Permalänk

Glasögon-abonnemang

Hej, sitter nu och ska köpa nya glasögon samt förnya recepten för linser samt glasögon.
Och såg att bland annat synsam har nåt som kallas glasögon-abonnemang, då hyr du 3 par glasögon från 135kr/mån beronde på vilka glasögon du tar.

Synoptik glasögon-abonnemang

Har nån av er detta abonnemang, vad tycker ni? Funkar det bra? Finns det dolda avgifter?
Ingår glas i priset av bågarna eller tillkommer det priset?

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utrymningsplan:

Hej, sitter nu och ska köpa nya glasögon samt förnya recepten för linser samt glasögon.
Och såg att bland annat synsam har nåt som kallas glasögon-abonnemang, då hyr du 3 par glasögon från 135kr/mån beronde på vilka glasögon du tar.

Synoptik glasögon-abonnemang

Har nån av er detta abonnemang, vad tycker ni? Funkar det bra? Finns det dolda avgifter?
Ingår glas i priset av bågarna eller tillkommer det priset?

Skrollar du ner så ser du priserna.. var inte så billigt som det lät.
Progressiva glas kostar kanske 4000:- att köpa? 230:-/månad + de två övriga glasögonen.

Så säg 500kr/månad om man vill ha 3 par vettiga glasögon. Hur länge håller ett par glasögon i snitt? 2-3år? Synoptik har räknat att de håller ca. 18månader.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Avstängd

Satsa på en laseroperation istället om möjlighet finns, du kommer spara in denna på ca 5-8år beroende på synfel.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Satsa på en laseroperation istället om möjlighet finns, du kommer spara in denna på ca 5-8år beroende på synfel.

Vilken teknik är bäst?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Vilken teknik är bäst?

Det beror på dina ögon och ditt synfel. Jag undersökte mig och fick veta att det kunde bli så att de kunde tvingas byta teknik på operationsbordet pga mina ögons speciella egenskaper, så jag skippade det, känns inte seriöst. Framförallt läskigt.

Permalänk
Inaktiv

Min systers man gjorde de för några år sedan men de blev inte bra, han har fått göra om de flera gånger.
Jag har själv glasögon och jag brukar byta efter ca 10 år eftersom dom är så dyra, senaste kostade dom ca 12 tusen men jag använder dom bara hemma.
Har däremot linskonto som jag betalar strax över hundra lappen per månad, funkar bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frong:

Vilken teknik är bäst?

Jag gjorde en Lasik operation för ca 22 år sen så det kan ha hänt en hel del på den marknaden. Jag betalade då ca 13000kr/öga på Sophiahemmet. Operationen gick snabbt och smidigt men hela den kvällen gjorde det ont så in i bänken men med lite tabletter mot det så sov man som ett barn. Dagen efter så var jag på återbesök och såg som en örn😀

Har inte haft några problem efter operationen förutom att mitt mörkerseende är lite försämrat, men det kan jag leva med. Ruskigt skönt att slippa glasögon och linser iallafall.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon301768:

Min systers man gjorde de för några år sedan men de blev inte bra, han har fått göra om de flera gånger.
Jag har själv glasögon och jag brukar byta efter ca 10 år eftersom dom är så dyra, senaste kostade dom ca 12 tusen men jag använder dom bara hemma.
Har däremot linskonto som jag betalar strax över hundra lappen per månad, funkar bra.

Låter som du har ett knepigt fel med tanke på pris för glasögon men samtidigt billigt linsabonemang, vart köper du linserna?
Min sambo har linser och jag tror hon betalar 300-400kr/mån så låter som stor skillnad.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stefflo:

Låter som du har ett knepigt fel med tanke på pris för glasögon men samtidigt billigt linsabonemang, vart köper du linserna?
Min sambo har linser och jag tror hon betalar 300-400kr/mån så låter som stor skillnad.

Har +8.50 och +9.50 på vänster och höger, skelögd sedan födsel, kan se utan glasögon och linser men de är extremt suddigt, lite som att dra tillbaka skärpan på max i en bild.
Köper mina linser på synsam och de är månadslinser, tar ut 6 par 2ggr per år.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon301768:

Har +8.50 och +9.50 på vänster och höger, skelögd sedan födsel, kan se utan glasögon och linser men de är extremt suddigt, lite som att dra tillbaka skärpan på max i en bild.
Köper mina linser på synsam och de är månadslinser, tar ut 6 par 2ggr per år.

Ok, sambon kör ju dagslinser så säkert mycket dyrare.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stefflo:

Ok, sambon kör ju dagslinser så säkert mycket dyrare.

Ja då blir de så klart dyrare, finns inga dags linser för mig, har för dålig syn.