitet då det nedre är ett 8x pci-e slot. Jag funderar på att göra en full system reset då Det borde lösa problemet med geforce experience

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ta ur grafikkortet helt och aktivera moderkortets grafikuttag, anslut din skärm via den istället. Avinstallera alla tidigare grafikkortsdrivare.
Starta om och lägg på moderkortets senaste chipsetdrivers.
Starta om.
Sedan kan du testa att installera grafikkortet.

Visa signatur

Dator | Skärm

Permalänk
Skrivet av @ndreas...:

Ta ur grafikkortet helt och aktivera moderkortets grafikuttag, anslut din skärm via den istället. Avinstallera alla tidigare grafikkortsdrivare.
Starta om och lägg på moderkortets senaste chipsetdrivers.
Starta om.
Sedan kan du testa att installera grafikkortet.

med aktivera moderkortets grafikuttag menar du bara att koppla skärmen genom DVin på moderkortet eller något mer komplicerat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthernEmber:

med aktivera moderkortets grafikuttag menar du bara att koppla skärmen genom DVin på moderkortet eller något mer komplicerat?

Ja det är nog det som han menar, tar du ut grafikkortet så går Intels inbyggda grafik in.
Testa att ladda hem DDU och rensa bort tidigare Nvidia drivare, finns en funktion som gör att man kan förbereda för nytt grafikkort använd gärna den.

Permalänk
Skrivet av thomson:

Ja det är nog det som han menar, tar du ut grafikkortet så går Intels inbyggda grafik in.
Testa att ladda hem DDU och rensa bort tidigare Nvidia drivare, finns en funktion som gör att man kan förbereda för nytt grafikkort använd gärna den.

rensa och stäng av antar jag, testar det nu

Permalänk
Skrivet av thomson:

Ja det är nog det som han menar, tar du ut grafikkortet så går Intels inbyggda grafik in.
Testa att ladda hem DDU och rensa bort tidigare Nvidia drivare, finns en funktion som gör att man kan förbereda för nytt grafikkort använd gärna den.

ok jag körde ddu på rensa och stäng av. Sen laddade jag ner Intel chipset driver Version 10.1.1.45. behöver jag bara stänga av datorn och sätta i GPUn nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthernEmber:

ok jag körde ddu på rensa och stäng av. Sen laddade jag ner Intel chipset driver Version 10.1.1.45. behöver jag bara stänga av datorn och sätta i GPUn nu?

Ja testa med det